Vaatwasser stopt mid-programma (Fagor) |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Ewald
Geplaatst op:
19-12-2014 14:53
Ewald
Geplaatst op:
19-12-2014 14:53
Mijn Fagor 1LF-073IT heeft een irritant probleem (toevallig dat er net ook iemand anders wat over een andere foutmelding met deze machine plaatst).
Alles werkt op zich, maar erg vaak gebeurt het dat hij een 20-30 minuten al bezig is en je dan een flinke klik hoort en hij stopt met waar hij mee bezig was. Na een tijdje gaat hij piepen.
Wat ik dan merk is dat sowieso de deur ontgrendeld is (als in: zit niet meer dicht) en dat de bak nog vol met water staat en er een flinke lading stoom/damp uit komt.
Net alsof hij te heet wordt en door druk opbouw de deur los duwt en dan dus z'n programma onderbreekt (ik noem maar wat). Slechts heel af en toe kun je als je er snel bij bent de deur weer dicht duwen en dat hij dan verder gaat, maar meestal vertikt hij dat.
Dan moet ik 'm uit- en openzetten en minstens 15-20 minuten wachten voordat hij weer aan wil en opnieuw beginnen met het programma.
Met een kortere wachttijd gaat hij wel aan, maar start hij het programma niet.
Heb ook al geprobeerd om 'm aan te zetten met een van de knoppen ingedrukt om wellicht een reset te forceren, maar dat werkt niet.
Ik gebruik meestal programma 5, maar op andere programma's gebeurt dit ook.
Meestal staat er als foutmelding PH en soms F1.
Fagor support reageert niet op mijn emails... heb 'm net nog maar een keer verzonden.
Alles werkt op zich, maar erg vaak gebeurt het dat hij een 20-30 minuten al bezig is en je dan een flinke klik hoort en hij stopt met waar hij mee bezig was. Na een tijdje gaat hij piepen.
Wat ik dan merk is dat sowieso de deur ontgrendeld is (als in: zit niet meer dicht) en dat de bak nog vol met water staat en er een flinke lading stoom/damp uit komt.
Net alsof hij te heet wordt en door druk opbouw de deur los duwt en dan dus z'n programma onderbreekt (ik noem maar wat). Slechts heel af en toe kun je als je er snel bij bent de deur weer dicht duwen en dat hij dan verder gaat, maar meestal vertikt hij dat.
Dan moet ik 'm uit- en openzetten en minstens 15-20 minuten wachten voordat hij weer aan wil en opnieuw beginnen met het programma.
Met een kortere wachttijd gaat hij wel aan, maar start hij het programma niet.
Heb ook al geprobeerd om 'm aan te zetten met een van de knoppen ingedrukt om wellicht een reset te forceren, maar dat werkt niet.
Ik gebruik meestal programma 5, maar op andere programma's gebeurt dit ook.
Meestal staat er als foutmelding PH en soms F1.
Fagor support reageert niet op mijn emails... heb 'm net nog maar een keer verzonden.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
19-12-2014 22:22
HarryO
Geplaatst op:
19-12-2014 22:22
F1 staat voor "deur open" maar dat had je al gezien.
Over verhiting is F5 en temperatuur word niet gemeten is F7.
Hoe heet word het water dan?
Mogelijk blijft het verwarmings relais hangen of is te temperatuur sensor defect.
Over verhiting is F5 en temperatuur word niet gemeten is F7.
Hoe heet word het water dan?
Mogelijk blijft het verwarmings relais hangen of is te temperatuur sensor defect.
Geplaatst door:
Ewald
Geplaatst op:
19-12-2014 23:18
Ewald
Geplaatst op:
19-12-2014 23:18
Ik zal er inderdaad eens een thermometer in hangen als ik 'm weer nodig heb (2 persoonshuishouden gaat het nog niet echt hard )
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)