Whirlpool 9340/3 spoelpomp |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Milan
Geplaatst op:
05-12-2015 23:02
Milan
Geplaatst op:
05-12-2015 23:02
Mijn whirlpool 9340/3 vaatwasser werkt niet meer.
Bij het starten van het programma pompt hij normaal af. Hij neemt water in, en dan gebeurt er niet veel meer. Onderste plint weg gehaald. Ik hoor alleen wat gebrom maar het water circuleert niet. Ook hoor ik op een gegeven moment een geruis, waarschijnlijk het verwarmingselement wat gaat koken omdat er geen circulatie is.
Ik heb de pomp open gehad, maar daar is niets bijzonders aan te zien. Voordat ik de pomp a €134 vervang, zou het ook nog iets anders kunnen zijn?
Bij het starten van het programma pompt hij normaal af. Hij neemt water in, en dan gebeurt er niet veel meer. Onderste plint weg gehaald. Ik hoor alleen wat gebrom maar het water circuleert niet. Ook hoor ik op een gegeven moment een geruis, waarschijnlijk het verwarmingselement wat gaat koken omdat er geen circulatie is.
Ik heb de pomp open gehad, maar daar is niets bijzonders aan te zien. Voordat ik de pomp a €134 vervang, zou het ook nog iets anders kunnen zijn?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
07-12-2015 22:10
HarryO
Geplaatst op:
07-12-2015 22:10
Komt er wel 230V op de pomp te staan als hij moet spoelen?
Zo ja: over de motor zit een aanloop condensator. Vervang deze eens.
Zo ja: over de motor zit een aanloop condensator. Vervang deze eens.
Geplaatst door:
Milan
Geplaatst op:
12-12-2015 16:10
Milan
Geplaatst op:
12-12-2015 16:10
Lijkt erop dat ik de verkeerde pomp te pakken had. Met de afvoerpomp is niets mis.
Als de pomp bezig zou moeten zijn hoor ik een brommend geluid, dus er gebeurt wel iets.
Even een update;
Ik heb inmiddels een pomp besteld, dit exemplaar is echter stuk (scheurtje in de waaier). Balen, die moet dus terug.
Ik heb inmiddels wel de oude pomp gedemonteerd. Hij is niet geblokkeerd/verstopt. Voor zover ik kan nagaan zit er niets in de slangen of het pomphuis.
Als ik aan de waaier draai krijg ik wat (magnetische) weerstand en vervolgens verspringt/draait er iets in de motor en kun je weer verder draaien. Dat doet de nieuwe pomp ook. Echter, bij de oude pomp kun je dit horen (een soort schuivend/schurend geluid), terwijl dit bij de nieuwe pomp vrijwel geruisloos is. Het klinkt ook niet alsof dit zo hoort, dus volgens mij is het inderdaad de pompmotor.
Nu wachten op de nieuwe...
Als de pomp bezig zou moeten zijn hoor ik een brommend geluid, dus er gebeurt wel iets.
Even een update;
Ik heb inmiddels een pomp besteld, dit exemplaar is echter stuk (scheurtje in de waaier). Balen, die moet dus terug.
Ik heb inmiddels wel de oude pomp gedemonteerd. Hij is niet geblokkeerd/verstopt. Voor zover ik kan nagaan zit er niets in de slangen of het pomphuis.
Als ik aan de waaier draai krijg ik wat (magnetische) weerstand en vervolgens verspringt/draait er iets in de motor en kun je weer verder draaien. Dat doet de nieuwe pomp ook. Echter, bij de oude pomp kun je dit horen (een soort schuivend/schurend geluid), terwijl dit bij de nieuwe pomp vrijwel geruisloos is. Het klinkt ook niet alsof dit zo hoort, dus volgens mij is het inderdaad de pompmotor.
Nu wachten op de nieuwe...
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
14-12-2015 17:50
HarryO
Geplaatst op:
14-12-2015 17:50
De pomp "schokt" inderdaad.
Dat komt door het type pomp met een permanent magneet anker.
Mag echter niet hoorbaar zijn.
Dat komt door het type pomp met een permanent magneet anker.
Mag echter niet hoorbaar zijn.
Geplaatst door:
Milan
Geplaatst op:
21-12-2015 21:18
Milan
Geplaatst op:
21-12-2015 21:18
Van het weekend de nieuwe pomp geplaatst en hij draait weer als een zonnetje.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
22-12-2015 16:41
HarryO
Geplaatst op:
22-12-2015 16:41
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)