Ikea Whirlpool DWF B00 - F7 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Ko
Geplaatst op:
17-09-2014 11:07
Ko
Geplaatst op:
17-09-2014 11:07
Mijn vaatwasser geeft een foutcode F7, naar wat ik begrijp is dat dus een probleem met de input of flowsensor. Inmiddels heb ik de vaatwasser aan de linkerzijkant open gemaakt en daar zit de niveaukamer met flowmeter. Nu viel mij ook het volgende op, namelijk de gasket die gevuld is met een oranje substantie:
Is dit normaal? Voordat ik de niveaukamer ga vervangen, wil ik wel zeker weten dat dit niet ook een probleem is namelijk.
Ik heb overigens alleen de niveaukamer van model DWH kunnen vinden en niet van DWF. Mogelijk dat deze identiek zijn wellicht?
Is dit normaal? Voordat ik de niveaukamer ga vervangen, wil ik wel zeker weten dat dit niet ook een probleem is namelijk.
Ik heb overigens alleen de niveaukamer van model DWH kunnen vinden en niet van DWF. Mogelijk dat deze identiek zijn wellicht?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
17-09-2014 23:07
HarryO
Geplaatst op:
17-09-2014 23:07
nivokamer met flowmeter
Controlleer of het schoepje van de flowmeter wel goed kan draaien.
De flowmeter is ook los verkrijgbaar, kan alleen het onderdeel nummer niet vinden.
De oranje substantie is hars wat nodig is om het water te ontharden en mag je niet verwijderen.
Controlleer of het schoepje van de flowmeter wel goed kan draaien.
De flowmeter is ook los verkrijgbaar, kan alleen het onderdeel nummer niet vinden.
De oranje substantie is hars wat nodig is om het water te ontharden en mag je niet verwijderen.
Geplaatst door:
Ko
Geplaatst op:
19-09-2014 00:38
Ko
Geplaatst op:
19-09-2014 00:38
Bedankt voor je reactie Harry. Inmiddels heb ik de sensor verwijderd en zie ik na het starten dat schoepje gaat draaien. Ik heb begrepen dat de sensor een reed switch betreft. (http://www.onderdelenexpertshop.nl/product/7881/455-000-1056-Whirlpool-Reedcontact-Flometer-Vaatwasser.aspx)
Met een ohm meter zie ik tijdens het draaien van het schoepje ook geen verandering, dus ik neem dan aan dat er ook geen pulsen worden geteld. De reed switch is relatief duur tov het hele labyhrint, maar ik denk toch maar dat ik alleen de reed switch nu ga vervangen.
Met een ohm meter zie ik tijdens het draaien van het schoepje ook geen verandering, dus ik neem dan aan dat er ook geen pulsen worden geteld. De reed switch is relatief duur tov het hele labyhrint, maar ik denk toch maar dat ik alleen de reed switch nu ga vervangen.
Geplaatst door:
Ko
Geplaatst op:
23-09-2014 17:54
Ko
Geplaatst op:
23-09-2014 17:54
Het probleem is opgelost. Bleek dus idd gelegen in een defecte reed switch in het labyhrint te zijn. Zeepsop kan weer de kast in!
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)