miele g6581 krijgt geen water |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Paul.D
Geplaatst op:
20-12-2014 16:26
Paul.D
Geplaatst op:
20-12-2014 16:26
Ik heb een verstopping gehad in de afvoerpomp van mijn Miele G 6581 vaatwasser. Nadat dit verholpen is deed de machine het weer goed. Maar na 1 probleemloze "wasbeurt" voert de machine geen water meer aan. Ik heb het idee dat het aquaslot niet aangestuurd wordt. Ik denk dat er 220 volt aansturing nodig is, maar meet maar 23volt bij de verbindingsstekker rechts onderin. Hoe kom ik erachter waar e.e.a. mis gaat.
Wie heeft een goede tip?
Bvd
Mvrgr Paul
Wie heeft een goede tip?
Bvd
Mvrgr Paul
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Paul.D
Geplaatst op:
23-12-2014 22:30
Paul.D
Geplaatst op:
23-12-2014 22:30
Ik heb de vlotter gecontroleerd, deze werkt goed. De beide niveauregelaars "tikken" ook wel, weet echter niet hoe ik ze verder kan controleren. Na uitlezen geeft de machine foutcode F6.
Wie kan helpen
BVD
Wie kan helpen
BVD
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
28-12-2014 12:26
HarryO
Geplaatst op:
28-12-2014 12:26
Ik ken geen foutcode F6 bij een Miele vaatwasser.
Code wel goed gezien?
Heeft de machine ergens gelekt?
Code wel goed gezien?
Heeft de machine ergens gelekt?
Geplaatst door:
Paul.D
Geplaatst op:
28-12-2014 12:38
Paul.D
Geplaatst op:
28-12-2014 12:38
Hallo Harry,
Ik heb miele gebeld en na een procedure van knopjes indrukken is mij verteld dat ik foutcode f6 heb. "Geen water".
Ik had water op de bodemplaat liggen, niet zo heel veel. Dit heb ik verwijderd maar dat hielp niet. Toen heb verder gekeken en bleek dat het water niet afgevoerd werd. Er bleek een sate-stokje in de afvoerpomp te zitten. Deze heb verwijderd en daarna heb ik 1x een normale wasbeurt kunnen doen. Bij de wasbeurt daarna ging het afvoer/aanvoer lampje knipperen en komt er geen water meer in de machine. Heb je een idee wat er aan de hand kan zijn?
Ik heb miele gebeld en na een procedure van knopjes indrukken is mij verteld dat ik foutcode f6 heb. "Geen water".
Ik had water op de bodemplaat liggen, niet zo heel veel. Dit heb ik verwijderd maar dat hielp niet. Toen heb verder gekeken en bleek dat het water niet afgevoerd werd. Er bleek een sate-stokje in de afvoerpomp te zitten. Deze heb verwijderd en daarna heb ik 1x een normale wasbeurt kunnen doen. Bij de wasbeurt daarna ging het afvoer/aanvoer lampje knipperen en komt er geen water meer in de machine. Heb je een idee wat er aan de hand kan zijn?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
28-12-2014 13:16
HarryO
Geplaatst op:
28-12-2014 13:16
Dan laat hij uit beveiliging geen water meer toe.
Hij ziet dus blijkbaar toch nog een lekkage.
Wel voldoende waterdruk en is het filtertje tussen de kraan en de aquastop schoon?
Hij ziet dus blijkbaar toch nog een lekkage.
Wel voldoende waterdruk en is het filtertje tussen de kraan en de aquastop schoon?
Geplaatst door:
Paul.D
Geplaatst op:
28-12-2014 13:29
Paul.D
Geplaatst op:
28-12-2014 13:29
Waterdruk is goed en filter is schoon, ik meet niet meer dan ca. 24 volt naar het waterslot. Wat zou er voor kunnen zorgen dat het waterslot niet wordt aangestuurd i.c.m. het feit dat de maschine nog lekkage "ziet"?
Geplaatst door:
Paul.D
Geplaatst op:
28-12-2014 14:33
Paul.D
Geplaatst op:
28-12-2014 14:33
Waterdruk is goed en filter is schoon, ik meet niet meer dan ca. 24 volt naar het waterslot. Wat zou er voor kunnen zorgen dat het waterslot niet wordt aangestuurd i.c.m. het feit dat de maschine nog lekkage "ziet"?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
29-12-2014 20:51
HarryO
Geplaatst op:
29-12-2014 20:51
Ik heb geen schema van deze machine.
Zit ergens in je machine.
Kijk eens of je deze kunt vinden.
Zit ergens in je machine.
Kijk eens of je deze kunt vinden.