Bosch vaatwasser stopt na een tijdje |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Pieter
Geplaatst op:
22-05-2016 07:04
Pieter
Geplaatst op:
22-05-2016 07:04
Ik had zelfde probleem er bleef steeds water na een wasbeurt staan met foutmelding. Alle tips uitgevoerd: filters verwijderd, opening naar het afvoerpompje verwijderd, schoepje van pomp met de hand laten draaien, afvoerslang hoger gelegd en schoonmaaktabletten geprobeerd. Ook de tip: na 1 minuut openen geprobeerd) maar niets hielp, telkens kwam de storing e25 terug
Uiteindelijk na weer eens goed gekeken te hebben naar het schoepje van de pomp bleek dat er een paar haartjes of vezels rond het asje van het schoepje zaten (tussen schoepje en zijkant) Met pincet haren er tussenuit getrokken. Waren niet een paar haren maar ik trok er uiteindelijk heel veel tussenuit. Deze haren waren in eerste instantie helemaal niet zichtbaar en waren helemaal om de as gedraaid (lastig te verwijderen). Het schoepje draaide wel als je deze met de hand draaide maar blijkbaar was de weerstand toch te groot voor de motor.
Mijn tip: kijk heel goed naar het schoepje. Verlicht de boel met een zaklampje (op je iphone).
Uiteindelijk na weer eens goed gekeken te hebben naar het schoepje van de pomp bleek dat er een paar haartjes of vezels rond het asje van het schoepje zaten (tussen schoepje en zijkant) Met pincet haren er tussenuit getrokken. Waren niet een paar haren maar ik trok er uiteindelijk heel veel tussenuit. Deze haren waren in eerste instantie helemaal niet zichtbaar en waren helemaal om de as gedraaid (lastig te verwijderen). Het schoepje draaide wel als je deze met de hand draaide maar blijkbaar was de weerstand toch te groot voor de motor.
Mijn tip: kijk heel goed naar het schoepje. Verlicht de boel met een zaklampje (op je iphone).
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
DDD
Geplaatst op:
06-11-2016 13:21
DDD
Geplaatst op:
06-11-2016 13:21
kokend water met ontkalker - de oplossing
Geplaatst door:
Coen
Geplaatst op:
04-05-2017 22:16
Coen
Geplaatst op:
04-05-2017 22:16
E25 melding. Blijkt er een stukje glas tussen het pompje te zitten.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
05-05-2017 18:46
HarryO
Geplaatst op:
05-05-2017 18:46
Geplaatst door:
Arnold
Geplaatst op:
10-11-2017 16:00
Arnold
Geplaatst op:
10-11-2017 16:00
Weet iemand of je dat wieltje van de pomp er ook af kan halen?
Bij mij zit er waarschijnlijk soort wol omheen gewikkeld wat ik er niet helemaal af kan pulken en machine blijft daardoor lawaai maken aan de onderkant
Bij mij zit er waarschijnlijk soort wol omheen gewikkeld wat ik er niet helemaal af kan pulken en machine blijft daardoor lawaai maken aan de onderkant
Geplaatst door:
Arnold
Geplaatst op:
10-11-2017 16:01
Arnold
Geplaatst op:
10-11-2017 16:01
Weet iemand of je dat wieltje er ook af kan halen?
Zit soort wol om het asje gedraaid wat ik er niet helemaal af kan pulken en machine blijft daardoor lawaai maken aan de onderkant
Zit soort wol om het asje gedraaid wat ik er niet helemaal af kan pulken en machine blijft daardoor lawaai maken aan de onderkant
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
10-11-2017 21:40
HarryO
Geplaatst op:
10-11-2017 21:40
Bij een aantal modellen kan de pomp geheel uit elkaar.
Graag het volledige type nummer uit de deurrand even vermelden.
Graag het volledige type nummer uit de deurrand even vermelden.
Geplaatst door:
Marc
Geplaatst op:
04-02-2018 14:26
Marc
Geplaatst op:
04-02-2018 14:26
Ik ben blij, ook code e25 en kraantje. Ik las net ergens dat je onder de filter (verwijderen dus) een wit onderdeel van de machine kunt verwijderen.
Hier achter zit het pompje. Daar zat bij ons een elastiekje in . Verwijderd en hij doet het weer !
Hier achter zit het pompje. Daar zat bij ons een elastiekje in . Verwijderd en hij doet het weer !
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
04-02-2018 14:55
bennie
Geplaatst op:
04-02-2018 14:55
Zo simpel kan het soms zijn.
Fijn dat hij weer doet.
Fijn dat hij weer doet.
Forum
Storingen