Bosch vaatwasser stopt na een tijdje |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
wilfried
Geplaatst op:
24-03-2015 11:19
wilfried
Geplaatst op:
24-03-2015 11:19
Hallo,
Na al deze voornoemde tips tevergeefs geprobeerd te hebben,bleek de uiteindelijke reden van deze panne een verstopte warmtewisselaar te zijn, aan de linkerzijde van de machine het zijpaneel verwijderen,de warmtewisselaar demonteren en goed doorspoelen met een hete soda oplossing.De machine werkt nu onberispelijk.
https://www.youtube.com/watch?v=1Gz6xuNOiNs
Na al deze voornoemde tips tevergeefs geprobeerd te hebben,bleek de uiteindelijke reden van deze panne een verstopte warmtewisselaar te zijn, aan de linkerzijde van de machine het zijpaneel verwijderen,de warmtewisselaar demonteren en goed doorspoelen met een hete soda oplossing.De machine werkt nu onberispelijk.
https://www.youtube.com/watch?v=1Gz6xuNOiNs
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
25-03-2015 17:57
HarryO
Geplaatst op:
25-03-2015 17:57
Geplaatst door:
Tom van Tienen
Geplaatst op:
09-06-2015 13:08
Gewijzigd op:
09-06-2015 13:09
Tom van Tienen
Geplaatst op:
09-06-2015 13:08
Gewijzigd op:
09-06-2015 13:09
OOk bij ons hetzelfde probleem. Diverse keren het wieltje van de pomp losgemaakt. Eerste keer zat hij vast. Ook andere vaawastabletten geprobeerd. Daarna een paar weken alles prima.Nu 9 juni weer hetzelfde probleem. Weet niet zeker of ik het afvoerklepje goed terugzet ik hoor geen klik.Pobleem deed zich overigens de eerste keer voor na het toevoegen van soda omdat wij dachten dat de boel verstopt zat. Daarna begon de ellende met de e25 code.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
12-06-2015 22:59
HarryO
Geplaatst op:
12-06-2015 22:59
@ Tom: graag alle informatie uit de deurrand vermelden.
En waardoor zat de pomp vast?
En waardoor zat de pomp vast?
Geplaatst door:
Tjakko
Geplaatst op:
07-09-2015 21:51
Tjakko
Geplaatst op:
07-09-2015 21:51
Hallo mensen, onze vaatwasser gaf een klein poosje storing E25 aan, na het leeg halen van het zeefje en het kijken of het pompje wel wil draaien , bleek dit niet het geval te zijn. Na wat porren draaide het pompje weer, programma gestart, en ja prima,,,.
en de volgende dag was het weer raak, weer de zelfde storing, maar dit keer zat het pompje niet vast!,
draaide gewoon soepel rond.
alles weer schoon gemaakt, en met mijn vinger het pompje rond gedraaid, niks aan de hand, toch wil hij niet afpompen.
weer alles schoon gemaakt, en even goed met een zaklamp naar de schoepjes gekeken van het pompje, en ik zie iets glimmen aan de bovenzijde van het pompje, blijkt dat er een heel klein stukje glas precies voor de afvoer opening zit waar het pompje zijn water door pompt, deze heb ik met een kleine schroevendraaier los weten te krijgen, en met een stofzuiger er uit weten te zuigen. weer een programma gestart, en alles doet het weet prima, geen storingen meer.
Wat ik hier wil zeggen is dat je echt even goed moet kijken of er ook echt niks het pompje blokkeert. want ik heb het in eerste instantie niet gezien, (het schoepje draaide namelijk prima) dus er was in dit geval een logische verklaring voor dat hij niet wilde afpompen. wel handig om dat eerst even uit te sluiten voordat je de vaatwasser uit elkaar trekt.
en de volgende dag was het weer raak, weer de zelfde storing, maar dit keer zat het pompje niet vast!,
draaide gewoon soepel rond.
alles weer schoon gemaakt, en met mijn vinger het pompje rond gedraaid, niks aan de hand, toch wil hij niet afpompen.
weer alles schoon gemaakt, en even goed met een zaklamp naar de schoepjes gekeken van het pompje, en ik zie iets glimmen aan de bovenzijde van het pompje, blijkt dat er een heel klein stukje glas precies voor de afvoer opening zit waar het pompje zijn water door pompt, deze heb ik met een kleine schroevendraaier los weten te krijgen, en met een stofzuiger er uit weten te zuigen. weer een programma gestart, en alles doet het weet prima, geen storingen meer.
Wat ik hier wil zeggen is dat je echt even goed moet kijken of er ook echt niks het pompje blokkeert. want ik heb het in eerste instantie niet gezien, (het schoepje draaide namelijk prima) dus er was in dit geval een logische verklaring voor dat hij niet wilde afpompen. wel handig om dat eerst even uit te sluiten voordat je de vaatwasser uit elkaar trekt.
Geplaatst door:
M. Baylan
Geplaatst op:
14-09-2015 23:32
M. Baylan
Geplaatst op:
14-09-2015 23:32
Ik heb ook een probleem met mijn inbouwvaatwasser. Hij gaat niet uit, het kraanlampje blijft branden. Zo nu en dan begint hij af te pompen. Ziet er allemaal gezond en goed uit. Ook het watertoevoer bekeken, blijkt allemaal in orde.
Hij heeft nog steeds de zelfse storing... We komen er niet uit 😔
Hij heeft nog steeds de zelfse storing... We komen er niet uit 😔
Geplaatst door:
freddy Dierickx
Geplaatst op:
10-12-2015 17:32
freddy Dierickx
Geplaatst op:
10-12-2015 17:32
Alles terug geplaatst ,warm water, werkte nog niet,terug alles eruit gehaald en achter het laatste plastieken (soort lepeltje)stukje zit het wieltje van de afvoerpomp. Eens gevoeld en nog eens goed gedraaid ,en ineens draaide het soepel rond. Volgens mij een etensrestantje dat toch door de filter is geraakt . alles ineen en alles in orde . Oef groeten Freddy
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
11-12-2015 20:57
HarryO
Geplaatst op:
11-12-2015 20:57
Geplaatst door:
Maik
Geplaatst op:
05-03-2016 14:53
Maik
Geplaatst op:
05-03-2016 14:53
Hallo
Ik heb een Bosch silence vaatwasser
Het maakt niet uit op welk programma ik hem zet hij begint erg te brommen / ,grommen en hij stopt er dan mee met fout code ,e 24 ik hoor graag van jullie
Ik heb een Bosch silence vaatwasser
Het maakt niet uit op welk programma ik hem zet hij begint erg te brommen / ,grommen en hij stopt er dan mee met fout code ,e 24 ik hoor graag van jullie
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
06-03-2016 08:26
HarryO
Geplaatst op:
06-03-2016 08:26
Hoor je de brom bij de kraan of onder in de machine?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)