Bosch 3in1 pompt geen water weg. |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Jan
Geplaatst op:
25-11-2014 15:57
Jan
Geplaatst op:
25-11-2014 15:57
Onze vaatwasser pompt geen water weg. De rotor van de pomp kan ik met de hand bewegen; daar kan ik vanaf de filterruimte in de bodem bij. Ik dacht ik blaas eens in de afvoerslang (van buiten naar binnen) om te zien of die verstopt is. En inderdaad: ik kan die slang niet doorblazen. Ik had verwacht bij de pomp lucht bellen te zien, maar niet dus. Of zit er tussen de afvoerslang en de pomp nog iets van een klep of zo?
Zo niet, is er een mogelijkheid om de slang te ontstoppen zonder het hele systeem te moeten demonteren ? Een oplosmiddel of zo?
Indien er nog wel een klep of zo tussen afvoerslang en pomp zit: hoe kan ik die hele zaak demonteren, want het lijkt erop dat mijheer Bosch niet bedoeld had dat een niet Bosch technicus aan het apparaat zou sleutelen. E nummer is SGS45M22EU/52.
Wie heeft een goed advies?
Zo niet, is er een mogelijkheid om de slang te ontstoppen zonder het hele systeem te moeten demonteren ? Een oplosmiddel of zo?
Indien er nog wel een klep of zo tussen afvoerslang en pomp zit: hoe kan ik die hele zaak demonteren, want het lijkt erop dat mijheer Bosch niet bedoeld had dat een niet Bosch technicus aan het apparaat zou sleutelen. E nummer is SGS45M22EU/52.
Wie heeft een goed advies?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Jan
Geplaatst op:
27-11-2014 13:08
Jan
Geplaatst op:
27-11-2014 13:08
Het probleem is inmiddels opgelost: achter het schoepenrad van de pomp zit een siliconenrubber stripje. Als je dat eruit peutert, blijkt dat een terugslag klepje te zijn in de afvoerleiding. Daar zat wat troep achter, zodat het klepje niet meer opende. Troep verwijderd, en nou pompt ie weer normaal.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
28-11-2014 23:21
HarryO
Geplaatst op:
28-11-2014 23:21
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)