Everglades vaatwasser geeft storing |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Sven
Geplaatst op:
21-03-2015 11:44
Sven
Geplaatst op:
21-03-2015 11:44
Hallo!
Ongeveer een jaar geleden heb ik (op marktplaats) een Everglades vaatwasser voor een klein prijsje gekocht. Het apparaat heeft het afgelopen jaar goed zijn werk gedaan en ik was dan ook erg tevreden over deze vaatwasser. Echter kamp ik nu met het volgende probleem:
Sinds kort, wanneer ik een programma start, is er niets aan de hand. De vaatwasser pompt het oude water volledig af, en pakt via de watertoevoer nieuw water. Vervolgens geeft het ding een storing en begint te piepen. Op het bedieningspaneel is waar te nemen date eerste en het vierde ledje beginnen te knipperen. De vaatwasser stopt er volledig mee en de piepjes blijven voortduren. In de gebruikershandleiding van het apparaat staat dat deze storing het volgende kan betekenen:
1. LED1, LED4 knipperen - Waterlekkage - Er is waterlekkage
2. LED1, LED4 knipperen - Watertoevoer - Watertoevoer werkt niet.
Ik heb dit vervolgens nagekeken. De watertoevoer is volledig vrij en wanneer ik de slang loskoppel, komt er ook gewoon water uit. Ook is er geen waterlekkage. Er lekt werkelijk geen druppel water uit de vaatwasser.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? De handleiding van de vaatwasser is te raadplegen via de deze link: http://www.handleidingzoek.nl/everglades/evdw5002/handleiding
Groetjes,
Sven
Ongeveer een jaar geleden heb ik (op marktplaats) een Everglades vaatwasser voor een klein prijsje gekocht. Het apparaat heeft het afgelopen jaar goed zijn werk gedaan en ik was dan ook erg tevreden over deze vaatwasser. Echter kamp ik nu met het volgende probleem:
Sinds kort, wanneer ik een programma start, is er niets aan de hand. De vaatwasser pompt het oude water volledig af, en pakt via de watertoevoer nieuw water. Vervolgens geeft het ding een storing en begint te piepen. Op het bedieningspaneel is waar te nemen date eerste en het vierde ledje beginnen te knipperen. De vaatwasser stopt er volledig mee en de piepjes blijven voortduren. In de gebruikershandleiding van het apparaat staat dat deze storing het volgende kan betekenen:
1. LED1, LED4 knipperen - Waterlekkage - Er is waterlekkage
2. LED1, LED4 knipperen - Watertoevoer - Watertoevoer werkt niet.
Ik heb dit vervolgens nagekeken. De watertoevoer is volledig vrij en wanneer ik de slang loskoppel, komt er ook gewoon water uit. Ook is er geen waterlekkage. Er lekt werkelijk geen druppel water uit de vaatwasser.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? De handleiding van de vaatwasser is te raadplegen via de deze link: http://www.handleidingzoek.nl/everglades/evdw5002/handleiding
Groetjes,
Sven
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
23-03-2015 21:26
HarryO
Geplaatst op:
23-03-2015 21:26
Je hebt een probleem met de water toevoer, niet met een lekkage.
De tabel op blz. 21 is fout.
De tabel op blz 21 van het Franse deel geeft nl ander informatie op de 5de, 6de, 7de en 8ste regel....
De machine krijgt niet voldoende of niet snel genoeg water.
Filter tussen kraan en slang schoon?
Filter tussen slang en machine schoon (inden aanwezig)?
Verwijder de zijkanten en kijk eens hoe het water circuit er uit ziet vanaf het punt waar het water binnen komt.
Is dit goed schoon of zie je prut/kalk?
Zie je ergens een (meestal wit) slakkenhuis achtig onderdeel in het aanvoer gedeelte zitten? Deze meet het binnenkomende water.
Maak anders een paar duidelijke fotos van het water gedeelte van de machine en zet deze ergens op internet waar we ze kunnen zien.
De tabel op blz. 21 is fout.
De tabel op blz 21 van het Franse deel geeft nl ander informatie op de 5de, 6de, 7de en 8ste regel....
De machine krijgt niet voldoende of niet snel genoeg water.
Filter tussen kraan en slang schoon?
Filter tussen slang en machine schoon (inden aanwezig)?
Verwijder de zijkanten en kijk eens hoe het water circuit er uit ziet vanaf het punt waar het water binnen komt.
Is dit goed schoon of zie je prut/kalk?
Zie je ergens een (meestal wit) slakkenhuis achtig onderdeel in het aanvoer gedeelte zitten? Deze meet het binnenkomende water.
Maak anders een paar duidelijke fotos van het water gedeelte van de machine en zet deze ergens op internet waar we ze kunnen zien.
Geplaatst door:
jeroen
Geplaatst op:
10-08-2017 07:25
jeroen
Geplaatst op:
10-08-2017 07:25
Zelfde probleem gehad en het bleek dat de waterafvoer was dicht geslipt, uit wanhoop wat verdunde gootsteen ontstopper er ingegoten war het filter zit en na een uurtje was het infarct verholpen en werkte de machine weer.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
14-08-2017 23:09
HarryO
Geplaatst op:
14-08-2017 23:09
Is een oplossing maar wel een linke.
Deze ontstopper is veel te agressief.
Gebuik hiervoor een machine reiniger of evt een kopje soda wat je oplost in kokend water.
Deze ontstopper is veel te agressief.
Gebuik hiervoor een machine reiniger of evt een kopje soda wat je oplost in kokend water.
Geplaatst door:
janneke
Geplaatst op:
17-07-2018 08:27
janneke
Geplaatst op:
17-07-2018 08:27
Ik heb een storing die niet in het boekje staat lampje 2 en drie knipperen en hij blijft piepen en afpompen ?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
20-07-2018 22:14
bennie
Geplaatst op:
20-07-2018 22:14
Mag ik alle gegevens van het typeplaatje?
Met het oog op het blijven afpompen denk ik dat de vlotter in de bak onder de vaatwasser water heeft geconstateerd.
Dit duid op een lekkage.
Sleutel de zijkant eens open en kijk onder in de bak of dit inderdaad de oorzaak is.
Met het oog op het blijven afpompen denk ik dat de vlotter in de bak onder de vaatwasser water heeft geconstateerd.
Dit duid op een lekkage.
Sleutel de zijkant eens open en kijk onder in de bak of dit inderdaad de oorzaak is.
Geplaatst door:
Jose Habets
Geplaatst op:
01-11-2018 12:24
Jose Habets
Geplaatst op:
01-11-2018 12:24
Als ik de vaatwasser aanzet gaan er twee lampjes branden van intensief en crystal.Watt is dat.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
01-11-2018 13:08
bennie
Geplaatst op:
01-11-2018 13:08
Mag ik de gegevens van het typeplaatje? Staat op de rand van de deur denk ik
Geplaatst door:
Shirley
Geplaatst op:
20-01-2019 09:27
Shirley
Geplaatst op:
20-01-2019 09:27
Ik heb sins gisteren problemen met mijn vaatwasser. Gisteren bij het lopen van het machine bleef het piepen en op het plaatje eco uitgezet natuurlijk zat er wat onderin. Deze terug opgezet en sprong meteen op eco hij trok immer wel nog het water weg en de vaat was proper. Maar hij steeds bij het opzetten springt hij op eco en begint te piepen te draaien een minuutje en dan is het stil alleen het lichtje brand van de aan/uit knop en de eco knop. Wat is hier aan de hand?? Help!!
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
20-01-2019 14:24
bennie
Geplaatst op:
20-01-2019 14:24
@Shirley.
Die staat op de rand van de deur.
Die staat op de rand van de deur.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)