indesit Difp 48 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
31-10-2020 21:47
bennie
Geplaatst op:
31-10-2020 21:47
Dag Ika.
Dit hoeft niet altijd.
Als je handig bent kan je de print zelf repareren of er zijn bedrijfjes die het voor 60 euro doen.
Maar dan wil ik graag eerst foto's zien van de print om te zien wat er kapot is.
Dit hoeft niet altijd.
Als je handig bent kan je de print zelf repareren of er zijn bedrijfjes die het voor 60 euro doen.
Maar dan wil ik graag eerst foto's zien van de print om te zien wat er kapot is.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Niek
Geplaatst op:
24-12-2020 14:11
Niek
Geplaatst op:
24-12-2020 14:11
Goedemiddag,
Zoals op pagina 3 al is geschreven hebben ook wij een code 11, vrij kort na het aanzetten van het programma. Dan een piep en op het display is dan een vrij snel knipperende 11 te zien.
Ik heb de vaatwasser al gedemonteerd.
Wat mij opviel was de smurry in een rond filter, zie foto. Ook een foto van het typeplaatje bijgevoegd.
Is er iemand die mij kan helpen? Zou hem graag weer repareren! mvg Niek
Zoals op pagina 3 al is geschreven hebben ook wij een code 11, vrij kort na het aanzetten van het programma. Dan een piep en op het display is dan een vrij snel knipperende 11 te zien.
Ik heb de vaatwasser al gedemonteerd.
Wat mij opviel was de smurry in een rond filter, zie foto. Ook een foto van het typeplaatje bijgevoegd.
Is er iemand die mij kan helpen? Zou hem graag weer repareren! mvg Niek
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
24-12-2020 16:43
bennie
Geplaatst op:
24-12-2020 16:43
@niek,
Die rode smurrie hoort daar gewoon.
Concentreer je maar op de circulatiepomp.
Blijft die helemaal stil of bromt hij voordat hij in storing vliegt?
Die rode smurrie hoort daar gewoon.
Concentreer je maar op de circulatiepomp.
Blijft die helemaal stil of bromt hij voordat hij in storing vliegt?
Geplaatst door:
Niek
Geplaatst op:
29-12-2020 17:16
Niek
Geplaatst op:
29-12-2020 17:16
Hallo Bennie,
Bedankt voor je reactie, of die bromt kan ik niet zo goed controleren aangezien die nu volledig is uitgebouwd. En ik heb geen passende kraan/aansluiting in de schuur heb om er water op te zetten.
Wat ik nog heb gedaan is verder gezocht naar de circulatiepomp.
Ik heb het (ik denk afvoerpompje) los getest, loopt mooi. Daarna heb ik de circulatiepomp getest, leek eerst niks te doen. En motortje lijkt zwaar te lopen. Toen het zwarte deel van het witte deel gescheiden en dan loopt het witte deel goed en makkelijk. Het zwarte deel (motor gedeelte) ook los getest zonder tandwieljtes en lijkt ook wel redelijk te lopen. Met tandwieltjes stopte die wel, zat wel een vuiltje tussen. Echter zit er ook een mechanisme met een veertje in die op de 3de pool af en toe stroom zet? Veertje sprong helaas weg en onvindbaar, dus nu is die sowieso kapot.
Denk je dat het nog de moeite waard is om het onderdeel 33380090 te bestellen en alles weer in elkaar te bouwen en te testen?
Bedankt voor je reactie, of die bromt kan ik niet zo goed controleren aangezien die nu volledig is uitgebouwd. En ik heb geen passende kraan/aansluiting in de schuur heb om er water op te zetten.
Wat ik nog heb gedaan is verder gezocht naar de circulatiepomp.
Ik heb het (ik denk afvoerpompje) los getest, loopt mooi. Daarna heb ik de circulatiepomp getest, leek eerst niks te doen. En motortje lijkt zwaar te lopen. Toen het zwarte deel van het witte deel gescheiden en dan loopt het witte deel goed en makkelijk. Het zwarte deel (motor gedeelte) ook los getest zonder tandwieljtes en lijkt ook wel redelijk te lopen. Met tandwieltjes stopte die wel, zat wel een vuiltje tussen. Echter zit er ook een mechanisme met een veertje in die op de 3de pool af en toe stroom zet? Veertje sprong helaas weg en onvindbaar, dus nu is die sowieso kapot.
Denk je dat het nog de moeite waard is om het onderdeel 33380090 te bestellen en alles weer in elkaar te bouwen en te testen?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
30-12-2020 15:04
bennie
Geplaatst op:
30-12-2020 15:04
Ik kan dat onderdeel niet meer vinden, en wat is het je nog waard om hem aan de praat te krijgen?
Geplaatst door:
Niek
Geplaatst op:
16-01-2021 14:49
Niek
Geplaatst op:
16-01-2021 14:49
Hallo Bennie,
Sorry dat de reactie even uitleef maar ik heb de circulatiepomp vervangen voor een nieuwe maar helaas geen verschil. Nog steeds code 11.
Ik heb de vaatwasser nogmaals geprobeerd en het begin gaat goed, pompt water op, maar dan hoor je dat iets moet opstarten, bromt een beetje. Dat probeert die een keer of 3 en dan stopt die ermee. Ik meen dat het geluidje/brommetje komt uit de verwarmer. Kan ik daar iets aan doormeten?
Sorry dat de reactie even uitleef maar ik heb de circulatiepomp vervangen voor een nieuwe maar helaas geen verschil. Nog steeds code 11.
Ik heb de vaatwasser nogmaals geprobeerd en het begin gaat goed, pompt water op, maar dan hoor je dat iets moet opstarten, bromt een beetje. Dat probeert die een keer of 3 en dan stopt die ermee. Ik meen dat het geluidje/brommetje komt uit de verwarmer. Kan ik daar iets aan doormeten?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
17-01-2021 14:42
bennie
Geplaatst op:
17-01-2021 14:42
De circulatiepomp die in de verwarmer zit moet dan gaan draaien.
En als deze niet geblokkeerd is dan krijgt hij misschien te weinig spanning.
En als deze niet geblokkeerd is dan krijgt hij misschien te weinig spanning.
Geplaatst door:
Niek
Geplaatst op:
18-01-2021 20:40
Niek
Geplaatst op:
18-01-2021 20:40
Ja ik heb de verwarmer nog uit elkaar gehaald van het weekend, en deze is idd stuk. Lagering onderin stuk waardoor de as kantelt en heel zwaar loopt. Onderdeel lijkt vrij duur? Kun jij de verwarmer incl circulatiepomp aanbieden? Zo ja voor hoeveel?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
19-01-2021 21:16
bennie
Geplaatst op:
19-01-2021 21:16
Ik heb zelf geen onderdelen.
Maar als je goedkoper wil, zal je moeten googelen met het artikelnummer
257903
Ik zag er op eBay 1 van 70 euro
Maar als je goedkoper wil, zal je moeten googelen met het artikelnummer
257903
Ik zag er op eBay 1 van 70 euro
Geplaatst door:
Kenji Tollenaar
Geplaatst op:
30-08-2023 00:41
Kenji Tollenaar
Geplaatst op:
30-08-2023 00:41
Hallo, onze vaatwasser gaat na een minuut of zo piepen. Hij stopt met draaien (en blijft piepen), er staat geen foutcode op het display...
Wat kan dat zijn...?
Wat kan dat zijn...?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)