Lekkage vaatwasser whirlpool ADG 9340/1 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Maartje
Geplaatst op:
14-11-2015 13:10
Gewijzigd op:
14-11-2015 13:12
Maartje
Geplaatst op:
14-11-2015 13:10
Gewijzigd op:
14-11-2015 13:12
Hallo,
Mijn vaatwasser bleef piepen.
Via internet ben ik er uiteindelijk achter gekomen dat er een flinke lekkage is, op de bodemplaat lag echt veel water, na droogmaken en weer laten draaien kwam het met een straaltje naar beneden. Net achter een blokje waar ook elektriciteitsdraden aan vast zitten.
Als ik goed gelezen heb is het de aansluiting van de afvoerpomp? Ik ben echt een leek.
Weet iemand of dit echt zo is? De vaatwasser is ingebouwd. Geen idee hoe ik dat ding eruit moet krijgen. Ik heb nu een klein gaatje aan de voorkant onder aan de vaatwasser waar ik niet veel kan doen. De vaatwasser is 8 jaar. Kan iemand mij adviseren, heeft het zin om daar een monteur te voor laten komen? Is het een groot karwei? Of zou ik het zelf toch kunnen? Ik haat afwassen. Hoop dat ik wat hoor, want een nieuwe is wel erg prijzig.
Alvast hartelijk dank!
Met vriendelijke groet, Maartje
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
14-11-2015 15:20
HarryO
Geplaatst op:
14-11-2015 15:20
Hij kan lekken op verschillende plaatsen....
Hij zou eerst onder je aanrecht uit moeten anders kun je nergens bij.
Als het goed is zit de machine boven aan met 2 schroeven/klemmen vast aan het aanrecht.
Deze moeten er eerst uit.
Dan kan de machine iets naar voren.
Hoe hij er verder uit moet is afhankeijk van je vloer. De dikte van tegels, laminaat of zeil kan er voor zorgen dat hij er niet 1-2-3 uit wil.
Laat de machine eerst volledig leeg lopen door de afvoerslang zo laag mogelijk te houden.
Verwijder dan de zijkanten van de machine en je kunt er bij.
Hij zou eerst onder je aanrecht uit moeten anders kun je nergens bij.
Als het goed is zit de machine boven aan met 2 schroeven/klemmen vast aan het aanrecht.
Deze moeten er eerst uit.
Dan kan de machine iets naar voren.
Hoe hij er verder uit moet is afhankeijk van je vloer. De dikte van tegels, laminaat of zeil kan er voor zorgen dat hij er niet 1-2-3 uit wil.
Laat de machine eerst volledig leeg lopen door de afvoerslang zo laag mogelijk te houden.
Verwijder dan de zijkanten van de machine en je kunt er bij.
Geplaatst door:
Maartje
Geplaatst op:
14-11-2015 17:25
Maartje
Geplaatst op:
14-11-2015 17:25
Hartelijk dank voor je reactie! Ik heb net even gekeken en zie inderdaad boven de vaatwasser 2 schroeven zitten in het aanrechtblad, ik ga er morgen maar mee aan de slag...
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)