Bosch sh55m23eu blijft afpompen |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Bjorn
Geplaatst op:
04-02-2015 20:28
Bjorn
Geplaatst op:
04-02-2015 20:28
Goedendag,
Al flink veel reacties gelezen op het forum, maar mijn gouden tip nog niet kunnen vinden.
Probleem is dat de vaatwasser blijft brommen en er geen water in de machine blijft staan.
Ik had van te voeren dingen goed onderzocht, dus de volgende dingen gedaan.
1. Reset van de machine door het indrukken van twee knopjes. Daarna programma laten lopen gedurende 1 minuut.
2. Zijpaneel er af gehaald, bleek een flinke vuilophoping in het labyrinth linksboven. Dit schijnt vaker te gebeuren. Helaas hielp het schoonmaken niet, dus een nieuw labyrinth gekocht. Ik ging er van uit, dat het hiermee werd opgelost, helaas.
3. vlottergedeelte helemaal schoongemaakt, alles beweegt goed.
Er zit geen water in de lekbak onderin, deze is kurkdroog.
Na het plaatsen en het starten programma, wordt het labyrinth netjes gevuld, dus aquastop is goed en watertoevoer werkt.
vervolgens loopt het vlotter gedeelte vol, stopt de toevoer van water, en het niveau daalt. Vlotter zakt, watertoevoer start, en dit proces blijft zich herhalen.
Ik heb warm water in de machine gedaan, deur dicht en programma gestart. zelfde proces herhaalt zich. Hij blijft brommen, maar ook als de vlotter naar beneden staat en het waterpeil zakt.
Wanneer ik de machine opendoe, is al het water weggepompt. (dus de afvoerpomp doet het ook)
Dus het probleem is dat er wel water in komt, maar gelijk wordt afgevoerd, terwijl het vullen/legen proces zich blijft herhalen.
Ik las nog iets over een circulatiepomp, maar ik weet niet waar die zit, of hoe ik deze kan controleren.
Ik heb het gevoel dat ik er bijna ben, het is dus nu een soort principe kwestie geworden
Wie kan me verder helpen ?
Alvast hartelijk dank.
Al flink veel reacties gelezen op het forum, maar mijn gouden tip nog niet kunnen vinden.
Probleem is dat de vaatwasser blijft brommen en er geen water in de machine blijft staan.
Ik had van te voeren dingen goed onderzocht, dus de volgende dingen gedaan.
1. Reset van de machine door het indrukken van twee knopjes. Daarna programma laten lopen gedurende 1 minuut.
2. Zijpaneel er af gehaald, bleek een flinke vuilophoping in het labyrinth linksboven. Dit schijnt vaker te gebeuren. Helaas hielp het schoonmaken niet, dus een nieuw labyrinth gekocht. Ik ging er van uit, dat het hiermee werd opgelost, helaas.
3. vlottergedeelte helemaal schoongemaakt, alles beweegt goed.
Er zit geen water in de lekbak onderin, deze is kurkdroog.
Na het plaatsen en het starten programma, wordt het labyrinth netjes gevuld, dus aquastop is goed en watertoevoer werkt.
vervolgens loopt het vlotter gedeelte vol, stopt de toevoer van water, en het niveau daalt. Vlotter zakt, watertoevoer start, en dit proces blijft zich herhalen.
Ik heb warm water in de machine gedaan, deur dicht en programma gestart. zelfde proces herhaalt zich. Hij blijft brommen, maar ook als de vlotter naar beneden staat en het waterpeil zakt.
Wanneer ik de machine opendoe, is al het water weggepompt. (dus de afvoerpomp doet het ook)
Dus het probleem is dat er wel water in komt, maar gelijk wordt afgevoerd, terwijl het vullen/legen proces zich blijft herhalen.
Ik las nog iets over een circulatiepomp, maar ik weet niet waar die zit, of hoe ik deze kan controleren.
Ik heb het gevoel dat ik er bijna ben, het is dus nu een soort principe kwestie geworden
Wie kan me verder helpen ?
Alvast hartelijk dank.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
06-02-2015 23:27
HarryO
Geplaatst op:
06-02-2015 23:27
Ik kan niets met dit type nummer.
Graag alle nummers uit de deurrand vermelden.
Graag alle nummers uit de deurrand vermelden.
Geplaatst door:
Bjorn
Geplaatst op:
07-02-2015 12:27
Bjorn
Geplaatst op:
07-02-2015 12:27
Beste HarryO,
Bedankt voor je reactie.
In de deurrand staan ook nog de volgende nummers:
type: S9IT1B
en id:8511
Bedankt voor je reactie.
In de deurrand staan ook nog de volgende nummers:
type: S9IT1B
en id:8511
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
07-02-2015 18:12
HarryO
Geplaatst op:
07-02-2015 18:12
Kom ik inderdaad verder mee.
Je type nummer was fout, moet zijn SHV55M23EU.
Vanaf de vlotter unit loopt een dikkere slang naar voren naar de circulatie pomp.
Is deze slang volledig schoon?
Je type nummer was fout, moet zijn SHV55M23EU.
Vanaf de vlotter unit loopt een dikkere slang naar voren naar de circulatie pomp.
Is deze slang volledig schoon?
Geplaatst door:
herman witgoed
Geplaatst op:
08-02-2015 15:53
herman witgoed
Geplaatst op:
08-02-2015 15:53
hallo
een vervuiling van de geribbelde doorloopslang van de niveaukamer naar de middenconsole is inderdaad een optie.. een andere kan zijn dat de spoel/circulatiemotor niet opstart..deze gaat in werking als de tank voor een kwart leeggelopen is..misschien zit hij vast ..is de condensator af of kan de start relais die er soms op zit verbrand zijn..controleer dus ook de motor..deze zit aan de rechterkant achter de plaat..
vr gr herman witgoed
een vervuiling van de geribbelde doorloopslang van de niveaukamer naar de middenconsole is inderdaad een optie.. een andere kan zijn dat de spoel/circulatiemotor niet opstart..deze gaat in werking als de tank voor een kwart leeggelopen is..misschien zit hij vast ..is de condensator af of kan de start relais die er soms op zit verbrand zijn..controleer dus ook de motor..deze zit aan de rechterkant achter de plaat..
vr gr herman witgoed
Geplaatst door:
Bjorn
Geplaatst op:
11-02-2015 07:42
Bjorn
Geplaatst op:
Dank voor jullie reacties. Ik ga even zoeken of het die slang is. Ik laat het even weten. Geweldig dat jullie reageren
Geplaatst door:
Bjorn
Geplaatst op:
Bjorn
Geplaatst op:
Hoe kan ik het makkelijkste bij de circulatiepomp komen trouwens ? Ik weet niet precies waar die zit.
Geplaatst door:
Bjorn
Geplaatst op:
13-02-2015 17:32
Bjorn
Geplaatst op:
13-02-2015 17:32
Vanmiddag even de tijd genomen en gekeken of het de geribbelde slang was. Inderdaad, deze zat verstopt met rommel. Alles helemaal schoongemaakt en gecontroleerd. Hij doet het weer als vanouds ! Hartelijk dank voor de hulp, ik ben blij en trots dat ik het zelf heb kunnen doen, met jullie tips en adviezen. Nogmaals bedankt. Top!
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
13-02-2015 23:12
Gewijzigd op:
13-02-2015 23:29
HarryO
Geplaatst op:
13-02-2015 23:12
Gewijzigd op:
13-02-2015 23:29
Forum