miele g 1220 geeft f 14 aan |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Jos
Geplaatst op:
06-10-2019 14:35
Jos
Geplaatst op:
06-10-2019 14:35
Frontje los gehaald, niets te zien en geen verschil.
Nog wel iets merkwaardigs ontdekt: na even stil staan kan ik 1x een spoelprogramma draaien zonder aardlekschakelaar
De tweede keer en ook daarna gaat het steeds wel mis. Bij het activeren van de recirculatiepomp.
Toch de pomp kapot?
Nog wel iets merkwaardigs ontdekt: na even stil staan kan ik 1x een spoelprogramma draaien zonder aardlekschakelaar
De tweede keer en ook daarna gaat het steeds wel mis. Bij het activeren van de recirculatiepomp.
Toch de pomp kapot?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
06-10-2019 16:35
bennie
Geplaatst op:
06-10-2019 16:35
heb je een luxe multimeter die cappaciteit kan meten?
Dan kan je de aanloopcondensator een keer doormeten of die de juiste cappaciteit nog heeft.
Ik durf niet te zeggen of het aan de pomp ligt of dat iets anders roet in het eten gooit.
Anders word het een dure gok.
Dan kan je de aanloopcondensator een keer doormeten of die de juiste cappaciteit nog heeft.
Ik durf niet te zeggen of het aan de pomp ligt of dat iets anders roet in het eten gooit.
Anders word het een dure gok.
Geplaatst door:
Patrick
Geplaatst op:
09-10-2019 20:20
Patrick
Geplaatst op:
09-10-2019 20:20
Helaas ook het F14 probleem. De eerdere reactie heb ik ook: "Bij het starten werkt de vuilwaterpomp, daarna vult hij vers water tot 3mm onder het filterhandvat. Daarna moet normaal gezien de circulatiepomp in werking treden. Maar dit gebeurt niet. Je hoort verschillende keren in de sturing een schakeling zich herhalen tot hij overgaat naar de alarmmelding F14." Enig idee wat hieraan te doen? Bij voorbaat dank!
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
10-10-2019 15:57
bennie
Geplaatst op:
10-10-2019 15:57
@Patrick, bromt de pomp zachtjes voor de storing of blijft het helemaal stil.
Geplaatst door:
Patrick
Geplaatst op:
11-10-2019 10:04
Patrick
Geplaatst op:
11-10-2019 10:04
Blijft helemaal stil. Hiervoor had ik de foutmelding F70. De gootsteen zat verstopt. De pomp heeft hierdoor een tijd lopen draaien zonder dat er water weggepompt werd. Uiteindelijk erachter gekomen dat er onderin teveel water lag bij de vlotter. Dit weggehaald waardoor de sensor / beveiliging niet meer regeerde. 3 dagen later (na een aantal wasbeurten) storing F14 gekregen. Als ik hem aanzet dan loopt het water vol tot boven de filter en dan geeft hij de foutmelding. Hij pompt het water niet meer weg.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
11-10-2019 14:21
bennie
Geplaatst op:
11-10-2019 14:21
@Patrick.
het kan zijn dat hij denkt dat er nog geen water genoeg in zit.
Mag ik alle gegevens van het typeplaatje?
Dan kijk ik welke niveauschakelaar je er in hebt zitten.
Misschien kan je hem zelf al ontdekken.
Een rond tonnetje met een dun rubber slangetje.
Als dit slangetje verstopt zit meet hij geen niveau.
het kan zijn dat hij denkt dat er nog geen water genoeg in zit.
Mag ik alle gegevens van het typeplaatje?
Dan kijk ik welke niveauschakelaar je er in hebt zitten.
Misschien kan je hem zelf al ontdekken.
Een rond tonnetje met een dun rubber slangetje.
Als dit slangetje verstopt zit meet hij geen niveau.
Geplaatst door:
Patrick
Geplaatst op:
11-10-2019 20:01
Gewijzigd op:
11-10-2019 20:04
Patrick
Geplaatst op:
11-10-2019 20:01
Gewijzigd op:
11-10-2019 20:04
Ik heb een foto bijgevoegd van het type. Mocht deze niet meekomen, mod.: G4293 SCVi, type: HG03 SN 62/132104107.
Nog maar eens geprobeerd met soda, aangezet, stekker eruit. Helaas niet geholpen. Als ik nu een programma start dan slaat hij aan met een tik en pompt hij het water vol. Dit gebeurd zo een 8 a 12x achter elkaar. Dan hoor je hem vervolgens piepen (de foutmelding) en nu pompt/onttrekt de vaatwasser het overgebleven water door de afvoer heen. Minimale hoeveelheid zit nog in het filter water reservoir. Ik hoor graag van je. Dank voor het meedenken in ieder geval! En anders moet ik toch echt de vaatwasser los halen zodat ik de achterkant kan bekijken.
Nog maar eens geprobeerd met soda, aangezet, stekker eruit. Helaas niet geholpen. Als ik nu een programma start dan slaat hij aan met een tik en pompt hij het water vol. Dit gebeurd zo een 8 a 12x achter elkaar. Dan hoor je hem vervolgens piepen (de foutmelding) en nu pompt/onttrekt de vaatwasser het overgebleven water door de afvoer heen. Minimale hoeveelheid zit nog in het filter water reservoir. Ik hoor graag van je. Dank voor het meedenken in ieder geval! En anders moet ik toch echt de vaatwasser los halen zodat ik de achterkant kan bekijken.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
12-10-2019 16:51
bennie
Geplaatst op:
12-10-2019 16:51
Wat hoor je zo vaak achter elkaar?
Een tik onderin of in het bedieningspaneel?
Een tik onderin of in het bedieningspaneel?
Geplaatst door:
Theo
Geplaatst op:
17-10-2019 11:39
Theo
Geplaatst op:
17-10-2019 11:39
Wij hebben ook code F14 bij een miele vaatwasser.
Een monteur constateerde dat de circulatiepomp stuk is. Nieuwe kost met plaatsen rond de 360 euro.
Wij vragen ons af of dat voor een 11 jaar oude vaatwasser nog de moeite waard is of dat we beter een nieuwe kunnen kopen?
Graag jullie advies. Alvast dank
Een monteur constateerde dat de circulatiepomp stuk is. Nieuwe kost met plaatsen rond de 360 euro.
Wij vragen ons af of dat voor een 11 jaar oude vaatwasser nog de moeite waard is of dat we beter een nieuwe kunnen kopen?
Graag jullie advies. Alvast dank
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
17-10-2019 14:28
bennie
Geplaatst op:
17-10-2019 14:28
@Theo.
Een nieuwe circulatiepomp kost zo rond de 250 euro.
Maar als de pomp moet gaan draaien, hoor je dan een zachte brom of hoor je helemaal niets?
Het kan ook zijn dat de pomp blokkeerd door rommel of dat de aanloopcondensator het begeven heeft.
En een aanloopcondensator heb je voor minder dan een tientje.
Mag ik alle gegevens van het typeplaatje uit de deurrand?
Een nieuwe circulatiepomp kost zo rond de 250 euro.
Maar als de pomp moet gaan draaien, hoor je dan een zachte brom of hoor je helemaal niets?
Het kan ook zijn dat de pomp blokkeerd door rommel of dat de aanloopcondensator het begeven heeft.
En een aanloopcondensator heb je voor minder dan een tientje.
Mag ik alle gegevens van het typeplaatje uit de deurrand?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)