Atag Va6011ltg problemen |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
michiel87
Geplaatst op:
07-12-2014 14:18
michiel87
Geplaatst op:
07-12-2014 14:18
Beste forumleden,
Vanmiddag sloeg bij ons de aardlek schakelaar van de keuken groep aan. Na gezocht te hebben, kwamen we er achter dat de vaatwasser het probleem veroorzaakte.
De vaatwasser was halverwege het programma waardoor er nog water in stond. Na de groep weer aan gezet te hebben pompte de vaatwasser het resterende water er uit. Na een tijdje te blijven pompen geeft die nu een foutmelding van twee korte piepjes. De aardlek schakelaar treed overigens niet meer in. Volgens de handleiding zou de retourwater slang/siphon verstopt zijn.
De siphon waar de gootsteen ook op aangesloten is, is echter brandschoon. De retour slang heb ik getest door nog wat water in de vaatwasser te doen. Na de vaatwasser te resetten pomp die het water er meteen uit. Echter blijft die constant de twee piepjes geven als fout melding.
Gek genoeg, zelfs na het resetten blijft die in het begin pompen om het water er uit te krijgen, terwijl al het water er al uit is.
Zelf heb ik het idee dat het zou kunnen komen door de aquastop welke elekelektronische is aangesloten op de vaatwasser. In dit forum heb ik gelezen dat deze vaak aanslaat als er een lekkage is naar de bodem. Echter is deze helemaal droog.
Voordat ik nu een nieuwe slang koop á €85,- vroeg ik mij af of dit echt het probleem veroorzaakt kan hebben of dat het misschien de water pomp is?
Heeft er iemand misschien een idee?
Alvast bedankt
Groet,
Michiel
Vanmiddag sloeg bij ons de aardlek schakelaar van de keuken groep aan. Na gezocht te hebben, kwamen we er achter dat de vaatwasser het probleem veroorzaakte.
De vaatwasser was halverwege het programma waardoor er nog water in stond. Na de groep weer aan gezet te hebben pompte de vaatwasser het resterende water er uit. Na een tijdje te blijven pompen geeft die nu een foutmelding van twee korte piepjes. De aardlek schakelaar treed overigens niet meer in. Volgens de handleiding zou de retourwater slang/siphon verstopt zijn.
De siphon waar de gootsteen ook op aangesloten is, is echter brandschoon. De retour slang heb ik getest door nog wat water in de vaatwasser te doen. Na de vaatwasser te resetten pomp die het water er meteen uit. Echter blijft die constant de twee piepjes geven als fout melding.
Gek genoeg, zelfs na het resetten blijft die in het begin pompen om het water er uit te krijgen, terwijl al het water er al uit is.
Zelf heb ik het idee dat het zou kunnen komen door de aquastop welke elekelektronische is aangesloten op de vaatwasser. In dit forum heb ik gelezen dat deze vaak aanslaat als er een lekkage is naar de bodem. Echter is deze helemaal droog.
Voordat ik nu een nieuwe slang koop á €85,- vroeg ik mij af of dit echt het probleem veroorzaakt kan hebben of dat het misschien de water pomp is?
Heeft er iemand misschien een idee?
Alvast bedankt
Groet,
Michiel
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
15-12-2014 09:36
Gewijzigd op:
15-12-2014 09:37
HarryO
Geplaatst op:
15-12-2014 09:36
Gewijzigd op:
15-12-2014 09:37
VA6011LTG ken ik niet, wel VA6011LTU.
Is een machine uit de AEG/Electrolux stal.
Foutmeldingen in de 2x serie zijn inderdaad afvoer(pomp) gerelateerd.
De machine pompt overigens altijd eerst af als je hem aanzet.
Ik denk dat je een probleem hebt met de nivo reglaar.
Zoek deze op, trek het slangetje er af, blaas het slangetje door en probeer opieuw.
Ik weet niet waar deze nivo regelaar zit, verwacht aan de rechter zijkant.
Is een machine uit de AEG/Electrolux stal.
Foutmeldingen in de 2x serie zijn inderdaad afvoer(pomp) gerelateerd.
De machine pompt overigens altijd eerst af als je hem aanzet.
Ik denk dat je een probleem hebt met de nivo reglaar.
Zoek deze op, trek het slangetje er af, blaas het slangetje door en probeer opieuw.
Ik weet niet waar deze nivo regelaar zit, verwacht aan de rechter zijkant.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)