Siemens vaatwasser maakt bonkend geluid |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
mirko88
Geplaatst op:
23-06-2015 20:03
mirko88
Geplaatst op:
23-06-2015 20:03
Omdat mijn Siemens vaatwasser een aantal malen tijdens het wasprogramma een bonkend geluid maakt, heb ik hem open gemaakt om te kijken of ik de oorzaak kan vinden.
Het was vrij snel duidelijk waar het geluid door komt, want als het waterlabyrint leegloopt en het water de machine in stroomt, zorgt een rood vlottertje er voor dat er iets van een waterstop in werking treedt. Het vlottertje blijft dan op en neer gaan en elke seconde stopt het water en loopt dan weer even. Dat geeft het bonkende geluid.
Heet waterlabyrint heb ik volledig schoongemaakt (dit stond als veelvoorkomend probleem al op diverse websites uitgelegd) en ook het onderdeel met de vlotter heb ik volledig gereinigd.
Dit heeft echter het probleem niet opgelost.
Het lijkt er op dat wanneer het water uit het labyrint loopt en de machine in, dat het niet snel genoeg kan stromen en dat daardoor de vlotter omhoog komt en de stop in werking treedt.
Alle filters in de machine zelf heb ik gereinigd. Ook zonder resultaat.
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Het was vrij snel duidelijk waar het geluid door komt, want als het waterlabyrint leegloopt en het water de machine in stroomt, zorgt een rood vlottertje er voor dat er iets van een waterstop in werking treedt. Het vlottertje blijft dan op en neer gaan en elke seconde stopt het water en loopt dan weer even. Dat geeft het bonkende geluid.
Heet waterlabyrint heb ik volledig schoongemaakt (dit stond als veelvoorkomend probleem al op diverse websites uitgelegd) en ook het onderdeel met de vlotter heb ik volledig gereinigd.
Dit heeft echter het probleem niet opgelost.
Het lijkt er op dat wanneer het water uit het labyrint loopt en de machine in, dat het niet snel genoeg kan stromen en dat daardoor de vlotter omhoog komt en de stop in werking treedt.
Alle filters in de machine zelf heb ik gereinigd. Ook zonder resultaat.
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
25-06-2015 20:21
HarryO
Geplaatst op:
25-06-2015 20:21
Je vergeet het belangrijkste..
Type nummer informatie...
Graag alle informatie uit de deurrand vermelden.
Type nummer informatie...
Graag alle informatie uit de deurrand vermelden.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)