Bosch SMS8752EU/03 programma stopt |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Erick
Geplaatst op:
07-10-2014 17:23
Erick
Geplaatst op:
07-10-2014 17:23
Sorry voor de dubbelpost, maar ik noemde het verkeerde merk. Deze kan ik niet aanpassen, dus dan maar ff opnieuw
Wij hebben drie jaar geleden een tweedehands vaatwasser gekocht. Nooit problemen mee, maar nu doet hij vreemd.
Hij maakt het programma niet af. Verder is het een dusdanig simpele vaatwasser dat er geen display op zit voor een evt error. Ook geen tiptoetsen, maar echte drukknoppen. Wanneer ik probeer de vaatwasser uit en aan te zetten verneem ik dat de aan-knop niet meer klikt (ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel), alsof hij inderdaad nog in zijn programma zit.
Verder klinkt er een zacht gezoem als hij aan staat.
Ik kan geen documentatie vinden over de vaatwasser, waardoor ik echt helemaal in het duister tast..
Wij hebben drie jaar geleden een tweedehands vaatwasser gekocht. Nooit problemen mee, maar nu doet hij vreemd.
Hij maakt het programma niet af. Verder is het een dusdanig simpele vaatwasser dat er geen display op zit voor een evt error. Ook geen tiptoetsen, maar echte drukknoppen. Wanneer ik probeer de vaatwasser uit en aan te zetten verneem ik dat de aan-knop niet meer klikt (ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel), alsof hij inderdaad nog in zijn programma zit.
Verder klinkt er een zacht gezoem als hij aan staat.
Ik kan geen documentatie vinden over de vaatwasser, waardoor ik echt helemaal in het duister tast..
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Erick
Geplaatst op:
08-10-2014 13:04
Erick
Geplaatst op:
08-10-2014 13:04
Ik heb het probleem gevonden. Het heeft ermee te maken dat het water niet weg wil lopen. Verstopt dus. Ik kan alleen niet vinden waar de pomp zit, dus dat moet ik ff klussen..
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
10-10-2014 23:43
HarryO
Geplaatst op:
10-10-2014 23:43
Technischte tekening, tabblad "alle onderdelen en tekeningen, tekenng 2, onderdeel 16.
Je kunt mogelijk net bij het schopeje komen als je de filters uit de machine pakt en met je vingers in het gat voorin gaat.
Dat de aan/uit knop niet werkt staat hier los van.
Je kunt mogelijk net bij het schopeje komen als je de filters uit de machine pakt en met je vingers in het gat voorin gaat.
Dat de aan/uit knop niet werkt staat hier los van.
Geplaatst door:
Erick
Geplaatst op:
16-10-2014 15:42
Erick
Geplaatst op:
16-10-2014 15:42
Bedankt voor de reactie!
Ik heb geprobeerd het schoepje te vinden met mijn vingers, maar dat lukt niet.
Onder de deur zit een paneel die ik heb verwijderd. Op deze manier kan ik wel bij de afvoerpomp, maar dan dus van de buitenkant van de pomp. Deze zal ik dus eerst moeten demonteren voordat ik bij het schoepje kan.
Ik vraag me trouwens ook af of de afvoerpomp wel verstopt is, aangezien hij na het leegscheppen weer een aantal wasbeurten goed draait.
Na twee of drie keer blijft het water dan weer staan.
Ik dacht dat de start/stop knop het niet meer doet omdat er een sensor in zou zitten die ziet dat er nog water in zit.
Nogmaals bedankt
Ik heb geprobeerd het schoepje te vinden met mijn vingers, maar dat lukt niet.
Onder de deur zit een paneel die ik heb verwijderd. Op deze manier kan ik wel bij de afvoerpomp, maar dan dus van de buitenkant van de pomp. Deze zal ik dus eerst moeten demonteren voordat ik bij het schoepje kan.
Ik vraag me trouwens ook af of de afvoerpomp wel verstopt is, aangezien hij na het leegscheppen weer een aantal wasbeurten goed draait.
Na twee of drie keer blijft het water dan weer staan.
Ik dacht dat de start/stop knop het niet meer doet omdat er een sensor in zou zitten die ziet dat er nog water in zit.
Nogmaals bedankt
Geplaatst door:
Erick
Geplaatst op:
16-10-2014 15:56
Erick
Geplaatst op:
16-10-2014 15:56
Wanneer ik trouwens op internet zoek naar "afvoerpomp vrijmaken" dan zie ik bij alle vaarwassers dat het schoepje gelijk onder de filters zit. Ik heb het gevoel dat de pomp bij mij achter een rooster zit dat in het plastic van de afvoer is gegoten. Geen mogelijkheid dus om er van binnenuit bij te komen.
Geplaatst door:
Erick
Geplaatst op:
19-10-2014 16:27
Erick
Geplaatst op:
19-10-2014 16:27
Nog maar even een update..
Nu het volgende: De vaatwasser stopt het programma op een punt wanneer hij vol staat met water. Wanneer ik het water eruit schep en ervoor wil zorgen dat hij het programma hetvat, laat hij de vaatwasser veel vol met water lopen waarna hij niets meer doet. Het elektrische kastje dat aan de kraan zit maakt een zoemend geluid.
Nu het volgende: De vaatwasser stopt het programma op een punt wanneer hij vol staat met water. Wanneer ik het water eruit schep en ervoor wil zorgen dat hij het programma hetvat, laat hij de vaatwasser veel vol met water lopen waarna hij niets meer doet. Het elektrische kastje dat aan de kraan zit maakt een zoemend geluid.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
20-10-2014 23:19
HarryO
Geplaatst op:
20-10-2014 23:19
Zoemen klopt, dat is het Aquaslot, gaat elektrisch open.
Bij dit model zit de afvoerpomp niet direct onder het filter maar via een slang zo te zien.
Ik denk ook niet dat de pomp blijvend vast zit maar vast loopt omdat er bv iets in zit (glas, botje)
Wat gebeurt er als je de toetsen Spoelen en 55 graden samen indrukt en ingedrukt houd?
Volgens mij gaat hij dan een reset met afpompen uitvoeren.
gebruiksaanwijzing, pagina 60
Bij dit model zit de afvoerpomp niet direct onder het filter maar via een slang zo te zien.
Ik denk ook niet dat de pomp blijvend vast zit maar vast loopt omdat er bv iets in zit (glas, botje)
Wat gebeurt er als je de toetsen Spoelen en 55 graden samen indrukt en ingedrukt houd?
Volgens mij gaat hij dan een reset met afpompen uitvoeren.
gebruiksaanwijzing, pagina 60
Geplaatst door:
Erick
Geplaatst op:
21-10-2014 12:21
Gewijzigd op:
21-10-2014 12:22
Erick
Geplaatst op:
21-10-2014 12:21
Gewijzigd op:
21-10-2014 12:22
Ik heb het probleem gevonden. Er is een klein schakelkastje doorgebrand, onderin de vaatwasser.
Op
http://www.klusidee.nl/Forum/about91944.html
Kun je er fotos van zien.
Weet je hoe dit komt?
Ik neem aan dat dit niet zomaar is gebeurd.
Bedankt!
Op
http://www.klusidee.nl/Forum/about91944.html
Kun je er fotos van zien.
Weet je hoe dit komt?
Ik neem aan dat dit niet zomaar is gebeurd.
Bedankt!
Geplaatst door:
Erick
Geplaatst op:
21-10-2014 17:28
Erick
Geplaatst op:
21-10-2014 17:28
Ik had de gebruiksaanwijzing al gezien idd. Het is niet de goede, want ik heb geen spoel knop op mijn vaatwasser zitten..
Grappig trouwens. Ik heb deze gebruiksaanwijzing van bosch aangevraagd en geupload naar gebruikshandleidingen.nl
Toch bedankt voor de moeite!
Grappig trouwens. Ik heb deze gebruiksaanwijzing van bosch aangevraagd en geupload naar gebruikshandleidingen.nl
Toch bedankt voor de moeite!
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
23-10-2014 08:00
Gewijzigd op:
23-10-2014 08:06
HarryO
Geplaatst op:
23-10-2014 08:00
Gewijzigd op:
23-10-2014 08:06
Eens met S.oldeerbout.
Vervang de microswitch en controleer op lekkage.
Indien je de switch (is een universele microswicth) niet los kunt krijgen dan de gehele vlotter vervangen.
Vervang de microswitch en controleer op lekkage.
Indien je de switch (is een universele microswicth) niet los kunt krijgen dan de gehele vlotter vervangen.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)