Vaatwasserlampjes blijven knipperen |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Marc
Geplaatst op:
16-02-2015 18:33
Marc
Geplaatst op:
16-02-2015 18:33
Hallo,
Onze Miele G 1173 SCVI werkt sinds afgelopen week niet meer. De afwasbeurt stopte vroegtijdig, begon te piepen en na het openen bleek dat het rode lampje van het kraantje knipperde. Na de tweede keer gingen alle gele led-lampjes knipperen.
Vanmiddag heb ik de watercirculatiestroom schoongemaakt en het bleek dat deze was verstopt met vet. Na een middagje schoonmaken wilde ik opnieuw een wasprogramma proberen, maar na het sluiten van de deur ging het het apparaat direct piepen en knipperde opnieuw alle gele led-lampjes van de verschillende wasprogramma's. Alle rode lampjes staan daarentegen uit, dus ook het rode lampje van de kraan.
In de handleiding stond dat het rode lampje aangeeft dat de toevoer verstopt zit. Na het schoonmaken blijkt dat dit dus verholpen is. Ik ga er nu dus van uit dat het probleem verholpen is, maar dat het apparaat wellicht reset moet worden?
De technische dienst van Miele gaf aan dat de Miele G1173 niet gereset kon worden. Ik vraag me af of iemand van jullie weet wat hier aan de hand is. Voordat ik een dure reparateur laat komen wil ik toch nog even zelf proberen om het probleem op te lossen.
Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Marc Steuerwald
Onze Miele G 1173 SCVI werkt sinds afgelopen week niet meer. De afwasbeurt stopte vroegtijdig, begon te piepen en na het openen bleek dat het rode lampje van het kraantje knipperde. Na de tweede keer gingen alle gele led-lampjes knipperen.
Vanmiddag heb ik de watercirculatiestroom schoongemaakt en het bleek dat deze was verstopt met vet. Na een middagje schoonmaken wilde ik opnieuw een wasprogramma proberen, maar na het sluiten van de deur ging het het apparaat direct piepen en knipperde opnieuw alle gele led-lampjes van de verschillende wasprogramma's. Alle rode lampjes staan daarentegen uit, dus ook het rode lampje van de kraan.
In de handleiding stond dat het rode lampje aangeeft dat de toevoer verstopt zit. Na het schoonmaken blijkt dat dit dus verholpen is. Ik ga er nu dus van uit dat het probleem verholpen is, maar dat het apparaat wellicht reset moet worden?
De technische dienst van Miele gaf aan dat de Miele G1173 niet gereset kon worden. Ik vraag me af of iemand van jullie weet wat hier aan de hand is. Voordat ik een dure reparateur laat komen wil ik toch nog even zelf proberen om het probleem op te lossen.
Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Marc Steuerwald
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
16-02-2015 20:18
HarryO
Geplaatst op:
16-02-2015 20:18
Heb je nu lekwater op de bodem van de machine staan? (dus de plaat onder de machine)
Als deze een bodem plaat heeft, kan ik zo niet achterhalen.
Als deze een bodem plaat heeft, kan ik zo niet achterhalen.
Geplaatst door:
Marc
Geplaatst op:
16-02-2015 22:43
Marc
Geplaatst op:
16-02-2015 22:43
Ieder geval ligt er op de vloer onder de machine geen lekwater. Er is inderdaad een bodemplaat en die is gewoon droog.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
18-02-2015 21:48
HarryO
Geplaatst op:
18-02-2015 21:48
Ik denk dat je één of meerdere draadbreuken hebt in het scharnierende deel van de deur.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)