Bosch vaatwasser geeft foutcode E24 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
koekenbakker
Geplaatst op:
11-09-2014 22:14
koekenbakker
Geplaatst op:
11-09-2014 22:14
Dank voor het delen van je ervaring.
Ik ga er dan maar vanuit dat de pomp inderdaad het probleem is. Zal hem binnenkort gaan vervangen.
Ik ga er dan maar vanuit dat de pomp inderdaad het probleem is. Zal hem binnenkort gaan vervangen.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
koekenbakker
Geplaatst op:
17-10-2014 15:30
koekenbakker
Geplaatst op:
17-10-2014 15:30
De pomp maakte af en toe wat veel geluid. Daarom vanmiddag een nieuwe pomp geplaatst.
Jee, wat een rotklus, maar de ik heb wel een voldaan gevoel want het is gelukt en de vaatwasser doet het nu weer goed.
Jee, wat een rotklus, maar de ik heb wel een voldaan gevoel want het is gelukt en de vaatwasser doet het nu weer goed.
Geplaatst door:
Leon
Geplaatst op:
18-10-2016 21:51
Leon
Geplaatst op:
18-10-2016 21:51
Ook ik had last van de E24 melding met mijn Bosch SBV68M00EU/13 van bouwjaar 2009.
Eerst trad de melding sporadisch maar kwam steeds vaker voor.
Door na 1 minuut de deur open te trekken en meteen weer dicht te gooien ging de vaatwasser wel gewoon in zijn programma.
Wat erg opviel na uitbouwen en de zijkappen verwijderen is een snerpend geluid als het apparaat loopt, als versleten lagers.
Uiteindelijk hitte/circulatiepomp uitgebouwd en geopend, het schoepenrad had naar mijn gevoel nogal veel zijdelingse speling.
Uiteindelijk nieuwe pomp besteld voor €90 (Bosch 654575), ingebouwd en nieuwe meegeleverde kabelset aangesloten en probleem opgelost.
Teleurstellend dat de motor het na 7 jaar al begeeft, op het internet blijk ik niet de enige te zijn...
Eerst trad de melding sporadisch maar kwam steeds vaker voor.
Door na 1 minuut de deur open te trekken en meteen weer dicht te gooien ging de vaatwasser wel gewoon in zijn programma.
Wat erg opviel na uitbouwen en de zijkappen verwijderen is een snerpend geluid als het apparaat loopt, als versleten lagers.
Uiteindelijk hitte/circulatiepomp uitgebouwd en geopend, het schoepenrad had naar mijn gevoel nogal veel zijdelingse speling.
Uiteindelijk nieuwe pomp besteld voor €90 (Bosch 654575), ingebouwd en nieuwe meegeleverde kabelset aangesloten en probleem opgelost.
Teleurstellend dat de motor het na 7 jaar al begeeft, op het internet blijk ik niet de enige te zijn...
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
22-10-2016 11:42
HarryO
Geplaatst op:
22-10-2016 11:42
Mee eens, alleen gaat bijna altijd het verwarmings element defect en niet de motor zelf.
Geplaatst door:
jo
Geplaatst op:
03-06-2017 22:07
Gewijzigd op:
03-06-2017 22:09
jo
Geplaatst op:
03-06-2017 22:07
Gewijzigd op:
03-06-2017 22:09
bosch siemens vaatwassers van af 2009 met error e 24
dan zijn de 2 lagertjes die van een soort hard plastiek zijn die zijn uitgeleuterd dus niet meer rond maar ovaal dan geeft hij storing e24
zet de vaatwasser aan en start hem wacht 30 sec maak de vaatwasser open en weer dicht dan om zeilt hij de storng en hij zal starten met het programma
dan zijn de 2 lagertjes die van een soort hard plastiek zijn die zijn uitgeleuterd dus niet meer rond maar ovaal dan geeft hij storing e24
zet de vaatwasser aan en start hem wacht 30 sec maak de vaatwasser open en weer dicht dan om zeilt hij de storng en hij zal starten met het programma
Geplaatst door:
Rob
Geplaatst op:
09-04-2018 20:55
Rob
Geplaatst op:
09-04-2018 20:55
Een tip om de storing e 24 te omzeilen: trek na het starten van een programma , even na het inschakelen van de pomp de klep open en weer dicht, als je dit op het juiste moment doet hoor je dat de vaatwasser water pakt, hierna zal het programma gewoon gedraaid worden. Dit doe ik al enige tijd zo en gaat nog altijd goed !
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)