bosch e09 na schoonmaken verstopping |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
robj
Geplaatst op:
15-08-2015 18:07
Gewijzigd op:
15-08-2015 18:19
robj
Geplaatst op:
15-08-2015 18:07
Gewijzigd op:
15-08-2015 18:19
Hoi Leden,
Ook wij hebben problemen gehad met het blijven staan van water onderin, voortijdig stoppen van het programma enz. Nadat ik de zijkant van de vaatwasser afhaalde zag ik een verstopping in het kleine smalle gedeelte van dat grote plastic geval.
Schoongemaakt met azijn en soda, lang bezig geweest, uiteindelijk met perslucht schoongekregen en het plastic element weer teruggeplaatst.
Nu loopt de vaatwasser weer goed door het programma alleen stopt hij sindsdien aan het eind met een e09 melding en er blijft wat schoon "koud" water staan in het filter.
Alles in het filter heb ik brandschoon gemaakt, betreft dit nu de melding waarbij ik de hittepomp moet vervangen ? Of zou het aan de aansluiting kunnen liggen in het linker plastic gedeelte, ik meen me te herinneren dat daar een blauw kabeltje zat waar een klein wit plasticje (type blijf op de plaats) afbrak bij het loshalen.
Dat stekkertje heb ik wel goed kunnen terugplaatsen maar de zekering voor het op de plaatsblijven ontbreekt.
Wellicht dat dit nu niet goed meer op zijn plaats zit ?
Zit daar misschien een sensor ofzoiets die met de warmte pomp te maken kan hebben ?
Vaat wordt wel redelijk goed schoon alleen droogt niet en is niet warm/heet.
het betreft overigens de duurste inbouw vaatwasser van bosch type supersilence
grt rob
Ook wij hebben problemen gehad met het blijven staan van water onderin, voortijdig stoppen van het programma enz. Nadat ik de zijkant van de vaatwasser afhaalde zag ik een verstopping in het kleine smalle gedeelte van dat grote plastic geval.
Schoongemaakt met azijn en soda, lang bezig geweest, uiteindelijk met perslucht schoongekregen en het plastic element weer teruggeplaatst.
Nu loopt de vaatwasser weer goed door het programma alleen stopt hij sindsdien aan het eind met een e09 melding en er blijft wat schoon "koud" water staan in het filter.
Alles in het filter heb ik brandschoon gemaakt, betreft dit nu de melding waarbij ik de hittepomp moet vervangen ? Of zou het aan de aansluiting kunnen liggen in het linker plastic gedeelte, ik meen me te herinneren dat daar een blauw kabeltje zat waar een klein wit plasticje (type blijf op de plaats) afbrak bij het loshalen.
Dat stekkertje heb ik wel goed kunnen terugplaatsen maar de zekering voor het op de plaatsblijven ontbreekt.
Wellicht dat dit nu niet goed meer op zijn plaats zit ?
Zit daar misschien een sensor ofzoiets die met de warmte pomp te maken kan hebben ?
Vaat wordt wel redelijk goed schoon alleen droogt niet en is niet warm/heet.
het betreft overigens de duurste inbouw vaatwasser van bosch type supersilence
grt rob
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Yves
Geplaatst op:
01-02-2016 13:53
Yves
Geplaatst op:
01-02-2016 13:53
Ik heb nu hetzelfde probleem, weet je inmiddels wat hett probleem was?? Zou super fijn zijn
Mvg Yves
Mvg Yves
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)