Miele vaatwasser pressostaat kapot? |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Constantijn
Geplaatst op:
06-03-2015 14:00
Constantijn
Geplaatst op:
06-03-2015 14:00
Geachte experts,
mijn 13 jaar oude Miele G 6341 VI Plus heeft het begeven. Hij neemt nog wel water, pompt dit ook hoorbaar rond, maar na zo'n 2.5 minuten stopt ie en knippert het lampje water aan/afvoer.
Nu heb ik onder de vaatwasser gekeken en er komt een beetje water uit de pressostaat, via het schroefje en 1 van de gaatjes aan de droge kant (waar de electrische aansluitingen zitten). de vlotter wordt niet aangesproken, dus dat is het probleem niet.
kan de pressostaat de boosdoener zijn? kan zo'n ding uberhaubt lekken? ik vind er op het internet en op dit forum niets over terug.
mijn 13 jaar oude Miele G 6341 VI Plus heeft het begeven. Hij neemt nog wel water, pompt dit ook hoorbaar rond, maar na zo'n 2.5 minuten stopt ie en knippert het lampje water aan/afvoer.
Nu heb ik onder de vaatwasser gekeken en er komt een beetje water uit de pressostaat, via het schroefje en 1 van de gaatjes aan de droge kant (waar de electrische aansluitingen zitten). de vlotter wordt niet aangesproken, dus dat is het probleem niet.
kan de pressostaat de boosdoener zijn? kan zo'n ding uberhaubt lekken? ik vind er op het internet en op dit forum niets over terug.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
06-03-2015 23:52
HarryO
Geplaatst op:
06-03-2015 23:52
Geplaatst door:
Constantijn
Geplaatst op:
08-03-2015 11:41
Constantijn
Geplaatst op:
08-03-2015 11:41
Dag Harry,
Bedankt voor je reactie. Ik heb het element besteld en vervangen. Probleem leek opgelost dacht ik. Hij draaide nu wel het programma maar werd niet meer warm. Na lang zoeken het probleem gevonden, het verwarmingselement was getript en deze moest gereset worden (twee rode knopjes).
probleem inmiddels dus opgelost.
Bedankt voor je reactie. Ik heb het element besteld en vervangen. Probleem leek opgelost dacht ik. Hij draaide nu wel het programma maar werd niet meer warm. Na lang zoeken het probleem gevonden, het verwarmingselement was getript en deze moest gereset worden (twee rode knopjes).
probleem inmiddels dus opgelost.
Geplaatst door:
Constantijn
Geplaatst op:
08-03-2015 11:42
Constantijn
Geplaatst op:
08-03-2015 11:42
Nog even een vraag voor mijn beeldvorming:
waarom zitten er twee pressostaten in het apparaat? beide meten nivo?
waarom zitten er twee pressostaten in het apparaat? beide meten nivo?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
08-03-2015 20:44
HarryO
Geplaatst op:
08-03-2015 20:44
De ene meet het nivo bij het water in nemen, de andere tijdens het draaien van de circulatie pomp.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)