Laagje water in Siemens SE65E332EU/29 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
RDM Leefmans
Geplaatst op:
22-05-2015 07:52
RDM Leefmans
Geplaatst op:
22-05-2015 07:52
Na de complete regelmodule in april te hebben vervangen (was doorgebrand) door een originele, deed de vaatwasser het weer als vanouds.
Tot vanmorgen. Programma van gisteravond was redelijk afgerond, maar blijft een laagje water staan. De symptomen lijken op de E15 fout, met grote verschil dat ik helemaal niets op het display zie.
Lampjes zijn uit en bij inschakelen van de machine gaat de pomp meteen draaien met de deur nog open en lampjes blijven ook uit. Het water loopt echter niet weg. Reset doet ook niets.
Geen lekkage te zien aan de buitenkant en afvoer en filter lijken niet verstopt.
Iemand suggesties?
Tot vanmorgen. Programma van gisteravond was redelijk afgerond, maar blijft een laagje water staan. De symptomen lijken op de E15 fout, met grote verschil dat ik helemaal niets op het display zie.
Lampjes zijn uit en bij inschakelen van de machine gaat de pomp meteen draaien met de deur nog open en lampjes blijven ook uit. Het water loopt echter niet weg. Reset doet ook niets.
Geen lekkage te zien aan de buitenkant en afvoer en filter lijken niet verstopt.
Iemand suggesties?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
RDM Leefmans
Geplaatst op:
22-05-2015 08:10
Gewijzigd op:
22-05-2015 08:11
RDM Leefmans
Geplaatst op:
22-05-2015 08:10
Gewijzigd op:
22-05-2015 08:11
Bij inschakelen maakt de pomp een pruttelend geluid. Alsof er een heel klein laagje water met veel lucht wordt gepompt.
Water heb ik inmiddels eruit geschept, zal machine nog een tijdje laten staan zonder stekker erin.
Zou het ook gewoon de regelmodule kunnen zijn? Hoewel deze vervangen is gaat geen enkel lampje branden.
Water heb ik inmiddels eruit geschept, zal machine nog een tijdje laten staan zonder stekker erin.
Zou het ook gewoon de regelmodule kunnen zijn? Hoewel deze vervangen is gaat geen enkel lampje branden.
Geplaatst door:
RDM Leefmans
Geplaatst op:
22-05-2015 11:31
RDM Leefmans
Geplaatst op:
22-05-2015 11:31
Ik ben van plan om morgen de vaatwasser uit te bouwen en te kijken of de oplossing voor het E15 probleem werkt.
Wie weet in welk gedeelte ik de vlotter moet zoeken en checken op water?
Is dat het linker-gedeelte van de machine en welk onderdeel is dit precies?
Dit is de tekening van de machine bij Siemens:
http://www.siemens-home.nl/sparepart/finder/detail/SE65E332EU/29#/tab-spare-section-3
Wie weet in welk gedeelte ik de vlotter moet zoeken en checken op water?
Is dat het linker-gedeelte van de machine en welk onderdeel is dit precies?
Dit is de tekening van de machine bij Siemens:
http://www.siemens-home.nl/sparepart/finder/detail/SE65E332EU/29#/tab-spare-section-3
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
23-05-2015 12:32
Gewijzigd op:
23-05-2015 12:33
HarryO
Geplaatst op:
23-05-2015 12:32
Gewijzigd op:
23-05-2015 12:33
Tekening 5, onderdeel 0515 meet het inlaten van het water.
Tekening 4, onderdeel 0429 meet een lekkage.
Controleer ook slang 0431, en het labyrint 0425.
Tekening 4, onderdeel 0429 meet een lekkage.
Controleer ook slang 0431, en het labyrint 0425.
Geplaatst door:
RDM Leefmans
Geplaatst op:
23-05-2015 12:39
RDM Leefmans
Geplaatst op:
23-05-2015 12:39
Dank Harry!
Ik heb de machine nu open, maar de bodemplaat is kurk-droog! Pomp slaat aan bij aanzetten maar lampjes blijven uit. Hoewel de pomp iets probeert te doen, komt er geen water uit de afvoer die ik in een emmertje heb hangen. Er blijft ook een laag water in de ruimte van de zeef staan, dus de pomp krijgt het niet weg.
Labyrint heeft wel wat water in de twee buitenste kolommen. Is dat normaal? Hoe kan ik deze losmaken?
Ik heb de machine nu open, maar de bodemplaat is kurk-droog! Pomp slaat aan bij aanzetten maar lampjes blijven uit. Hoewel de pomp iets probeert te doen, komt er geen water uit de afvoer die ik in een emmertje heb hangen. Er blijft ook een laag water in de ruimte van de zeef staan, dus de pomp krijgt het niet weg.
Labyrint heeft wel wat water in de twee buitenste kolommen. Is dat normaal? Hoe kan ik deze losmaken?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
23-05-2015 12:57
Gewijzigd op:
23-05-2015 12:58
HarryO
Geplaatst op:
23-05-2015 12:57
Gewijzigd op:
23-05-2015 12:58
Er blijft water in het labyrint staan, dat klopt.
Maar de afvoerpomp moet gewoon de machine leeg kunnen pompen anders heb je ergens een verstopping zitten.
Werkt de terugslagklep 0418 wel?
En buiten het niet kunnen afpompen zou de machine wel iets moeten laten zien met de lampjes.
Mogelijk heb je ook een kabelbreuk/sluiting in het scharnierende deel van de deur.
Het labyrint zit volgens mij met een paar schroeven of klemmen vast en moet je naar boven toe kunnen verwijderen.
Maar de afvoerpomp moet gewoon de machine leeg kunnen pompen anders heb je ergens een verstopping zitten.
Werkt de terugslagklep 0418 wel?
En buiten het niet kunnen afpompen zou de machine wel iets moeten laten zien met de lampjes.
Mogelijk heb je ook een kabelbreuk/sluiting in het scharnierende deel van de deur.
Het labyrint zit volgens mij met een paar schroeven of klemmen vast en moet je naar boven toe kunnen verwijderen.
Geplaatst door:
RDM Leefmans
Geplaatst op:
23-05-2015 13:40
RDM Leefmans
Geplaatst op:
23-05-2015 13:40
Ik kom niet overal goed bij. Is het mogelijk om de machine op zijn zijkant te plaatsen en de bodemplaat van de onderkant te verwijderen?
Geplaatst door:
RDM Leefmans
Geplaatst op:
23-05-2015 15:19
RDM Leefmans
Geplaatst op:
23-05-2015 15:19
Ik kan de schoepen van de pomp onder de zeef in de machine niet makkelijk/vrij ronddraaien. Zou dat iets kunnen betekenen?
Pomp slaat aan, maar water wordt niet weggepompt.
Volgens mij tijd voor een monteur.......
Pomp slaat aan, maar water wordt niet weggepompt.
Volgens mij tijd voor een monteur.......
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
24-05-2015 10:06
Gewijzigd op:
24-05-2015 10:10
HarryO
Geplaatst op:
24-05-2015 10:06
Gewijzigd op:
24-05-2015 10:10
Op zijn kant: liever niet.
Als je de schoep van de afvoer pomp niet met de vingers kunt draaien zit hij vast/loopt hij aan.
Haal de pomp er onderuit (heeft een bajonet sluiting) en je kunt dan beoordelen of de pomp defect is of niet.
Je kunt de originele Siemens versie nemen of een alternatief
Als je de schoep van de afvoer pomp niet met de vingers kunt draaien zit hij vast/loopt hij aan.
Haal de pomp er onderuit (heeft een bajonet sluiting) en je kunt dan beoordelen of de pomp defect is of niet.
Je kunt de originele Siemens versie nemen of een alternatief
Geplaatst door:
RDM Leefmans
Geplaatst op:
24-05-2015 12:46
RDM Leefmans
Geplaatst op:
24-05-2015 12:46
Dank voor je aanwijzingen Harry!
Ik kan de schoepen wel link of rechtsom draaien, maar na een stukje draaien schiet de schoep terug alsof je hem met een elastiekje hebt opgewonden.
Vervangen zou ik graag zelf doen, maar kom er met geen mogelijkheid zelf bij. De kunststof plaat onderin aan de voorkant is geïntegreerd met de rest van de machine, dus ik kan er alleen van de zijkanten bij. En daar is er nauwelijks ruimte om te werken laat staan om bij de pomp te komen.
Op de tekening 5 van Siemens staat er een plint (0519), maar bij mij is het een kunststof geheel.
Ben benieuwd hoe een monteur dit moet doen....
Ik kan de schoepen wel link of rechtsom draaien, maar na een stukje draaien schiet de schoep terug alsof je hem met een elastiekje hebt opgewonden.
Vervangen zou ik graag zelf doen, maar kom er met geen mogelijkheid zelf bij. De kunststof plaat onderin aan de voorkant is geïntegreerd met de rest van de machine, dus ik kan er alleen van de zijkanten bij. En daar is er nauwelijks ruimte om te werken laat staan om bij de pomp te komen.
Op de tekening 5 van Siemens staat er een plint (0519), maar bij mij is het een kunststof geheel.
Ben benieuwd hoe een monteur dit moet doen....
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)