geen water toevoer |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
mikky
Geplaatst op:
30-09-2010 21:27
mikky
Geplaatst op:
30-09-2010 21:27
hoi ik heb een zanussi built in it 416
en krijgt geen water de pomp doet het wel verder als ik hem zelf vul met water doet hij het prima door spuiten met lucht werkt 1 keer en dan doet hij het niet meer HELP!!!!
en krijgt geen water de pomp doet het wel verder als ik hem zelf vul met water doet hij het prima door spuiten met lucht werkt 1 keer en dan doet hij het niet meer HELP!!!!
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Geplaatst op:
30-09-2010 23:23
Geplaatst op:
30-09-2010 23:23
Waarschijnlijk is de drukwachter op het inlaatventiel geactiveerd, doordat er teveel water in de kuip zat. Dit komt doordat de niveaukamer langzaam dichtslbt.
Koppel de slang los van de kraan en laat deze 24uur losgekoppeld. Daarna weer proberen.
Het kan ook zijn dat er water onderin de machine staat. Achter de plint
Koppel de slang los van de kraan en laat deze 24uur losgekoppeld. Daarna weer proberen.
Het kan ook zijn dat er water onderin de machine staat. Achter de plint
Geplaatst door:
mikky
Geplaatst op:
01-10-2010 10:42
mikky
Geplaatst op:
01-10-2010 10:42
dank je voor je bericht
er staat geen water achter of onder de machine en in de vaatwasser zijn alle leidingen schoon gespoten met lucht ook blijft er geen water achter in de machine hij pomp hem keurig leeg aan het inlaatventiel hadden wij ook gedacht en gaan maar een nieuwe bestellen om te kijken of dat de oorzaak is .maar ik zou toch nog graag tips willen je weet maar nooit !!!
er staat geen water achter of onder de machine en in de vaatwasser zijn alle leidingen schoon gespoten met lucht ook blijft er geen water achter in de machine hij pomp hem keurig leeg aan het inlaatventiel hadden wij ook gedacht en gaan maar een nieuwe bestellen om te kijken of dat de oorzaak is .maar ik zou toch nog graag tips willen je weet maar nooit !!!
Geplaatst door:
Geplaatst op:
01-10-2010 12:22
Geplaatst op:
01-10-2010 12:22
Op het inlaatventiel zit een drukwachter.
Deze werkt op luchtdruk die ontstaat in de niveaukamer, als deze niet snel genoeg doorloopt.
Je probleem is wel opgelost met het vervangen van het ventiel, maar dit is van tijdelijke aard.
Op het ventiel zit een luchtslangetje. koppel deze los en zuig op de drukwachter. Ik doe dit zelf altijd met een ander slangetje.
Proeer het dan weer
Deze werkt op luchtdruk die ontstaat in de niveaukamer, als deze niet snel genoeg doorloopt.
Je probleem is wel opgelost met het vervangen van het ventiel, maar dit is van tijdelijke aard.
Op het ventiel zit een luchtslangetje. koppel deze los en zuig op de drukwachter. Ik doe dit zelf altijd met een ander slangetje.
Proeer het dan weer
Geplaatst door:
mikky
Geplaatst op:
01-10-2010 12:51
mikky
Geplaatst op:
01-10-2010 12:51
misschien een domme vraag "is deze drukwachter niet te vervangen?"
Geplaatst door:
mikky
Geplaatst op:
01-10-2010 12:55
mikky
Geplaatst op:
01-10-2010 12:55
nee stom deze zit aan het inlaatventiel dus word automatich vervangen we hebben dat iid ook gedaan blazen en zuigen dan doet de vaatwasser het een keer en dan stopt hij er al weer mee ik heb intussen ook zanussi zelf gebeld en die zeiden dat het of het inlaatventiel was of we moesten kijken of er wel spanning op het ventiel staat want ook dat apperaatje kan stuk zijn ..dus vanavond maar weer meubelen
Geplaatst door:
Geplaatst op:
01-10-2010 16:37
Geplaatst op:
01-10-2010 16:37
Trek de deur eens open als de machine zo'n 5 minuten aan het spoelen is.
Het water mag niet hoger staan dan de rand van de "pan" waar de zeef in zit.
Is dit wel het geval dan moet je uitzoeken waardoor de machine teveel water inlaat.
Kijk eens links in de machine bij de luchtklok oftewel niveaukamer. Is die erg vervuild?
Het water mag niet hoger staan dan de rand van de "pan" waar de zeef in zit.
Is dit wel het geval dan moet je uitzoeken waardoor de machine teveel water inlaat.
Kijk eens links in de machine bij de luchtklok oftewel niveaukamer. Is die erg vervuild?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)