Siemens SE65560 display uit |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Florisz
Geplaatst op:
03-02-2015 13:38
Florisz
Geplaatst op:
03-02-2015 13:38
Van het ene op het andere moment gaat het 2 cijferige display niet meer aan bij het indrukken van de power knop. De vaatwasser start dus ook niet.
Soms als je power knop indrukt hoor je een klik aan de achterkant. Ik vermoed de aqua stop aan de wateraansluiting.
Ik ben daar dus als eerste gaan kijken/meten. Als ik de 220V stekker in het stopcontact steek en de power knop aan de bovenkant van de deur aan zet, meet ik tussen de Nul van het stopcontact en de uitgang van de aquastop 220V. Als ik de powerknop weer uitzet, valt deze spanning ook weer weg.
Functioneert deze dan goed?
Ook heb ik het front er even afgehaald. Op de ingang van de power knop staat gewoon 220V.
Op de ingang van het display unit.(dikke rode en grijs/zwart) komt +-27V AC te staan als ik de power knop indruk. Als de power knop uit is, staat er +-10V AC op. Is dit juist?
Het probleem is dus dat het display niet functioneert, je kunt dan ook geen programma kiezen natuurlijk.
De vraag is of 1 van de beveiligingen onderin en de aquastop in de toevoer water leiding invloed hebben op het wel/niet functioneren van het display?
Dan weet ik of ik het moet zoeken in het display of dat ik de vaatwasser verder uit elkaar moet halen om de beveiligingen onderin te checken.
Alvast bedankt voor alle/enige tips.
Floris
Soms als je power knop indrukt hoor je een klik aan de achterkant. Ik vermoed de aqua stop aan de wateraansluiting.
Ik ben daar dus als eerste gaan kijken/meten. Als ik de 220V stekker in het stopcontact steek en de power knop aan de bovenkant van de deur aan zet, meet ik tussen de Nul van het stopcontact en de uitgang van de aquastop 220V. Als ik de powerknop weer uitzet, valt deze spanning ook weer weg.
Functioneert deze dan goed?
Ook heb ik het front er even afgehaald. Op de ingang van de power knop staat gewoon 220V.
Op de ingang van het display unit.(dikke rode en grijs/zwart) komt +-27V AC te staan als ik de power knop indruk. Als de power knop uit is, staat er +-10V AC op. Is dit juist?
Het probleem is dus dat het display niet functioneert, je kunt dan ook geen programma kiezen natuurlijk.
De vraag is of 1 van de beveiligingen onderin en de aquastop in de toevoer water leiding invloed hebben op het wel/niet functioneren van het display?
Dan weet ik of ik het moet zoeken in het display of dat ik de vaatwasser verder uit elkaar moet halen om de beveiligingen onderin te checken.
Alvast bedankt voor alle/enige tips.
Floris
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
06-02-2015 19:39
HarryO
Geplaatst op:
06-02-2015 19:39
Volgens mij schakled deze schakelaar de echter 230V.
Je moet dus 230V meten op de schakelaar, zowel in als uitgaand.
Gezien je omschrijving lijkt de achakelaar defect.
Originele schakelaar
Je moet dus 230V meten op de schakelaar, zowel in als uitgaand.
Gezien je omschrijving lijkt de achakelaar defect.
Originele schakelaar
Geplaatst door:
charl
Geplaatst op:
20-07-2015 23:05
charl
Geplaatst op:
20-07-2015 23:05
hallo floris hoe haal ik het front eraf
Geplaatst door:
Florisz
Geplaatst op:
21-07-2015 09:15
Florisz
Geplaatst op:
21-07-2015 09:15
Hallo,
Je begint met de schroeven aan de rand van de binnenkant van de deur. 2 vd schroeven bovenin zijn eveneens vh bedieningspaneel.
Als het front(keukeken paneel) er af is, kan je het bedieningspaneel er met 4 clips uit klikken. 2 daar van zitten (deels)achter de witte sticker.
Ik heb het zelf uitgevogeld en daardoor wel iets meer gesloopt dan nodig.
Later kwam ik een youtube filmpje tegen die het heel goed uitlegt in het engels. Je moet dus even in youtube zoeken in het Engels.(disasembly front panel dishwasher siemens oid)
Je begint met de schroeven aan de rand van de binnenkant van de deur. 2 vd schroeven bovenin zijn eveneens vh bedieningspaneel.
Als het front(keukeken paneel) er af is, kan je het bedieningspaneel er met 4 clips uit klikken. 2 daar van zitten (deels)achter de witte sticker.
Ik heb het zelf uitgevogeld en daardoor wel iets meer gesloopt dan nodig.
Later kwam ik een youtube filmpje tegen die het heel goed uitlegt in het engels. Je moet dus even in youtube zoeken in het Engels.(disasembly front panel dishwasher siemens oid)
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)