Vaatwasser met sterfverschijnselen |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Leo
Geplaatst op:
02-12-2014 22:10
Leo
Geplaatst op:
02-12-2014 22:10
Beste Harry,
Mijn vaatwasser (Siemens S9N51S) weigerde vorige week plots alle dienst. Na het indrukken van de startknop stegen geen van de gebruikelijke geluidjes uit de machine,en de display bleef zwart. Heb de aanvoerslang losgekoppeld om te bezien of er waterdruk is (ja) en het afvoerfilter ontdaan van het weinige vuil. Ook het selecteren van de diverse wasprogramma's bood geen soelaas tot er na (heel erg) vaak drukken op de startknop plots toch licht en geluid uit het apparaat opsteeg.
Inmiddels, een week en nieuwe vaat verder, wil er niet meer gestart worden. Wel kan ik, bij sommige startpogingen, in de machine een klein teken van leven horen. Alsof er een pomp gaat draaien en toch maar niet.
Hoe pak ik dit aan?
Mijn vaatwasser (Siemens S9N51S) weigerde vorige week plots alle dienst. Na het indrukken van de startknop stegen geen van de gebruikelijke geluidjes uit de machine,en de display bleef zwart. Heb de aanvoerslang losgekoppeld om te bezien of er waterdruk is (ja) en het afvoerfilter ontdaan van het weinige vuil. Ook het selecteren van de diverse wasprogramma's bood geen soelaas tot er na (heel erg) vaak drukken op de startknop plots toch licht en geluid uit het apparaat opsteeg.
Inmiddels, een week en nieuwe vaat verder, wil er niet meer gestart worden. Wel kan ik, bij sommige startpogingen, in de machine een klein teken van leven horen. Alsof er een pomp gaat draaien en toch maar niet.
Hoe pak ik dit aan?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
05-12-2014 21:46
Gewijzigd op:
05-12-2014 21:47
HarryO
Geplaatst op:
05-12-2014 21:46
Gewijzigd op:
05-12-2014 21:47
Type nummer is niet compleet, graag alle nummers uit de deurrand vermelden.
Als ik goed gok is het de SE25E252EU/71.
Die machine heeft een gewone aan/uit knop (0104) die wel eens gammel worden, met een beetje geluk is dat alles.
Dan ben je voor 31 euro klaar.
Technische tekening tabblad Lijst met reserveonderdelen en explosietekenngen, tekening 1.
Als ik goed gok is het de SE25E252EU/71.
Die machine heeft een gewone aan/uit knop (0104) die wel eens gammel worden, met een beetje geluk is dat alles.
Dan ben je voor 31 euro klaar.
Technische tekening tabblad Lijst met reserveonderdelen en explosietekenngen, tekening 1.
Geplaatst door:
Leo
Geplaatst op:
08-12-2014 19:16
Leo
Geplaatst op:
08-12-2014 19:16
Naast genoemd typenummer heeft de vaatwasser het E-nummer SE25E657EU/01. Het gaat hier om een zwart, limited edition exemplaar en een ware babe magnet, naar mijn bescheiden mening
Het verwijderen van de aan/uit-schakelaar bleek gelukkig slechts 5 minuten werk, daarentegen het bij elkaar zoeken en weer samenstellen van de contactplaatjes en veertjes een klein half uur.
Uiterlijk kan ik aan de schakelaar geen schade constateren, hooguit dat sommige van de metalen plaatjes verkleuring kennen. Voor het rechtvaardigen van de kosten van een vervangend exemplaar (35 euri) zou ik liever eerst met een multimeter willen testen. De vraag is dan hoe ik de vijf pooltjes dien door te meten.
Het verwijderen van de aan/uit-schakelaar bleek gelukkig slechts 5 minuten werk, daarentegen het bij elkaar zoeken en weer samenstellen van de contactplaatjes en veertjes een klein half uur.
Uiterlijk kan ik aan de schakelaar geen schade constateren, hooguit dat sommige van de metalen plaatjes verkleuring kennen. Voor het rechtvaardigen van de kosten van een vervangend exemplaar (35 euri) zou ik liever eerst met een multimeter willen testen. De vraag is dan hoe ik de vijf pooltjes dien door te meten.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
15-12-2014 09:52
HarryO
Geplaatst op:
15-12-2014 09:52
Volgens mij zijn het er 6...
In ingedrukte stand horen de contacten 1-2, 3-4 en 5-6 gesloten te zijn.
In ingedrukte stand horen de contacten 1-2, 3-4 en 5-6 gesloten te zijn.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)