Deur gaat niet geheel open. |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
jan
Geplaatst op:
16-07-2014 21:10
jan
Geplaatst op:
16-07-2014 21:10
Vandaag mijn nieuwe vaatwasser geplaatst de Bosch SMV 90 M00 nl .en nu kom ik het volgende probleem tegen.
ik krijg de deur niet geheel naar onder open,deze komt onder tegen de machine aan .
omdat ik onder deze machine een verhoging heb zitten van 5 cm ,is dit probleem ontstaan.
Mijn vraag : moet de vaatwasser boven aan sluiten tegen het bovenblad ? (belangrijk)
ik wil namelijk de verhoging er onder uit halen en dan boven de machine een plankje van 5 cm monteren,zodat je niet in een zwart gat kijkt.
ik krijg de deur niet geheel naar onder open,deze komt onder tegen de machine aan .
omdat ik onder deze machine een verhoging heb zitten van 5 cm ,is dit probleem ontstaan.
Mijn vraag : moet de vaatwasser boven aan sluiten tegen het bovenblad ? (belangrijk)
ik wil namelijk de verhoging er onder uit halen en dan boven de machine een plankje van 5 cm monteren,zodat je niet in een zwart gat kijkt.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
16-07-2014 22:32
HarryO
Geplaatst op:
16-07-2014 22:32
Ik neem aan dat dit het vervolg is op Aanrechtblad hoger dan machine.
Het hoger staan van de machine staat toch los van het niet open kunnen van de deur.
Of is het deurfront nu zo lang dat deze tegen de onderkant aan komt?
Dan het front niet langer maken dan de deurtjes die er naast zitten en de rest afwerken met een plint.
Maak eens een paar duidelijke fotos en zet deze op een plek waar we ze kunnen zien.
Het hoger staan van de machine staat toch los van het niet open kunnen van de deur.
Of is het deurfront nu zo lang dat deze tegen de onderkant aan komt?
Dan het front niet langer maken dan de deurtjes die er naast zitten en de rest afwerken met een plint.
Maak eens een paar duidelijke fotos en zet deze op een plek waar we ze kunnen zien.
Geplaatst door:
jan
Geplaatst op:
17-07-2014 16:12
Gewijzigd op:
17-07-2014 16:30
jan
Geplaatst op:
17-07-2014 16:12
Gewijzigd op:
17-07-2014 16:30
ja, Harry het deurfront is voor deze machine te lang,mijn vorige een miele was even hoog,maar daar viel de deur onder wel in.
als ik de machine 5 cm laat zakken en het paneel steekt dan boven 5 cm boven de machine,dan kan het wel.
maar mag dit ? ik kan het gat van 5cm boven wel dicht maken met een roestvrije plaat.
als de deur dicht is zie je hier zoiezo niets van.
mijn vraag blijft :moet de machine perse tegen het bovenblad ?
als ik de machine 5 cm laat zakken en het paneel steekt dan boven 5 cm boven de machine,dan kan het wel.
maar mag dit ? ik kan het gat van 5cm boven wel dicht maken met een roestvrije plaat.
als de deur dicht is zie je hier zoiezo niets van.
mijn vraag blijft :moet de machine perse tegen het bovenblad ?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
17-07-2014 22:50
Gewijzigd op:
17-07-2014 22:51
HarryO
Geplaatst op:
17-07-2014 22:50
Gewijzigd op:
17-07-2014 22:51
Hoeft niet tegen het bovenblad als je er maar voor zorgt dat je niet met je handen in de machine kunt komen door bv een plankje, kunststof of metaal. (metaal aarden !!)
En dat de machine vast gezet word aan het aanrecht om te voorkomen dat er beweging kan ontstaan tussen de machine en het aanrecht.
En dat de machine vast gezet word aan het aanrecht om te voorkomen dat er beweging kan ontstaan tussen de machine en het aanrecht.
Geplaatst door:
jan
Geplaatst op:
21-07-2014 21:27
jan
Geplaatst op:
21-07-2014 21:27
Harry,
vandaag opnieuw geplaatst,de deur kan nu goed dicht.
alleen krijg ik hem niet geweldig vastgezet.
bij deze bosch zitten maat twee schroefjes aan de zijkanten,links en recht.
als ik voor druk zet op de deur dan schijft ie enkele centimeters naar achter.
ik zie geen enkele andere mogelijkheid om hem vast te zetten.
vandaag opnieuw geplaatst,de deur kan nu goed dicht.
alleen krijg ik hem niet geweldig vastgezet.
bij deze bosch zitten maat twee schroefjes aan de zijkanten,links en recht.
als ik voor druk zet op de deur dan schijft ie enkele centimeters naar achter.
ik zie geen enkele andere mogelijkheid om hem vast te zetten.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
23-07-2014 21:51
HarryO
Geplaatst op:
23-07-2014 21:51
Dat zijn neem ik aan de gaatjes links en rechts boven aan (tekening 9). Die zijn er toch echt voor gemaakt.
Geplaatst door:
rob
Geplaatst op:
26-07-2014 15:33
rob
Geplaatst op:
26-07-2014 15:33
er zijn twee modellen machines, althans van sommige merken weet ik dat, heb dit zelf aan de hand gehad, dat is een laag en een hoog model, bij een laag model zal de deur inderdaad tegen de onderzijde van de machine komen, en de deur niet geheel open kunnen
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
11-08-2014 09:16
HarryO
Geplaatst op:
11-08-2014 09:16
En ?
Geplaatst door:
jan
Geplaatst op:
11-08-2014 18:31
jan
Geplaatst op:
11-08-2014 18:31
@Harry O
ik heb er een houten latje achter geduwd zodat ie niet meer kan verschuiven. (naar achter).
ik heb er een houten latje achter geduwd zodat ie niet meer kan verschuiven. (naar achter).
Geplaatst door:
Werner
Geplaatst op:
09-04-2018 22:35
Werner
Geplaatst op:
09-04-2018 22:35
Ook een vraagje. Bestaat er een universeel scharnier dat het front van onder wegduwt bij het openen zodat je wel een paneel van 80cm kan bevestigen. Het is voor een baukknecht. Ik heb zelf een wirlpool en daar is dat bij. Alvast bedankt.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)