Raadselachtig water |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Monique
Geplaatst op:
26-11-2015 19:19
Monique
Geplaatst op:
26-11-2015 19:19
Het betreft een AEG Favorit Silence Plus.
De machine is afgesloten van stroom maar er komt iedere keer water in de machine. Met als gevolg een overstroming in de keuken.......
Heeft iemand een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn ?? Ik sluit nu ook het water af als de machine klaar is anders gaat het gegarandeerd weer mis.
Er wordt per keer, ik denk, zo'n 3 liter water gevuld maar dit gaat gewoon door totdat de machine gaat "overstromen". Ik weet ook niet waar het water vandaan komt als er zoveel inzit dat het gaat overstromen, geen idee of het door de deur(rubbers zijn goed) komt of van achter of onder.......
Heel raadselachtig vind ik dit en omdat de machine 5 jaar oud is wil ik er geen monteur bijhalen omdat de kosten daarvan zo hoog zijn.
Ik hoop dat iemand een idee heeft want ik snap er helemaal niets van, maar goed ik ben ook niet technisch
De machine is afgesloten van stroom maar er komt iedere keer water in de machine. Met als gevolg een overstroming in de keuken.......
Heeft iemand een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn ?? Ik sluit nu ook het water af als de machine klaar is anders gaat het gegarandeerd weer mis.
Er wordt per keer, ik denk, zo'n 3 liter water gevuld maar dit gaat gewoon door totdat de machine gaat "overstromen". Ik weet ook niet waar het water vandaan komt als er zoveel inzit dat het gaat overstromen, geen idee of het door de deur(rubbers zijn goed) komt of van achter of onder.......
Heel raadselachtig vind ik dit en omdat de machine 5 jaar oud is wil ik er geen monteur bijhalen omdat de kosten daarvan zo hoog zijn.
Ik hoop dat iemand een idee heeft want ik snap er helemaal niets van, maar goed ik ben ook niet technisch
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
04-12-2015 11:24
HarryO
Geplaatst op:
04-12-2015 11:24
Als er water de machine in stroomt als er geen 230V op staat dan blijft het inlaat ventiel open slaan/lekt.
Dit kan kalk aanslag vanuit de waterleiding zijn.
Met "Favorit Silence Plus" kan ik niet voldoende.
Graag alle informatie uit de deurrand vermelden.
Dit kan kalk aanslag vanuit de waterleiding zijn.
Met "Favorit Silence Plus" kan ik niet voldoende.
Graag alle informatie uit de deurrand vermelden.
Geplaatst door:
Monique
Geplaatst op:
04-12-2015 12:56
Monique
Geplaatst op:
04-12-2015 12:56
Bedankt voor uw reactie.
Gegevens van de machine :
AEG
model FSILPLUS
type 911D91-2T
PNC 911916658/04
S.N. 00730131
Er zit ook een (vaste) waterstop aan de slang.
Ik hoop dat het niet te technisch gaat worden want dan kan ik er alsnog niet zoveel mee..... U woont toevallig niet in Zaanstad ??
Gegevens van de machine :
AEG
model FSILPLUS
type 911D91-2T
PNC 911916658/04
S.N. 00730131
Er zit ook een (vaste) waterstop aan de slang.
Ik hoop dat het niet te technisch gaat worden want dan kan ik er alsnog niet zoveel mee..... U woont toevallig niet in Zaanstad ??
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
05-12-2015 10:50
Gewijzigd op:
05-12-2015 10:53
HarryO
Geplaatst op:
05-12-2015 10:50
Gewijzigd op:
05-12-2015 10:53
Volgens mij is dat het enige inlaat ventiel en moet je de aquastop vervangen.
De extra stop die je er tussen heb zitten (blauwe bus?) sluit de kraan af als er bv meer dan 25 liter in één keer door gaat maar niet als de machine bezig is.
Ik kom hier maandag op terug.
Is anders een gok van 75 euro...
De extra stop die je er tussen heb zitten (blauwe bus?) sluit de kraan af als er bv meer dan 25 liter in één keer door gaat maar niet als de machine bezig is.
Ik kom hier maandag op terug.
Is anders een gok van 75 euro...
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
07-12-2015 17:21
HarryO
Geplaatst op:
07-12-2015 17:21
Ik heb geen complete service manual van deze machine maar ben 95% zeker dat dit het enige inlaat ventiel van deze machine is.
Haal de aquastop los en kijk of de klep zelf uit elkaar kan.
Anders moet je hem in zijn geheel vervangen.
Lekkage kost meer geld...
Haal de aquastop los en kijk of de klep zelf uit elkaar kan.
Anders moet je hem in zijn geheel vervangen.
Lekkage kost meer geld...
Geplaatst door:
Monique
Geplaatst op:
07-12-2015 18:07
Monique
Geplaatst op:
07-12-2015 18:07
Hallo Harry
Dank je wel voor je reactie en uitzoekerij !
De waterstop zit volgens mij echt vast aan de slang dus ga ik kijken voor een slang+waterstop want volgens mij kan ik die niet losmaken/openen.......
Zijn hiervoor universele slangen of moet ik dan gaan zoeken voor een AEG met type ??
Dank je wel voor je reactie en uitzoekerij !
De waterstop zit volgens mij echt vast aan de slang dus ga ik kijken voor een slang+waterstop want volgens mij kan ik die niet losmaken/openen.......
Zijn hiervoor universele slangen of moet ik dan gaan zoeken voor een AEG met type ??
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
07-12-2015 22:21
HarryO
Geplaatst op:
07-12-2015 22:21
2 antwoorden hoger zit een link naar de AEG onderdelen site...
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)