Bauknecht GSFS 6440 wast niet meer |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Opper
Geplaatst op:
01-04-2015 13:28
Opper
Geplaatst op:
01-04-2015 13:28
Hoi,
Vanmorgen wilde ik mijn vaatwasser aanzetten, maar hij deed niks. Lampje knippert telkens 2x.
Met wat googlen ontdekt dat er water op de bodenplaat stond. Water weg laten lopen (vaatwasser naar voren gekanteld).
Als ik nu de vaatwasser aanzet, geen knipperende lampjes meer, maar verder doet ie ook weinig.
Hij begint wel met waterwegpompen volgens mij, maar na 2 minuten ofzo stopt hij.
Wat nu? Toch eens openmaken en kijken of alles droog is en of er een lekkage is?
Groet,
Vanmorgen wilde ik mijn vaatwasser aanzetten, maar hij deed niks. Lampje knippert telkens 2x.
Met wat googlen ontdekt dat er water op de bodenplaat stond. Water weg laten lopen (vaatwasser naar voren gekanteld).
Als ik nu de vaatwasser aanzet, geen knipperende lampjes meer, maar verder doet ie ook weinig.
Hij begint wel met waterwegpompen volgens mij, maar na 2 minuten ofzo stopt hij.
Wat nu? Toch eens openmaken en kijken of alles droog is en of er een lekkage is?
Groet,
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Opper
Geplaatst op:
01-04-2015 18:07
Opper
Geplaatst op:
01-04-2015 18:07
Ik heb hem opengemaakt en er lekt inderdaad water.
Het lijkt uit de circulatiepomp te komen, maar op een plek die er niet beschadigd uitziet.
Het zou ook kunnen dat er water van boven op de circulatiepomp valt en er afloopt, zodat het lijkt also de circulatiepomp lekt.
Het lijkt uit de circulatiepomp te komen, maar op een plek die er niet beschadigd uitziet.
Het zou ook kunnen dat er water van boven op de circulatiepomp valt en er afloopt, zodat het lijkt also de circulatiepomp lekt.
Geplaatst door:
Opper
Geplaatst op:
01-04-2015 18:46
Opper
Geplaatst op:
01-04-2015 18:46
OK, de pomp lekt. Met compressor lucht er doorgeblazen en er komt dan water uit.
Waar koop ik een nieuwe pomp? CP 45-001 staat er op. De weinigen die ik zie op internet zijn 150 euro :-(
Waar koop ik een nieuwe pomp? CP 45-001 staat er op. De weinigen die ik zie op internet zijn 150 euro :-(
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
03-04-2015 19:21
HarryO
Geplaatst op:
03-04-2015 19:21
Waar lekt hij?
Je kunt losse delen van de pomp krijgen.
Motor, pomphuis en afdichtings ring.
Neem de onderdelen mee naar een witgoed onderdelen winkel en kijk wat ze voor je hebben.
LET OP: wees zeer voorzichtig met het verwarmings element anders zit je aan een complete ombouw set vast.
Dus een motor en element....
Je kunt losse delen van de pomp krijgen.
Motor, pomphuis en afdichtings ring.
Neem de onderdelen mee naar een witgoed onderdelen winkel en kijk wat ze voor je hebben.
LET OP: wees zeer voorzichtig met het verwarmings element anders zit je aan een complete ombouw set vast.
Dus een motor en element....
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)