Brandlucht Hotpoint-Ariston LI 661 A |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Ruben Sebastian
Geplaatst op:
18-03-2015 21:04
Gewijzigd op:
21-03-2015 09:19
Ruben Sebastian
Geplaatst op:
18-03-2015 21:04
Gewijzigd op:
21-03-2015 09:19
De machine heeft de hele nacht over een programma gedaan en daarna viel het mij op dat er niet meer afgepompt werd. Het water kwam zo hoog te staan dat het de machine uit liep. Ik zag dat de afvoer een scherpe bocht maakte en probeerde dat de corrigeren. Terwijl ik dit deed begon er nog meer water te lopen, maar nu onder de machine. De afvoer bleek ook nog eens een flinke beschadiging te hebben, behalve dat de aardlekschakelaar een paar keer was uitgegaan niets van gemerkt.
De machine heb ik opengemaakt en de afvoer gedemonteerd. Deze afvoer blijkt niet een standaard formaat te zijn en heb van de oude een verloop geknutseld en deze op de nieuwe gelijmd (in overleg met een loodgieter). Dat is aardig gelukt.
Bij het testen sloeg 2x direct bij het aanzetten de aardlekschakelaar af. Daarop heb ik de dobber (in de bodem van de machine die de aardlekschakelaar laat afslaan mocht deze lekken)gecontroleerd en even op zijn plek gezet. Ook een ander stopcontact gekozen. Bij de derde poging ging de machine aan. Na ongeveer 30 seconden ruik ik een lichte brandlucht en zie ik een wolkje. Ik heb direct de machine uitgezet en de stekker eruit getrokken. Tijdens het testen lijkt niets nat te zijn geworden. Eigenlijk durf ik niet zo goed nog een keer de machine te proberen.
Ik zie geen verbrande onderdelen in de machine en heb geen enkel idee waar de rook vandaan kwam. Het kan goed zijn dat er een onderdeel nat is geweest tijdens de eerdere lekkage. Mijn kennis van vaatwassers is beperkt en heb nog geen oplossing op het internet kunnen vinden. Ik hoop van harte op jullie interesse naar dit probleem. Alvast bedankt!
De machine heb ik opengemaakt en de afvoer gedemonteerd. Deze afvoer blijkt niet een standaard formaat te zijn en heb van de oude een verloop geknutseld en deze op de nieuwe gelijmd (in overleg met een loodgieter). Dat is aardig gelukt.
Bij het testen sloeg 2x direct bij het aanzetten de aardlekschakelaar af. Daarop heb ik de dobber (in de bodem van de machine die de aardlekschakelaar laat afslaan mocht deze lekken)gecontroleerd en even op zijn plek gezet. Ook een ander stopcontact gekozen. Bij de derde poging ging de machine aan. Na ongeveer 30 seconden ruik ik een lichte brandlucht en zie ik een wolkje. Ik heb direct de machine uitgezet en de stekker eruit getrokken. Tijdens het testen lijkt niets nat te zijn geworden. Eigenlijk durf ik niet zo goed nog een keer de machine te proberen.
Ik zie geen verbrande onderdelen in de machine en heb geen enkel idee waar de rook vandaan kwam. Het kan goed zijn dat er een onderdeel nat is geweest tijdens de eerdere lekkage. Mijn kennis van vaatwassers is beperkt en heb nog geen oplossing op het internet kunnen vinden. Ik hoop van harte op jullie interesse naar dit probleem. Alvast bedankt!
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Ruben Sebastian
Geplaatst op:
21-03-2015 09:22
Ruben Sebastian
Geplaatst op:
21-03-2015 09:22
Ik heb nu weer getest en zie vonken bij de bodem (deze heb ik open geschroefd)wederom een brandlucht. Het komt dus niet uit de deur (printplaat). Wat kan ik het beste doen?
Geplaatst door:
Ruben Sebastian
Geplaatst op:
21-03-2015 09:38
Gewijzigd op:
21-03-2015 12:10
Ruben Sebastian
Geplaatst op:
21-03-2015 09:38
Gewijzigd op:
21-03-2015 12:10
Het onderdeel waar het zout in gaat zit op de plaats waar de vonken vanaf kwamen. (Ik weet nu dat dit de niveaukamer is). De inhoud is donker bruin. Ik denk dat dit verstopt zit. Kan dit de oorzaak zijn?
(Ik weet nu dat dit hars is en in de vaatwasser hoort)
(Ik weet nu dat dit hars is en in de vaatwasser hoort)
Geplaatst door:
Ruben Sebastian
Geplaatst op:
21-03-2015 10:09
Gewijzigd op:
21-03-2015 12:11
Ruben Sebastian
Geplaatst op:
21-03-2015 10:09
Gewijzigd op:
21-03-2015 12:11
Zou een defecte microswitch voor vonken en brandlucht kunnen zorgen? Er stond een flinke plas water in, dit onderdeel zal zeker nat zijn geworden.
Update:
Heb de vlotter en microswitch goed bekeken, lijkt niets mis mee.
Update:
Heb de vlotter en microswitch goed bekeken, lijkt niets mis mee.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
22-03-2015 12:44
HarryO
Geplaatst op:
22-03-2015 12:44
Maak de boel eens goed droog en laat hem dan eens een was draaien. Blijf er bij zitten en kijk waar je evt vonken precies vandaan ziet komen.
Die bruine prut: klopt is hars en moet je niet verwijderen.
Het zou een microswitch kunnen zijn maar ook een inlaat ventiel van het harsvat.
Die bruine prut: klopt is hars en moet je niet verwijderen.
Het zou een microswitch kunnen zijn maar ook een inlaat ventiel van het harsvat.
Geplaatst door:
Ruben Sebastian
Geplaatst op:
22-03-2015 13:33
Ruben Sebastian
Geplaatst op:
22-03-2015 13:33
Hi HarryO, bedankt voor je reactie. Wat ik ook maar even heb gedaan is de circulatiepomp verwijderd en deze goed laten drogen. Als dit nat is geworden, zou ik deze gewoon weer kunnen monteren als deze droog is geloof ik, klopt dat?
Ik zal alles weer in elkaar zetten en proberen.
Ik zal alles weer in elkaar zetten en proberen.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
23-03-2015 21:36
HarryO
Geplaatst op:
23-03-2015 21:36
Klopt, mits er geen vies water over heen gelopen is waar bv zout of kalk resten in zitten.
Dit blijft geleiden en geeft dan alsnog problemen.
Dit blijft geleiden en geeft dan alsnog problemen.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)