Bauknecht gaat niet meer aan |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Walter
Geplaatst op:
16-09-2010 20:44
Walter
Geplaatst op:
16-09-2010 20:44
ls,
Wij hebben een inbouw bauknecht GSXP7198.
De situatie was als volgt.
Vanmorgen stond er een beetje water in de keuken en de vaatwasser piepte. Blijkbaar was het iets te vroeg en ik heb gekeken in de vaatwasser en die was nog warm en bleef piepen. Ik heb de reset knop ingedrukt (langer dan 2 seconden op de start knop gedrukt) zodat ik de vaatwasser kon uitzetten. En dat gebeurde ook netjes.
Later die dag blijkt er een verstopping te zitten bij de spoelbak afvoer waar ook de bauknecht op aangesloten is.
Verstopping is verholpen maar ik krijg de bauknecht met geen megelijkheid meer aan.
Lijkt geen spaning meer op te zitten terwijl stopcontact het gewoon doet.
Veel water uit de vaatwasmachine gehaald.
Op internet terug gevonden dat er water op de bodemplaat kan zitten en waarempel dat is ook zo. Ik heb deze inmiddels zo goed als mogelijk droog gemaakt. zonder alles terug te zetten wederom geprobeerd deze aan te zetten zonder resultaat. Nu kan ik hem in elkaar zetten maar ik denk dat er best nog wel wat vocht her en der zit dus wilde ik hem eigenlijk open laten voor verdamping van de rest van het water.
vraag is,
Als de voorkant plaat (plaatje welke met torx schroefjes vast zit) niet terug wordt geplaatst blijft de machine dan ook uit? Er zit daar een pinnetje en ik weet niet of deze een functie heeft.
Er lijkt nog steeds geen spanning op te zitten. Stroom toevoer is goed een lamp erop aansluiten geeft direct licht.
herkent iemand dit symptoom? Moet ik gewoon wachten tot ie echt droog is of zit er onderin ook nog zoiets als een reset knop?
Alvast bedankt voor de reacties
grt Walter
Wij hebben een inbouw bauknecht GSXP7198.
De situatie was als volgt.
Vanmorgen stond er een beetje water in de keuken en de vaatwasser piepte. Blijkbaar was het iets te vroeg en ik heb gekeken in de vaatwasser en die was nog warm en bleef piepen. Ik heb de reset knop ingedrukt (langer dan 2 seconden op de start knop gedrukt) zodat ik de vaatwasser kon uitzetten. En dat gebeurde ook netjes.
Later die dag blijkt er een verstopping te zitten bij de spoelbak afvoer waar ook de bauknecht op aangesloten is.
Verstopping is verholpen maar ik krijg de bauknecht met geen megelijkheid meer aan.
Lijkt geen spaning meer op te zitten terwijl stopcontact het gewoon doet.
Veel water uit de vaatwasmachine gehaald.
Op internet terug gevonden dat er water op de bodemplaat kan zitten en waarempel dat is ook zo. Ik heb deze inmiddels zo goed als mogelijk droog gemaakt. zonder alles terug te zetten wederom geprobeerd deze aan te zetten zonder resultaat. Nu kan ik hem in elkaar zetten maar ik denk dat er best nog wel wat vocht her en der zit dus wilde ik hem eigenlijk open laten voor verdamping van de rest van het water.
vraag is,
Als de voorkant plaat (plaatje welke met torx schroefjes vast zit) niet terug wordt geplaatst blijft de machine dan ook uit? Er zit daar een pinnetje en ik weet niet of deze een functie heeft.
Er lijkt nog steeds geen spanning op te zitten. Stroom toevoer is goed een lamp erop aansluiten geeft direct licht.
herkent iemand dit symptoom? Moet ik gewoon wachten tot ie echt droog is of zit er onderin ook nog zoiets als een reset knop?
Alvast bedankt voor de reacties
grt Walter
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Geplaatst op:
16-09-2010 21:30
Gewijzigd op:
16-09-2010 21:31
Geplaatst op:
16-09-2010 21:30
Gewijzigd op:
16-09-2010 21:31
Er zit verder geen resetknop.
Het is dan toch een kwestie van meten waar de spanning ophoudt.
Goed mogelijk dat het controlboard(Print rechtsonderin) defect is door al dat water.
Succes
Het is dan toch een kwestie van meten waar de spanning ophoudt.
Goed mogelijk dat het controlboard(Print rechtsonderin) defect is door al dat water.
Succes
Geplaatst door:
Walter
Geplaatst op:
16-09-2010 21:35
Gewijzigd op:
16-09-2010 21:37
Walter
Geplaatst op:
16-09-2010 21:35
Gewijzigd op:
16-09-2010 21:37
dank je voor de snelle reactie Ernst.
Toch nog een vraagje. Als de vlotter nat is niet laag genoeg is waardoor schakelaar niet schakelt krijgt de machine dan wel spanning?
Mede doordat ik hem 100% zeker zelf heb uitgezet en er geen kortsluiitng is geweest nog dat dat nu het geval is.
Ben niet technisch maar kom wel verder met logisch denken. Heb een muli meter waar begin ik met meten? De bedradings boom heb ik in mijn handen gehad en die was niet nat. Water si dmv slangetjes in de opvangbak terecht gekomen.
Toch nog een vraagje. Als de vlotter nat is niet laag genoeg is waardoor schakelaar niet schakelt krijgt de machine dan wel spanning?
Mede doordat ik hem 100% zeker zelf heb uitgezet en er geen kortsluiitng is geweest nog dat dat nu het geval is.
Ben niet technisch maar kom wel verder met logisch denken. Heb een muli meter waar begin ik met meten? De bedradings boom heb ik in mijn handen gehad en die was niet nat. Water si dmv slangetjes in de opvangbak terecht gekomen.
Geplaatst door:
Geplaatst op:
16-09-2010 22:16
Geplaatst op:
16-09-2010 22:16
Je zegt dat de machine niets meer doet. Dus is er geen voeding.
De vlotter is geen oorzaak.
Volg de spanning vanaf de stekker en ergens moet het dan spaak lopen.
Logischer kan ik het helaas niet maken
De vlotter is geen oorzaak.
Volg de spanning vanaf de stekker en ergens moet het dan spaak lopen.
Logischer kan ik het helaas niet maken
Geplaatst door:
Walter
Geplaatst op:
17-09-2010 07:37
Walter
Geplaatst op:
17-09-2010 07:37
Hoi Ernst,
een update
Nu 12 uur na het droogmaken van de bodemplaat doet de vaatwasser het weer. Blijkbaar zet de beveiling op de een of andere manier de machine wel volledig zonder spanning.
mvgr Walter
een update
Nu 12 uur na het droogmaken van de bodemplaat doet de vaatwasser het weer. Blijkbaar zet de beveiling op de een of andere manier de machine wel volledig zonder spanning.
mvgr Walter
Geplaatst door:
Geplaatst op:
19-09-2010 19:46
Geplaatst op:
19-09-2010 19:46
Ben blij dat de machine het weer doet.
Maar het feit dat hij het niet deed heeft niets met de beveiliging te maken. Wat het wel is geweest heb ik geen idee van.
Is ook niet belangrijk meer ;-)
Maar het feit dat hij het niet deed heeft niets met de beveiliging te maken. Wat het wel is geweest heb ik geen idee van.
Is ook niet belangrijk meer ;-)
Geplaatst door:
Delorean
Geplaatst op:
11-11-2013 19:54
Gewijzigd op:
Delorean
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
Ty voor tip na 12 uur nog een keer stroom erop.
had soortgelijk geval. in kort.
lekkage rubber, aardlek eruit. vaatwasser uitgebouwd en op zijn kop geplaatst om rubber te vervangen. terug ingebouwd. Stekker erin..geen spanning.
Na lezen dit bericht (volgende dag) nog een keer stekker erin. lampjes branden.
raar maar waar
had soortgelijk geval. in kort.
lekkage rubber, aardlek eruit. vaatwasser uitgebouwd en op zijn kop geplaatst om rubber te vervangen. terug ingebouwd. Stekker erin..geen spanning.
Na lezen dit bericht (volgende dag) nog een keer stekker erin. lampjes branden.
raar maar waar
Geplaatst door:
jeannet abdoelkariem
Geplaatst op:
28-11-2018 11:39
jeannet abdoelkariem
Geplaatst op:
28-11-2018 11:39
mijn aan en uitknop is lam.
wat kan ik hier aan doen
Groetjes jeannet
wat kan ik hier aan doen