Bosch logixx aut SHV59A23/24 vaatwasser |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
vergouwen
Geplaatst op:
08-02-2015 21:25
vergouwen
Geplaatst op:
08-02-2015 21:25
de vaatwasser werkt wel gewoon maar met een hard gebrom.volgens mij de circulatiepomp.Ik heb hem open liggen, waterlabyrint en nivaeukamer schoon gemaakt.filter/huis schoon gemaakt en afpompwieltje draait goed rond.voor ik de circulatiemotor vervang zou ik graag helderheid krijgen dat dit het euvel ook werkelijk is.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
13-02-2015 23:35
HarryO
Geplaatst op:
13-02-2015 23:35
Laat hem draaien zonder zijkanten en probeer te achterhalen of het de circulatie pomp is of niet.
Geplaatst door:
vergouwen
Geplaatst op:
14-02-2015 22:26
vergouwen
Geplaatst op:
14-02-2015 22:26
Dit heb ik reeds gedaan.Ik heb een lang programma gedraaid en hoorde gedurende het hele programma een behoorlijk geluid. het lijkt van de circulatiepomp af te komen. Om nu zomaar de circulatiepomp te vervangen zonder de zekerheid te hebben dat deze ook werkelijk stuk is vind ik nogal duur. Hoe kan ik controleren dat hij stuk is?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
15-02-2015 13:16
HarryO
Geplaatst op:
15-02-2015 13:16
Als deze herrie maakt maar wel loopt zou er troep in kunnen zitten.
Demonteren en loshalen en kijken of je lekkage sporen bij de lagertjes ziet of dat de schoep beschadigd is.
Demonteren en loshalen en kijken of je lekkage sporen bij de lagertjes ziet of dat de schoep beschadigd is.
Geplaatst door:
vergouwen
Geplaatst op:
21-02-2015 16:44
vergouwen
Geplaatst op:
21-02-2015 16:44
vandaag de circulatiepomp uit m,n Bosch gehaald en hem open en schoon gemaakt. Ik zag meteen dat er onder aan de pomp veel vuil/kalkprut zat wat er door de tijd aan het uitkomen was. Toen open gemaakt maar binnenin de twee kunststof watergangen met schoep niet veel aan de hand.schoep los gedraaid en verwijderd en daarna grondplaatje van de witte watergang weg genomen en zag aangekoekte kalk/vuilprut tegen metaal van de behuizing zitten van de motor.Nu ben ik van plan om reparatiesetje rubbertje,schoepje,rubber keeringkje en wieltje VOOR het lagertje te vervangen. Maar als ik handmatig aan het asje van het lager draai(wat maar een kort slagje lukt) twijfel ik of het lager zich een beetje laat horen.Komt het voor dat het lager zelf stuk loopt bij een Bosch? ( kun je deze dan ook zelf vervangen of is het dan einde oefening )
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
26-02-2015 22:47
HarryO
Geplaatst op:
26-02-2015 22:47
Het lager kan er uit liggen maar is niet bij Bosch/Siemens als onderdeel verkrijgbaar.
Bij twijfel het lager verwijderen en kijken of een auto onderdelen zaak dat type lagertje heeft.
Bij twijfel het lager verwijderen en kijken of een auto onderdelen zaak dat type lagertje heeft.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)