Lekke deur |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Ron v G
Geplaatst op:
02-12-2015 19:00
Ron v G
Geplaatst op:
02-12-2015 19:00
Ik ben in het bezit van een siemens inbouw SE 65560 vaatwasser die eigenlijk al 18 jaar uitstekend werkt. Ik houd er wel van als machines lang mee gaan en nog te sevice-en zijn. Er beland al genoeg voortijdig op de stort in deze wegwerpmaatschappij. Onlangs zag ik wat water onder de machine staan en ging er van uit dat er vuil achter het afdichtrubber van de deur aan de onderkant zat en heb alles een keer extra schoongemaakt . Tot mijn verbazing ging hij alleen maar harder lekken. Na verloop van tijd kreeg ik er genoeg van en heb de deur gedemonteerd. Het lek lijkt te komen aan weerskanten van het reservoir waar normaal het water in staat waar de vaat mee gedaan wordt. Het verbaasde me dat die bak (eigenlijk de onderkant van de vaatwasser) niet dichtgelast is daar maar gewoon omgezet . Je ziet dus eigenlijk het metaal kieren. De waterdichtheid hangt dan wel heel sterk af van de dichtheid van de rubbers. De bestaande rubbers zagen er nog redelijk goed uit alleen mischien een beetje vermoeid. Voor ik allerlei nieuwe rubbers ga bestellen wil ik eigenlijk wel weten of ik geen denkfout maak omdat ik misschien bijvoorbeeld een te hoog waterniveau heb. Zit er trouwens een niveauschakelaar in een vaatwasser?
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
04-12-2015 11:57
HarryO
Geplaatst op:
04-12-2015 11:57
Waar lekt hij op de tekening?
Controleer ook de nivo regelaar aan de linker zijde eens (26 3098)
SE65560, Lijst met reserveonderdelen en explosietekeningen.
Controleer ook de nivo regelaar aan de linker zijde eens (26 3098)
SE65560, Lijst met reserveonderdelen en explosietekeningen.
Geplaatst door:
Ron v G
Geplaatst op:
06-12-2015 12:22
Ron v G
Geplaatst op:
06-12-2015 12:22
Hij lijkt te lekken aan de linker en rechterkant van de voordeur. Zo,n beetje bij de scharnieren . Daar loopt het water spatgewijs uit . Dan weer even niets en dan weer tien druppels, alsof het door het sproeisysysteem komt. Voor ik aan die niveauschakelaar begin, wat kan ik daaraan zien, kan die verstopt raken of zo?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
07-12-2015 22:11
HarryO
Geplaatst op:
07-12-2015 22:11
Nivo regelaar: als deze vol zit met prut komt het water veel te hoog te staan.
Deur rubbers anders vervangen.
Deur rubbers anders vervangen.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)