waterniveau |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Arnold
Geplaatst op:
19-03-2015 22:37
Arnold
Geplaatst op:
19-03-2015 22:37
Hallo vraag over bosch vaatwasser SGS85M42EU/73
deze blijft water geven tot de beveiliging wordt aangesproken en gaat afpompen en gaat dan weer water geven enz. enz. De circulatiepomp wordt niet bekrachtigd en gaat dus niet draaien.
Wie kan mij vertellen op welk signaal de circulatiepomp gaat draaien.
De watermeter (witte ronde plastic op aanvoerslang) heb ik vervangen. Gaat de pomp draaien na een gemeten hoeveelheid water?.
Op het verwarmingelement zit ook een schakelaartje (die volgens mij op druk werkt)maar ik denk dat deze de verwarming vrijgeeft zodat deze niet gaat verwarmen zonder water. zou deze ook de circ.pomp schakelen?.
Op het labyrint zit 1 schakelaartje die is voor beveiliging van te veel/hoog water. printplaat heb ik laten nakijken en is volgens elektronica monteur goed.Dus, wat schakeld nu precies het inkomen van de circ.pomp??
deze blijft water geven tot de beveiliging wordt aangesproken en gaat afpompen en gaat dan weer water geven enz. enz. De circulatiepomp wordt niet bekrachtigd en gaat dus niet draaien.
Wie kan mij vertellen op welk signaal de circulatiepomp gaat draaien.
De watermeter (witte ronde plastic op aanvoerslang) heb ik vervangen. Gaat de pomp draaien na een gemeten hoeveelheid water?.
Op het verwarmingelement zit ook een schakelaartje (die volgens mij op druk werkt)maar ik denk dat deze de verwarming vrijgeeft zodat deze niet gaat verwarmen zonder water. zou deze ook de circ.pomp schakelen?.
Op het labyrint zit 1 schakelaartje die is voor beveiliging van te veel/hoog water. printplaat heb ik laten nakijken en is volgens elektronica monteur goed.Dus, wat schakeld nu precies het inkomen van de circ.pomp??
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Arnold
Geplaatst op:
19-03-2015 22:40
Arnold
Geplaatst op:
19-03-2015 22:40
oh ja, aanvoerslang is goed maar evengoed een andere geprobeerd met zelfde resultaat.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
22-03-2015 11:53
Gewijzigd op:
22-03-2015 11:55
HarryO
Geplaatst op:
22-03-2015 11:53
Gewijzigd op:
22-03-2015 11:55
De water meter (0513) meet alleen of er water binnen komt en of dit snel genoeg gebeurt.
Bij een bepaald nivo stopt hij met water nemen.
Dit word bepaald door de vlotter/schakelaar
(0412/0410) en mede door de sensor in de waterpan (0447)
Het schakelaartje in het verwarmings element (0442) bepaald dat bij voldoende waterdruk van de circulatie pomp het element aan mag gaan.
Komt er wel 230V op de circulatie pomp?
Kun je de circulatie pomp wel met de hand draaien?
Aanloop condensator (0452) hiervan wel goed?
Slang (0415) tussen labyrint en pomp wel goed schoon?
technische tekening tabblad Alle onderdelen en tekeningen.
Bij een bepaald nivo stopt hij met water nemen.
Dit word bepaald door de vlotter/schakelaar
(0412/0410) en mede door de sensor in de waterpan (0447)
Het schakelaartje in het verwarmings element (0442) bepaald dat bij voldoende waterdruk van de circulatie pomp het element aan mag gaan.
Komt er wel 230V op de circulatie pomp?
Kun je de circulatie pomp wel met de hand draaien?
Aanloop condensator (0452) hiervan wel goed?
Slang (0415) tussen labyrint en pomp wel goed schoon?
technische tekening tabblad Alle onderdelen en tekeningen.
Geplaatst door:
Arnold
Geplaatst op:
23-03-2015 20:58
Arnold
Geplaatst op:
23-03-2015 20:58
Hall,o sensor 0447 in waterpan vandaag gewisseld zonder resultaat.
waterslang is schoon
Er komt geen spanning op motortje, als ik er extern 220 volt op zet draait die prima en pompt water goed rond.
niveau regelaar onder labyrint geheel gewisseld inclusief hoog water schakelaartje.
ben je het met me eens dat het dan toch uit de print moet komen of heb jij nog een ander idee?. bedankt en groet
waterslang is schoon
Er komt geen spanning op motortje, als ik er extern 220 volt op zet draait die prima en pompt water goed rond.
niveau regelaar onder labyrint geheel gewisseld inclusief hoog water schakelaartje.
ben je het met me eens dat het dan toch uit de print moet komen of heb jij nog een ander idee?. bedankt en groet
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
23-03-2015 22:29
HarryO
Geplaatst op:
23-03-2015 22:29
Het zou de module kunnen zijn.
Basis uitleg en test procedure heb ik alleen in het Frans.
Service manual SE25E257
Geef de site even tijd en kies dan voor "Get Manual" onder het preview blok.
Basis uitleg en test procedure heb ik alleen in het Frans.
Service manual SE25E257
Geef de site even tijd en kies dan voor "Get Manual" onder het preview blok.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)