AEG vaatwasser geeft storing 50 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
16-01-2023 16:02
bennie
Geplaatst op:
16-01-2023 16:02
@rontijd
Heb je enig idee waar dat metaalslijpsel vandaan kan komen?
Je hebt een 200 volt motor erin zitten, dus de spanning word omgevormd op de printplaat.
Check die eens op bolle condensatoren en/of slechte solderingen.
Heb je enig idee waar dat metaalslijpsel vandaan kan komen?
Je hebt een 200 volt motor erin zitten, dus de spanning word omgevormd op de printplaat.
Check die eens op bolle condensatoren en/of slechte solderingen.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
16-01-2023 16:03
bennie
Geplaatst op:
16-01-2023 16:03
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
16-01-2023 16:04
bennie
Geplaatst op:
16-01-2023 16:04
@okan
Dit zit op de circulatiepomp, voor meer hulp graag de gegevens van het typeplaatje op de deurrand?
Dit zit op de circulatiepomp, voor meer hulp graag de gegevens van het typeplaatje op de deurrand?
Geplaatst door:
Ron Tijd
Geplaatst op:
17-01-2023 11:25
Gewijzigd op:
17-01-2023 11:29
Ron Tijd
Geplaatst op:
17-01-2023 11:25
Gewijzigd op:
17-01-2023 11:29
Een update.
Het gebrom wat ik hoorde bleek na lang en moeizaam luisteren te komen uit de afvoerpomp en niet uit de circulatiepomp. Het klikje van het relais stuurt blijkbaar de afvoerpomp aan (denk ik). Bij het open maken van de afvoerpomp (eenvoudige actie. De vaatwasser stond nog steeds op zjjn kop) zag ik een stokje welke de pomp blokkerden. Na het verwijderen van dit stokje deed de vaatwasser het weer. Geen foutcode meer. Dus ondanks de code 50 welke verwijst naar de circulatiepomp had ik ook/toch een probleem met de afvoerpomp.
Ik weet niet waar het slijpsel vandaan komt. Mijn gok is ergens uit het lager van de circulatiepomp. Het zat vastgeplakt aan de rotor (magnetisch).
Het gebrom wat ik hoorde bleek na lang en moeizaam luisteren te komen uit de afvoerpomp en niet uit de circulatiepomp. Het klikje van het relais stuurt blijkbaar de afvoerpomp aan (denk ik). Bij het open maken van de afvoerpomp (eenvoudige actie. De vaatwasser stond nog steeds op zjjn kop) zag ik een stokje welke de pomp blokkerden. Na het verwijderen van dit stokje deed de vaatwasser het weer. Geen foutcode meer. Dus ondanks de code 50 welke verwijst naar de circulatiepomp had ik ook/toch een probleem met de afvoerpomp.
Ik weet niet waar het slijpsel vandaan komt. Mijn gok is ergens uit het lager van de circulatiepomp. Het zat vastgeplakt aan de rotor (magnetisch).
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
17-01-2023 15:50
bennie
Geplaatst op:
17-01-2023 15:50
Daar zou het slijpsel vandaan kunnen komen
E50 is een motorstoring, en 99x van de 100 is het de circulatiepomp.
Maar bij jou dus een keertje niet🙈
Mooi dat je het gevonden hebt.
E50 is een motorstoring, en 99x van de 100 is het de circulatiepomp.
Maar bij jou dus een keertje niet🙈
Mooi dat je het gevonden hebt.
Geplaatst door:
Jack
Geplaatst op:
27-01-2023 17:38
Gewijzigd op:
27-01-2023 17:39
Jack
Geplaatst op:
27-01-2023 17:38
Gewijzigd op:
27-01-2023 17:39
@Bennie
Bedankt voor de link. Nog een vraagje. Ik heb de circulatiepomp uitgebouwd en wil hem (als dat kan) eerst testen. Er zit een connector met drie aansluitingen aan de pomp. Weet je toevallig welke "pootjes" ik moet hebben?
Jack
Bedankt voor de link. Nog een vraagje. Ik heb de circulatiepomp uitgebouwd en wil hem (als dat kan) eerst testen. Er zit een connector met drie aansluitingen aan de pomp. Weet je toevallig welke "pootjes" ik moet hebben?
Jack
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
27-02-2023 20:57
bennie
Geplaatst op:
27-02-2023 20:57
@jack, ik was er weer.
Je pomp kan je zo niet testen,
Is 200V en de toeren worden bepaalt door de frequentie.
Je pomp kan je zo niet testen,
Is 200V en de toeren worden bepaalt door de frequentie.
Geplaatst door:
Jeroen
Geplaatst op:
02-04-2023 11:31
Jeroen
Geplaatst op:
02-04-2023 11:31
Mijn inbouw AEG vaatwasser F66600VI1P geeft storing I50 aan, niks te zien in de filters, heb al het frontpaneel onderaan weggenomen, tikt een paar keer als ik onderaan luister en gaat dan in storing, 5x biepen en I50 op paneel. PCN 911434303. Circulatie pomp of afvoerpomp?
Geplaatst door:
Marcel
Geplaatst op:
19-03-2024 12:28
Marcel
Geplaatst op:
Beste Jeroen
Supper bedankt voor onderstaande bericht vaatwasser type GHE613CB3 werkt weer top.
Geplaatst door: Jeroen
Geplaatst op: 17-05-2019 13:57Hij is net gemaakt (AEG favorit). Ik heb even meegekeken. Ik kan het de volgende keer zelf. In mijn geval zat er een scherf van een bord in het pompje. Eerst het water er uit halen met een spons (de monteur heeft hiervoor een doktersspuit). Stekker er even uit halen. Je kunt aan de voorzijde een plaat er af schroeven met 4 schroeven. Rechts zit een pompje die vast zit met een bajonet aansluiting (pompje even linksom draaien dan komt hij los. Dan kan je kijken of er rommel in zit. Het pompje terug zetten gaat net andersom. Stekker weer terug zetten. Even wat water in het reservoirtje anders draait het pompje droog dat vindt hij niet fijn. Als het goed is doet hij het nu. (€119 uitgespaard).Verder kan je als hij het doet de foutcode resetten. Na het aanzetten druk je tegelijkertijd om het eerste en derde knopje).
Supper bedankt voor onderstaande bericht vaatwasser type GHE613CB3 werkt weer top.
Geplaatst op: 17-05-2019 13:57Hij is net gemaakt (AEG favorit). Ik heb even meegekeken. Ik kan het de volgende keer zelf. In mijn geval zat er een scherf van een bord in het pompje. Eerst het water er uit halen met een spons (de monteur heeft hiervoor een doktersspuit). Stekker er even uit halen. Je kunt aan de voorzijde een plaat er af schroeven met 4 schroeven. Rechts zit een pompje die vast zit met een bajonet aansluiting (pompje even linksom draaien dan komt hij los. Dan kan je kijken of er rommel in zit. Het pompje terug zetten gaat net andersom. Stekker weer terug zetten. Even wat water in het reservoirtje anders draait het pompje droog dat vindt hij niet fijn. Als het goed is doet hij het nu. (€119 uitgespaard).Verder kan je als hij het doet de foutcode resetten. Na het aanzetten druk je tegelijkertijd om het eerste en derde knopje).
Geplaatst door:
Marcel
Geplaatst op:
Marcel
Geplaatst op:
Beste Jeroen
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)