Siemens vaatwasser begint met pompen |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
MartinB
Geplaatst op:
25-06-2015 16:05
MartinB
Geplaatst op:
25-06-2015 16:05
Hallo,
Mijn vaatwasser, een Siemens SL64561/07, begint gelijk met pompen als ik de vaatwasser aanzet. De deur is dan nog open en het display is uit. Je hoort ook een gorgelend geluid. Als ik daarna de deur dichtdoe begint hij wel te wassen en als ik de deur opentrek knippert het tijdsinfo display. Ook doet de vaatwasser er veel langer over om het programma af te werken, volgens mij wel een uur of drie. Voordat ik 'm openhaal zou ik graag een idee hebben wat er aan de hand kan zijn.
Ik hoor het graag!
Mijn vaatwasser, een Siemens SL64561/07, begint gelijk met pompen als ik de vaatwasser aanzet. De deur is dan nog open en het display is uit. Je hoort ook een gorgelend geluid. Als ik daarna de deur dichtdoe begint hij wel te wassen en als ik de deur opentrek knippert het tijdsinfo display. Ook doet de vaatwasser er veel langer over om het programma af te werken, volgens mij wel een uur of drie. Voordat ik 'm openhaal zou ik graag een idee hebben wat er aan de hand kan zijn.
Ik hoor het graag!
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
25-06-2015 20:27
HarryO
Geplaatst op:
25-06-2015 20:27
Verwijder de linker zijkant (van voren gezien).
je ziet nu het labyrint en de vlotter unit.
Is dit schoon of zit hier prut in?
je ziet nu het labyrint en de vlotter unit.
Is dit schoon of zit hier prut in?
Geplaatst door:
MartinB
Geplaatst op:
29-06-2015 12:14
MartinB
Geplaatst op:
29-06-2015 12:14
Het ziet er wat verkalkt uit. Linkerzijde van het labyrint ziet er vies uit. Ik heb de vlotter gechecked. Er staat onderin de bak een klein beetje water wat de vlotter wel iets omhoog drukt. Net tegen de "klik" aan. Dus ik ga de boel eens schoon maken en het water in de bak verwijderen...
Enig idee waar het water in de bak zou kunnen komen? Waar moet ik op letten?
Enig idee waar het water in de bak zou kunnen komen? Waar moet ik op letten?
Geplaatst door:
MartinB
Geplaatst op:
29-06-2015 16:51
MartinB
Geplaatst op:
29-06-2015 16:51
Hm, ik heb het labyrint eruit gehaald en schoongemaakt, de vlotter eenheid schoongemaakt en het water verwijdert wat onderin de vaatwasser stond. De hele boel weer terug ingebouwd en kijken wat ie doet. Aangezet, geen display, geen leven. Hij maakt alleen een tikkend geluid, een keer of vier. Het lijkt weg te komen linksonder bij/achter het labyrint. Als ik hem uitzet en weer aandoe doet hij weer hetzelfde. Weer een keer of vier tikken en verder niets.
Wat kan het zijn?
Wat kan het zijn?
Geplaatst door:
MartinB
Geplaatst op:
29-06-2015 19:10
Gewijzigd op:
29-06-2015 22:24
MartinB
Geplaatst op:
29-06-2015 19:10
Gewijzigd op:
29-06-2015 22:24
Ik heb op de twee reset knoppen gedrukt en het feest begint weer van voren af aan.
Samengevat:
- aanknop indrukken, vaatwasser gaat pompen, dit duurt een aantal minuten, je hoort een gorgelend geluid.
- op een gegeven moment stopt het en het labyrint vult zich met water, het water gaat de vaatwasser in.
- nu hoor je een tikkende geluid, ook knippert het display.
- als je nu de vaatwasser dicht doet dan werkt hij gewoon het gekozen programma af.
- aan het einde van het programma blijft de afvoerpomp continue lopen.
Het labyrint is schoon, vlotter en huis zijn schoon en ze drukken niet tegen de schakelaar aan. Het tikkende geluid komt links achter vandaan. Een of ander ventiel?
Samengevat:
- aanknop indrukken, vaatwasser gaat pompen, dit duurt een aantal minuten, je hoort een gorgelend geluid.
- op een gegeven moment stopt het en het labyrint vult zich met water, het water gaat de vaatwasser in.
- nu hoor je een tikkende geluid, ook knippert het display.
- als je nu de vaatwasser dicht doet dan werkt hij gewoon het gekozen programma af.
- aan het einde van het programma blijft de afvoerpomp continue lopen.
Het labyrint is schoon, vlotter en huis zijn schoon en ze drukken niet tegen de schakelaar aan. Het tikkende geluid komt links achter vandaan. Een of ander ventiel?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
05-07-2015 16:04
Gewijzigd op:
05-07-2015 16:13
HarryO
Geplaatst op:
05-07-2015 16:04
Gewijzigd op:
05-07-2015 16:13
Heb je alles weer goed aangesloten?
Mogelijk heb je een kabel breuk/sluiting in het scharnierende deel van de deur.
Controleer ok de module zelf op losse contacten.
PS: check je machine ook even op Dishcareaction.com
Mogelijk heb je een kabel breuk/sluiting in het scharnierende deel van de deur.
Controleer ok de module zelf op losse contacten.
PS: check je machine ook even op Dishcareaction.com
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)