Vaatwasser AEG droogt niet meer |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Guus Diender
Geplaatst op:
21-02-2015 16:21
Guus Diender
Geplaatst op:
21-02-2015 16:21
Wij hebben een 6 jaar oude AEG vaatwasser die sinds een maand nauwelijks of niet meer droogt. De AEG helpdesk adviseerde mij om de hoeveelheid glanspoelmiddel te verhogen maar dit heeft niet geholpen. Ook heb ik gevraagd of voor het schoonmaken en drogen hetzelfde verwarmingselement
wordt gebruikt. Het antwoord was ja maar het leek mij echt iemand van de 1e lijns helpdesk dus of het klopt weet ik niet. Tijdens het programma wordt de vaatwasser wel heet maar aan het eind voelt het allemaal niet heet. Er komt zeker geen stoom uit als ik direct na het piepje de deur open doe. Was bij mijn vorige vaatwasser wel het geval.
Ik heb met het zoeken op internet al veel gehoord over printplaten die deels brandplekken vertonen. Voordat ik ga hem open ga schroeven wil ik eerst weten wat de oorzaak kan zijn.
Hier nog wat gegevens
AEG FAVORIT 44010VIL
PNC 911985704
S.N. 91070129
Wie kan mij verder helpen?
wordt gebruikt. Het antwoord was ja maar het leek mij echt iemand van de 1e lijns helpdesk dus of het klopt weet ik niet. Tijdens het programma wordt de vaatwasser wel heet maar aan het eind voelt het allemaal niet heet. Er komt zeker geen stoom uit als ik direct na het piepje de deur open doe. Was bij mijn vorige vaatwasser wel het geval.
Ik heb met het zoeken op internet al veel gehoord over printplaten die deels brandplekken vertonen. Voordat ik ga hem open ga schroeven wil ik eerst weten wat de oorzaak kan zijn.
Hier nog wat gegevens
AEG FAVORIT 44010VIL
PNC 911985704
S.N. 91070129
Wie kan mij verder helpen?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
26-02-2015 22:39
HarryO
Geplaatst op:
26-02-2015 22:39
Geeft hij een melding in de vorm van knipperende lampjes?
Zo ja: welke?
Geef de machine ook eens een beurt met een machine reiniger, is mogelijk al voldoende.
Zo ja: welke?
Geef de machine ook eens een beurt met een machine reiniger, is mogelijk al voldoende.
Geplaatst door:
Guus Diender
Geplaatst op:
27-02-2015 15:36
Guus Diender
Geplaatst op:
27-02-2015 15:36
Nee, Hij geeft geen melding dat er iets niet klopt.
Een machine reiniger evenals verhoging van de dosering glansspoelmiddel heeft allemaal niet geholpen.
Blijkbaar is dit niet een veelvoorkomend euvel. We laten nu iemand van AEG langskomen.
Bedankt voor de genomen moeite.
Een machine reiniger evenals verhoging van de dosering glansspoelmiddel heeft allemaal niet geholpen.
Blijkbaar is dit niet een veelvoorkomend euvel. We laten nu iemand van AEG langskomen.
Bedankt voor de genomen moeite.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
01-03-2015 20:29
HarryO
Geplaatst op:
01-03-2015 20:29
Laat even weten was de oozaak was / oplossing is.
Geplaatst door:
Guus Diender
Geplaatst op:
17-03-2015 22:52
Guus Diender
Geplaatst op:
17-03-2015 22:52
Nou het is opgelost.
AEG rekende een starttarief van 65 euro om een diagnose te stellen. Aangezien ik geen oorzaak kon vinden op dit forum en niet op de blinde gok dingen open ga maken, toch maar besloten om het uit handen te geven. Een mens kan ook niet alles.
Het bleek de tachograaf van de motor te zijn die de verwarmingselementen aanstuurt. Deze bleek niet goed meer te werken en het koste maar een paar tientjes om te vervangen. Dit probleem komt niet vaak voor volgens de reparateur. Was er zelf niet bij maar het is denk ik wel zelf te repareren. Apparaat moet er helemaal uit.
Er is een service menu waarmee de foutcode opgevraagd kan worden. Dat dit niet bij normaal gebruik naar voren komt is waarschijnlijk omdat het slecht drogen niet als iets kritisch wordt gezien door de besturing. Hoe je in dit service menu komt weet ik niet.
Voor 126 euro weer helemaal happy. Een nieuwe kost een veelvoud en over de service van AEG ben ik erg tevreden. Mijn vertrouwen in AEG is niet geschaad. Wij gebruiken dit apparaat bijna dagelijks en dan slijt het gewoon sneller. Hopelijk kan iemand zijn voordeel mee doen met onze bevindingen.
AEG rekende een starttarief van 65 euro om een diagnose te stellen. Aangezien ik geen oorzaak kon vinden op dit forum en niet op de blinde gok dingen open ga maken, toch maar besloten om het uit handen te geven. Een mens kan ook niet alles.
Het bleek de tachograaf van de motor te zijn die de verwarmingselementen aanstuurt. Deze bleek niet goed meer te werken en het koste maar een paar tientjes om te vervangen. Dit probleem komt niet vaak voor volgens de reparateur. Was er zelf niet bij maar het is denk ik wel zelf te repareren. Apparaat moet er helemaal uit.
Er is een service menu waarmee de foutcode opgevraagd kan worden. Dat dit niet bij normaal gebruik naar voren komt is waarschijnlijk omdat het slecht drogen niet als iets kritisch wordt gezien door de besturing. Hoe je in dit service menu komt weet ik niet.
Voor 126 euro weer helemaal happy. Een nieuwe kost een veelvoud en over de service van AEG ben ik erg tevreden. Mijn vertrouwen in AEG is niet geschaad. Wij gebruiken dit apparaat bijna dagelijks en dan slijt het gewoon sneller. Hopelijk kan iemand zijn voordeel mee doen met onze bevindingen.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
22-03-2015 12:38
HarryO
Geplaatst op:
22-03-2015 12:38
Goed opgelost.
Geplaatst door:
Vosje
Geplaatst op:
10-05-2018 18:48
Vosje
Geplaatst op:
10-05-2018 18:48
Zit met het zelfde probleem...echter de vaatwasser wordt helemaal niet meer warm geeft idd geen storing aan maar aan het einde van het programma is alles koud en nat.Vaat wasser is 2,5 jaar oud en altijd netjes onderhouden.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
12-05-2018 07:41
bennie
Geplaatst op:
12-05-2018 07:41
2,5 jaar is nog wel heel jong.
Dat is net buiten de garantie.
Je kan de leverancier bellen voor een soort van coulanceregeling.
Als je heel handig bent sleutel dan eens de printplaat er uit.
Ik vermoedt dat er een relais is losgebrand op de printplaat.
En die kosten 2a3 euro.
Mag ik het pnc nummer van de deurrand?
Dat is net buiten de garantie.
Je kan de leverancier bellen voor een soort van coulanceregeling.
Als je heel handig bent sleutel dan eens de printplaat er uit.
Ik vermoedt dat er een relais is losgebrand op de printplaat.
En die kosten 2a3 euro.
Mag ik het pnc nummer van de deurrand?
Geplaatst door:
Stephan
Geplaatst op:
03-07-2019 07:05
Stephan
Geplaatst op:
03-07-2019 07:05
Hier het zelfde probleem, als ik wat tegen de draadjes aan tik doet hij het een paar keer goed maar daarna begint de ellende opnieuw. Ik heb bij AEG gevraagd of ik los een tacho kan krijgen, helaas die worden niet los geleverd.
Iemand tips om deze voor een vaatwasser te kunnen bestellen?
Iemand tips om deze voor een vaatwasser te kunnen bestellen?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
03-07-2019 07:20
bennie
Geplaatst op:
03-07-2019 07:20
@Stephan.
Dit lijkt meer op een draadbreuk.
Mag ik het pnc nummer van het typeplaatje op de deurrand?
Dit lijkt meer op een draadbreuk.
Mag ik het pnc nummer van het typeplaatje op de deurrand?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)