Miele Vaatwasser Type G 6431 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Jaap Mensing
Geplaatst op:
22-10-2014 17:33
Jaap Mensing
Geplaatst op:
22-10-2014 17:33
Bij deze vaatwasser brand het lampje aanvoer/afvoer.
In de handleiding staat dat je het waterslot zeefje
moet reinigen, is gedaan helpt niet.Onderin machine alles schoongemaakt en terugslagklep eruit gehaald en schoongemaakt. In de terugslagklep zag ik een gescheurd rubber, nieuwe besteld en geplaatst, helpt niet. Pompt eerst wel water, maar stopt later.
Iemand een idee hoe verder te gaan? Alvast bedankt, Jaap
In de handleiding staat dat je het waterslot zeefje
moet reinigen, is gedaan helpt niet.Onderin machine alles schoongemaakt en terugslagklep eruit gehaald en schoongemaakt. In de terugslagklep zag ik een gescheurd rubber, nieuwe besteld en geplaatst, helpt niet. Pompt eerst wel water, maar stopt later.
Iemand een idee hoe verder te gaan? Alvast bedankt, Jaap
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
26-10-2014 11:00
HarryO
Geplaatst op:
26-10-2014 11:00
Wat bedoel je met "pompt eerst wel water"?
Het afvoeren bij het aanzetten van de machine?
Zo ja: giet er eens wat water in, tot boven het filter.
Zet de machine dan aan. Pompt hij dit volledig weg? Dan is de afvoer goed.
Komt er geen water binnen? Stond er water op de bodem plaat onder in de machine? Dan heeft hij mogelijk een lekkage geconstateerd en zal dus ook geen water meer inlaten.
Wat ook kan is dan de nivo regelaars een onjuiste water hoogte zien. Ook dan zal hij geen water meer innemen.
Blaas de slangetjes van de nivo regelaars eens door (mogelijk zit er één rechtstreeks op de slang van de circulatie pomp.
Het afvoeren bij het aanzetten van de machine?
Zo ja: giet er eens wat water in, tot boven het filter.
Zet de machine dan aan. Pompt hij dit volledig weg? Dan is de afvoer goed.
Komt er geen water binnen? Stond er water op de bodem plaat onder in de machine? Dan heeft hij mogelijk een lekkage geconstateerd en zal dus ook geen water meer inlaten.
Wat ook kan is dan de nivo regelaars een onjuiste water hoogte zien. Ook dan zal hij geen water meer innemen.
Blaas de slangetjes van de nivo regelaars eens door (mogelijk zit er één rechtstreeks op de slang van de circulatie pomp.
Geplaatst door:
Jaap Mensing
Geplaatst op:
27-10-2014 10:13
Jaap Mensing
Geplaatst op:
27-10-2014 10:13
Bedankt voor de reactie Harrie,
Nog de volgende aanvulling: Alleen het lampje aan/afvoer blijft branden en volgens de Miele helpdesk moet dat een lekkage zijn, in de lekbak staat water dan. Hoe kom ik daarbij, machine uitbouwen zeker. En dat water moet ergens vandaan komen dus, slang lek of rubber lek. Ook voor jouw oplossing betreffende slangen doorspuiten, moet de machine eruit of kan ik er makkelijker bij? vrgr.Jaap
Nog de volgende aanvulling: Alleen het lampje aan/afvoer blijft branden en volgens de Miele helpdesk moet dat een lekkage zijn, in de lekbak staat water dan. Hoe kom ik daarbij, machine uitbouwen zeker. En dat water moet ergens vandaan komen dus, slang lek of rubber lek. Ook voor jouw oplossing betreffende slangen doorspuiten, moet de machine eruit of kan ik er makkelijker bij? vrgr.Jaap
Geplaatst door:
Jaap Mensing
Geplaatst op:
28-10-2014 17:15
Jaap Mensing
Geplaatst op:
28-10-2014 17:15
Nog een kleine toevoeging Harry,
Ik heb de machine gevuld met water tot boven het filter, pompte gelijk weg , dus afvoer goed.Verder laat hij geen water binnen dus ergens een lek. Hoe moet ik erbij, machine uitbouwen of een andere manier?Lees het wel bedankt alvast,Jaap
Ik heb de machine gevuld met water tot boven het filter, pompte gelijk weg , dus afvoer goed.Verder laat hij geen water binnen dus ergens een lek. Hoe moet ik erbij, machine uitbouwen of een andere manier?Lees het wel bedankt alvast,Jaap
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
01-11-2014 09:29
HarryO
Geplaatst op:
01-11-2014 09:29
Uitbouwen en zijkanten er af.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)