Ikea whirlpool DWH B00 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Charlotte
Geplaatst op:
03-09-2014 17:31
Charlotte
Geplaatst op:
03-09-2014 17:31
Beste kenners,
Mijn Ikea whirlpool vaatwasser is defect..
Een paar dagen geleden hoorde ik s ochtends de vaatwasser nog steeds draaien (hele nacht aangestaan).
Toen ik hem weer aan wilde zetten rook ik een soort brandlucht door de afvoer van de de gootsteen waar de vaatwasser ook op aangesloten zit.
Hij heeft geen knipperende lichtjes en piepjes aan.
Ik heb alles gereinigd maar dat heeft geen effect.
Hij begint met afpompen van het water wat er instaat van het vorige afgebroken programma. Daarna loopt hij vol via de zijkanten en ineens valt hij stil.
Je hoort nog wel iets heel licht brommen maar het lijkt alsof hij stopt als hij via de sproeiarmen moet gaan spoelen.
Ik heb whirlpool gebeld maar die adviseren gelijk een monteur maar ik durf het risico niet te nemen omdat ik vorige jaren al genoeg heb moeten betalen aan hun omdat het niet onder de garantie valt.
Hij is nog geen 5 jaar oud dus als iemand weet wat het probleem is en dat valt onder garantie dan kan ik ze laten komen.
Ik hoop snel op een goeie tip van iemand!
Alvast bedankt en hopelijk ben ik duidelijk genoeg.
Hartelijke groet,
Charlotte
Mijn Ikea whirlpool vaatwasser is defect..
Een paar dagen geleden hoorde ik s ochtends de vaatwasser nog steeds draaien (hele nacht aangestaan).
Toen ik hem weer aan wilde zetten rook ik een soort brandlucht door de afvoer van de de gootsteen waar de vaatwasser ook op aangesloten zit.
Hij heeft geen knipperende lichtjes en piepjes aan.
Ik heb alles gereinigd maar dat heeft geen effect.
Hij begint met afpompen van het water wat er instaat van het vorige afgebroken programma. Daarna loopt hij vol via de zijkanten en ineens valt hij stil.
Je hoort nog wel iets heel licht brommen maar het lijkt alsof hij stopt als hij via de sproeiarmen moet gaan spoelen.
Ik heb whirlpool gebeld maar die adviseren gelijk een monteur maar ik durf het risico niet te nemen omdat ik vorige jaren al genoeg heb moeten betalen aan hun omdat het niet onder de garantie valt.
Hij is nog geen 5 jaar oud dus als iemand weet wat het probleem is en dat valt onder garantie dan kan ik ze laten komen.
Ik hoop snel op een goeie tip van iemand!
Alvast bedankt en hopelijk ben ik duidelijk genoeg.
Hartelijke groet,
Charlotte
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
08-09-2014 11:20
HarryO
Geplaatst op:
08-09-2014 11:20
Meerdere oorzaken mogelijk.
Lijkt op vast zittende circulatie pomp.
Waar komt de brom vandaan?
Verwijder de rechter zijkant (van voren gezien)
Je ziet dan de circulatie pomp.
Kun je deze met de hand draaien?
In theorie behoor je dan ook een knipper patroon van het start lampje te zien en piepjes te horen.
Druk de start knop eens 5 seconden in en probeer hem dan nog eens. Wat doet hij nu?
Lijkt op vast zittende circulatie pomp.
Waar komt de brom vandaan?
Verwijder de rechter zijkant (van voren gezien)
Je ziet dan de circulatie pomp.
Kun je deze met de hand draaien?
In theorie behoor je dan ook een knipper patroon van het start lampje te zien en piepjes te horen.
Druk de start knop eens 5 seconden in en probeer hem dan nog eens. Wat doet hij nu?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)