miele g 1220 geeft f 14 aan |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Carlos
Geplaatst op:
25-10-2019 16:36
Carlos
Geplaatst op:
25-10-2019 16:36
Dag bennie,
Dit al geprobeerd, de machine is brandschoon.
Hij pompt rond en pomp weg, ook het waterniveau zie ik niks raars aan.
Gr carlos
Dit al geprobeerd, de machine is brandschoon.
Hij pompt rond en pomp weg, ook het waterniveau zie ik niks raars aan.
Gr carlos
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
25-10-2019 20:14
bennie
Geplaatst op:
25-10-2019 20:14
F14 Heeft veel oorzaken.
F14
•Waterinlaatfout Niveauschakelaar Pompdruk (B1-13)
• Gebrek aan beluchting van de waterafvoer.
• Niveauschakelaar pompdruk (B1-13) defect.
• Circulatiepomp werkt niet, pompdruk te laag.
• Vreemd materiaal in de niveauschakelaar Pompdruk (B1-13).
• Stroomsnelheid sensor (B3-4, waaierteller) defect (verkeerde hoeveelheid water).
• Circulatiepomp defect.
• Wikkeling van de circulatiepomp oververhit - De wikkelbeveiliging is geactiveerd.
• Niveauschakelaar pompdruk (B1-13) heeft de schakelpunten 11-12 en 21-22 niet geopend na de waterinlaatstap. Als gevolg hiervan wordt de afgescheiden routine gestart.
• Motorcondensator defect.
• Kortsluiting bij de evaluatiecontacten van de pompdruk van de niveauschakelaar (B1-13).
• Storing of lekkage bij de warmtewisselaar (bijv. Defecte klep, opslaginlaat Y68 of uitlaat Y69).
• Defect magneetventiel spoelwaterhardheid (Y5-1).
Vertaald uit het duits.
Motorcondensator valt af want de pomp draait wel, als die slecht was zou hij alleen maar brommen.
Ik denk dan richting de flowmeter of de beluchting.
F14
• Stroomsnelheid sensor (B3-4, waaierteller) defect (verkeerde hoeveelheid water).
• Circulatiepomp defect.
• Wikkeling van de circulatiepomp oververhit - De wikkelbeveiliging is geactiveerd.
• Niveauschakelaar pompdruk (B1-13) heeft de schakelpunten 11-12 en 21-22 niet geopend na de waterinlaatstap. Als gevolg hiervan wordt de afgescheiden routine gestart.
• Kortsluiting bij de evaluatiecontacten van de pompdruk van de niveauschakelaar (B1-13).
• Storing of lekkage bij de warmtewisselaar (bijv. Defecte klep, opslaginlaat Y68 of uitlaat Y69).
Vertaald uit het duits.
Motorcondensator valt af want de pomp draait wel, als die slecht was zou hij alleen maar brommen.
Ik denk dan richting de flowmeter of de beluchting.
Geplaatst door:
j.dermauw
Geplaatst op:
07-01-2020 14:29
j.dermauw
Geplaatst op:
07-01-2020 14:29
Bij ons ook code 14 en de bovenste twee verklikkerlampjes brandden. De oplossing kan eenvoudig liggen aan het spoelmiddel. Regelmatig op 75 graden werken om spoelmiddel te verwijderen want dit geeft schuim bij instroom van koud water of op eco. Machine kan schuim niet detecteren op eco en geeft dan code 14. Oplossing machine leeg laten draaien op max temp. En NOOIT morsen met spoelmiddel. Machine gebruikt 3 ml spoelmiddel per beurt. Als je morst krijg je zeker meer dan 3ml te verwerken vandaar het schuim dat alarm opzet.
Geplaatst door:
Kristof
Geplaatst op:
16-02-2020 14:22
Kristof
Geplaatst op:
16-02-2020 14:22
Hier een G2570 vaatwasser (zeker 10-15j oud) met sinds kort ook de beruchte F14-storing. Via youtube-link van Ben gezien hoe je circulatiepomp kan demonteren: Op z’n zij leggen, bodemplaat eraf, 3 darmpjes loshalen, 2 stekkertjes en 2 draden los, 1 vijs los en pomp onder hoek eruit schuiven. Zat inderdaad stukje plastiek tussen de schoepen waardoor hij niet goed wilde draaien.
Stukje eruit en weer zo goed als nieuw! Spaart me enkele honderden euros aan technieker
Stukje eruit en weer zo goed als nieuw! Spaart me enkele honderden euros aan technieker
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
16-02-2020 20:23
bennie
Geplaatst op:
16-02-2020 20:23
Geplaatst door:
Roland
Geplaatst op:
07-10-2020 22:33
Roland
Geplaatst op:
07-10-2020 22:33
Mijn miele GW1520SCI geeft de foutmelding F14.
De pomp spoelt een korte tijd, valt stil geeft de foutmelding F14 en het water wordt weggepompt.
Heb en kopje soda opgelost in kokend water dit in de machine gegoten, bijgevuld met warm water tot de zeeffilter volledig onder water zit. Dit heb ik een uurtje laten trekken en de machine terug laten wassen.
De sproeiers werken en de pomp draait langer dan voorheen doch valt na 7 á 8 minuten terug uit en er verschijnt opnieuw de foutcode F14.
Kent er iemand de oorzaak van dit probleem? De pomp werkt wel degelijk maar valt na een tijd uit.
Met dank,
Roland
De pomp spoelt een korte tijd, valt stil geeft de foutmelding F14 en het water wordt weggepompt.
Heb en kopje soda opgelost in kokend water dit in de machine gegoten, bijgevuld met warm water tot de zeeffilter volledig onder water zit. Dit heb ik een uurtje laten trekken en de machine terug laten wassen.
De sproeiers werken en de pomp draait langer dan voorheen doch valt na 7 á 8 minuten terug uit en er verschijnt opnieuw de foutcode F14.
Kent er iemand de oorzaak van dit probleem? De pomp werkt wel degelijk maar valt na een tijd uit.
Met dank,
Roland
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
08-10-2020 23:10
Gewijzigd op:
08-10-2020 23:11
bennie
Geplaatst op:
08-10-2020 23:10
Gewijzigd op:
08-10-2020 23:11
F14 kan heel veel oorzaken hebben.
F14
• Circulatiepomp defect.
Vertaald uit het duits.
Blaas het rubber slangentje op de printplaat eens door, circulatiepomp zal het dan niet zijn.
Maar ik vermoed de flowmeter, maar kan het niet met zekerheid zeggen.
F14
• Circulatiepomp defect.
Vertaald uit het duits.
Blaas het rubber slangentje op de printplaat eens door, circulatiepomp zal het dan niet zijn.
Maar ik vermoed de flowmeter, maar kan het niet met zekerheid zeggen.
Geplaatst door:
Wil
Geplaatst op:
31-07-2022 17:35
Wil
Geplaatst op:
31-07-2022 17:35
Vandaag een 2e hands miele vaatwasser gekocht. Eenmaal aangesloten geeft hij F14 aan. Neem aan dT dit niet komt door het plat vervoeren in de auto. (Dat er iets nat is geworden).
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
31-07-2022 21:02
bennie
Geplaatst op:
31-07-2022 21:02
Misschien een stekker losgetrilt?
Geplaatst door:
Wil
Geplaatst op:
01-08-2022 15:22
Wil
Geplaatst op:
01-08-2022 15:22
Ik maak morgen de zijkanten even open om te kijken naar de stekkers en of de schoepen van pomp niet vast zitten
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)