AEG Favorit F44060VI |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Robert
Geplaatst op:
26-09-2010 22:10
Robert
Geplaatst op:
26-09-2010 22:10
Na het aanzetten van de vaatwasser begint hij te pompen. na enige tijd klinken er met tussenpozen 3 piepjes(alarm). Als je de deur open doet knippert het keuzelampje en knippert de onderste van de drie statusledjes.
Soms begint hij wel aan het programma en gebeurt hetzelfde tijdens het programma. Altijd blijft hij pompen.
Kraan en afvoer nagekeken, maar ziet er goed uit.
Enig idee wat dit is.
Ook heb ik een nieuwe korf voor deze machine nodig. Kunnen alleen de orginele geplaatst worden of zijn er andere alternatieven?
Soms begint hij wel aan het programma en gebeurt hetzelfde tijdens het programma. Altijd blijft hij pompen.
Kraan en afvoer nagekeken, maar ziet er goed uit.
Enig idee wat dit is.
Ook heb ik een nieuwe korf voor deze machine nodig. Kunnen alleen de orginele geplaatst worden of zijn er andere alternatieven?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Geplaatst op:
27-09-2010 00:19
Geplaatst op:
27-09-2010 00:19
Er ligt waarschijnlijk water op de bodemplaat achter de plint.
Zoek uit waar dit vandaan komt.
Heb je het over de bestekkorf of boven- of onderkorf?
Zoek uit waar dit vandaan komt.
Heb je het over de bestekkorf of boven- of onderkorf?
Geplaatst door:
Robert
Geplaatst op:
27-09-2010 00:27
Robert
Geplaatst op:
27-09-2010 00:27
Zal morgen even kijken.
Ik bedoel de bestekkorf.
Ik bedoel de bestekkorf.
Geplaatst door:
Geplaatst op:
27-09-2010 12:25
Geplaatst op:
27-09-2010 12:25
Je kan iedere korf gebruiken die er in past.
Er is ook een alternatief die zo'n 20,- Eur kost
Er is ook een alternatief die zo'n 20,- Eur kost
Geplaatst door:
Robert
Geplaatst op:
27-09-2010 22:36
Robert
Geplaatst op:
27-09-2010 22:36
Ik heb de machine uitgebouwd en de beplating er vanaf gehaald. Er lag inderdaad veel water op de bodemplaat. Na die te hebben verwijdert heb ik de machine laten draaien. Geen lekkage te ontdekken.
Wel zie ik dat de platte kunststof behuizing aan de linker zijkant van de machine vervuild is en aan de onderzijde in het midden een afvoerslangetje is bevestigd. deze eindigd op de bodemplaat. hier komt af en toe een druppeltje uit.
kan dit het probleem zijn? De slangklem van de dikste slang die aan dezelfde kunststof behuizing zit is licht gecorrodeerd, maar lekt niet.
Enig iedee wat het probleem is en welke onderdelen vereist zijn?
Wel zie ik dat de platte kunststof behuizing aan de linker zijkant van de machine vervuild is en aan de onderzijde in het midden een afvoerslangetje is bevestigd. deze eindigd op de bodemplaat. hier komt af en toe een druppeltje uit.
kan dit het probleem zijn? De slangklem van de dikste slang die aan dezelfde kunststof behuizing zit is licht gecorrodeerd, maar lekt niet.
Enig iedee wat het probleem is en welke onderdelen vereist zijn?
Geplaatst door:
Geplaatst op:
27-09-2010 23:46
Geplaatst op:
27-09-2010 23:46
Vervang de dikke uitloopslang die onder de zeef uitkomt.
Deze zit dichtgeslibd en laat niet snel genoeg water door waardoor de overloop in werking treed.
Deze zit dichtgeslibd en laat niet snel genoeg water door waardoor de overloop in werking treed.
Geplaatst door:
Robert
Geplaatst op:
29-09-2010 20:52
Robert
Geplaatst op:
29-09-2010 20:52
Ben van de week niet meer thuis, zal van het weekend even kijken.
Geplaatst door:
Robert
Geplaatst op:
02-10-2010 22:06
Robert
Geplaatst op:
02-10-2010 22:06
Ik heb alles gedemonteerd en schoongemaakt.
draait nu in één keer door. Ik heb de overloop laten uitkomen in een droog bakje. ma afloop van het programma lagen er een paar druppels water is. Ik ga er vanuit dat dit normaal is.
Is dit niet zo, dan hoor ik dat graag. Ik heb de machine nog niet ingebouwd.
Heb je voor mij een nummer van een passende vervangende korf?
draait nu in één keer door. Ik heb de overloop laten uitkomen in een droog bakje. ma afloop van het programma lagen er een paar druppels water is. Ik ga er vanuit dat dit normaal is.
Is dit niet zo, dan hoor ik dat graag. Ik heb de machine nog niet ingebouwd.
Heb je voor mij een nummer van een passende vervangende korf?
Geplaatst door:
Lex den Aantrekker
Geplaatst op:
27-07-2011 16:48
Lex den Aantrekker
Geplaatst op:
27-07-2011 16:48
Kan iemand, als hij in de buurt van Rotterdam woont, mij misschien met ditzelfde probleem helpen??? Ik kom er niet uit...Ik ben niet echt onhandig, maar het openmaken van een vaatwasser vind ik toch een beetje eng. je kunt mailen naar aantrekker1959@live.nl
Geplaatst door:
sebastiaant
Geplaatst op:
11-03-2012 15:08
sebastiaant
Geplaatst op:
11-03-2012 15:08
Is de afvoerslang ook schoon te maken zonder de hele vaatwasser uit te bouwen?
Ik heb hetzelfde probleem, alleen is het zeer lastig om de vaatwasser uit bouwen.
We hebben eerst een paar keer met keukensoda geprobeerd. Dit lost het probleem tijdelijk op, maar een week later is het probleem weer terug.
Ik heb hetzelfde probleem, alleen is het zeer lastig om de vaatwasser uit bouwen.
We hebben eerst een paar keer met keukensoda geprobeerd. Dit lost het probleem tijdelijk op, maar een week later is het probleem weer terug.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)