AEG vaatwasser geeft storing 50 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Elisabeth
Geplaatst op:
04-12-2018 15:58
Elisabeth
Geplaatst op:
04-12-2018 15:58
Goedemiddag,
Mijn aeg vaatwasser geeft ook storings code i50 aan. Filters schoongemaakt ook het kleine dopje onder het filter, sproeiaen gereinigd. Maar helaas. Na reset weer aan gezet maar bijna direct weer piepen en code i50. Het lijkt alsof je hoort dat hij wil gaan draaien maar het lukt gewoon niet. Zeg maar br br ipv brrrroem.
Ik heb de aeg: TYPENR: GHE613CB3
Mod: FSS62800P
Vaatwasser nu 1,5 jr oud en dit is de vierde storing. Al eerder problemen met afzuigen van water en lekkage gehad.
Onze monteur komt pas over een week😢
Help wat kan ik zelf nog doen.
Groot gezin en veeeeeel afwas.
Mvg Elisabeth
Mijn aeg vaatwasser geeft ook storings code i50 aan. Filters schoongemaakt ook het kleine dopje onder het filter, sproeiaen gereinigd. Maar helaas. Na reset weer aan gezet maar bijna direct weer piepen en code i50. Het lijkt alsof je hoort dat hij wil gaan draaien maar het lukt gewoon niet. Zeg maar br br ipv brrrroem.
Ik heb de aeg: TYPENR: GHE613CB3
Mod: FSS62800P
Vaatwasser nu 1,5 jr oud en dit is de vierde storing. Al eerder problemen met afzuigen van water en lekkage gehad.
Onze monteur komt pas over een week😢
Help wat kan ik zelf nog doen.
Groot gezin en veeeeeel afwas.
Mvg Elisabeth
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
04-12-2018 19:14
bennie
Geplaatst op:
04-12-2018 19:14
Dag Elisabeth.
I50 betekent dat de circulatiepomp problemen heeft.
Aangezien je hem wel hoort brommen denk ik dat hij geblokkeerd word door etenresten of een stukje glas oid.
Je kunt de sodamethode een keer proberen, als hij is vastgekoekt door vetresten dan lost dit het misschien op.
Mag ik nog wel het pnc nummer van het typeplaatje.
SODA beurt:
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
I50 betekent dat de circulatiepomp problemen heeft.
Aangezien je hem wel hoort brommen denk ik dat hij geblokkeerd word door etenresten of een stukje glas oid.
Je kunt de sodamethode een keer proberen, als hij is vastgekoekt door vetresten dan lost dit het misschien op.
Mag ik nog wel het pnc nummer van het typeplaatje.
SODA beurt:
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Geplaatst door:
Elisabeth
Geplaatst op:
05-12-2018 13:08
Elisabeth
Geplaatst op:
05-12-2018 13:08
Beste Bennie,
Vol goede hoop het soda water mengsel in de vaatwasser gedaan zoals je had uitgelegd.
Helaas gebeurt er niets. Je hoort nog steeds heel ver weg br br maar het water wordt ook niet afgepompt. Het water blijft staan en na enkele tellen is het weer piep en i50.
PNC nr : 911434450/01
Vol goede hoop het soda water mengsel in de vaatwasser gedaan zoals je had uitgelegd.
Helaas gebeurt er niets. Je hoort nog steeds heel ver weg br br maar het water wordt ook niet afgepompt. Het water blijft staan en na enkele tellen is het weer piep en i50.
Geplaatst door:
Elisabeth
Geplaatst op:
05-12-2018 13:10
Gewijzigd op:
05-12-2018 13:13
Elisabeth
Geplaatst op:
05-12-2018 13:10
Gewijzigd op:
05-12-2018 13:13
Beste Bennie,
Hij maakt nu ook een zacht tikkend geluid?
Excuus vorige reactie 3 x verstuurd maar kan hem niet verwijderen
Mvg Elisabeth
Hij maakt nu ook een zacht tikkend geluid?
Excuus vorige reactie 3 x verstuurd maar kan hem niet verwijderen
Mvg Elisabeth
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
05-12-2018 21:06
bennie
Geplaatst op:
05-12-2018 21:06
Het rood omlijnde gedeelte is de circulatiepomp, als daar een stukje glas in zit moet deze uit elkaar.
Dit is te doen als je technisch goed onderlegd bent,
Je kan ook de blauw omcirkelde aanloopcondensator op de gok vervangen. deze geeft de motor het eerste zetje om op te starten.
Hiervoor zijn 2 rechterhandjes voldoende.
Anders is het toch wachten op de monteur.
Dit is te doen als je technisch goed onderlegd bent,
Je kan ook de blauw omcirkelde aanloopcondensator op de gok vervangen. deze geeft de motor het eerste zetje om op te starten.
Hiervoor zijn 2 rechterhandjes voldoende.
Anders is het toch wachten op de monteur.
Geplaatst door:
Mark
Geplaatst op:
06-04-2019 14:23
Mark
Geplaatst op:
06-04-2019 14:23
ik heb een aeg favorit F55345V10 typ GHE623CB3 en ook nr 91153612701.
Foutcode 50, zijkanten eraf, maar ik kan de circultaiepomp alleen controleren als ik hem demonteer. Er staat water in wat ik er niet uit krijg. Hoe verwijder ik dat water? als ik de slang in een teiltje leg, loopt ie niet leeg. ook niet als ik de machine aan zet. moet ik de machine hiervoor op de kop zetten of zo? (lijkt me sterk) gr Mark
Foutcode 50, zijkanten eraf, maar ik kan de circultaiepomp alleen controleren als ik hem demonteer. Er staat water in wat ik er niet uit krijg. Hoe verwijder ik dat water? als ik de slang in een teiltje leg, loopt ie niet leeg. ook niet als ik de machine aan zet. moet ik de machine hiervoor op de kop zetten of zo? (lijkt me sterk) gr Mark
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
06-04-2019 15:44
bennie
Geplaatst op:
06-04-2019 15:44
Dag Mark, het water uit de pompput kan je met een paar doeken of een spons verwijderen.
Als je er zoveel mogelijk uit hebt gehaald kan je de circulatiepomp demonteren.
Er mag wel een beetje water in de onderbak lopen, dat kan je daarna verwijderen door hem een beetje schuin te houden en het water op te deppen.
Zorg in ieder geval dat de stekker uit het stopcontact is.
Als je er zoveel mogelijk uit hebt gehaald kan je de circulatiepomp demonteren.
Er mag wel een beetje water in de onderbak lopen, dat kan je daarna verwijderen door hem een beetje schuin te houden en het water op te deppen.
Zorg in ieder geval dat de stekker uit het stopcontact is.
Geplaatst door:
Jeroen
Geplaatst op:
17-05-2019 13:57
Jeroen
Geplaatst op:
17-05-2019 13:57
Hij is net gemaakt (AEG favorit). Ik heb even meegekeken. Ik kan het de volgende keer zelf. In mijn geval zat er een scherf van een bord in het pompje. Eerst het water er uit halen met een spons (de monteur heeft hiervoor een doktersspuit). Stekker er even uit halen. Je kunt aan de voorzijde een plaat er af schroeven met 4 schroeven. Rechts zit een pompje die vast zit met een bajonet aansluiting (pompje even linksom draaien dan komt hij los. Dan kan je kijken of er rommel in zit. Het pompje terug zetten gaat net andersom. Stekker weer terug zetten. Even wat water in het reservoirtje anders draait het pompje droog dat vindt hij niet fijn. Als het goed is doet hij het nu. (€119 uitgespaard).Verder kan je als hij het doet de foutcode resetten. Na het aanzetten druk je tegelijkertijd om het eerste en derde knopje).
Geplaatst door:
Raymond
Geplaatst op:
20-05-2019 16:49
Raymond
Geplaatst op:
20-05-2019 16:49
Top, dat was 'm! Ik heb een inbouw vaatwasser, die hoef je niet uit te bouwen, frontplaatje (van blik) onderaan losmaken (6 schroeven), eerste wat je tegenkomt is de motor. Draaiend losmaken, sateprikkertje verwijderen, vastmaken, klaar.
Geplaatst door:
Me
Geplaatst op:
28-06-2019 13:13
Me
Geplaatst op:
28-06-2019 13:13
Hoi wat bedoelen jullie met frontplaatje ? Heb je misschien een foto ervan? Dank je
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)