bosch s9gt1b auto programma doet raar |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
dingeske
Geplaatst op:
12-09-2010 13:39
dingeske
Geplaatst op:
12-09-2010 13:39
Hallo,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Onze vaatwasser is ongeveer 6,5 jaar oud en nooit problemen mee gehad.
Tot een paar dagen geleden. Wij gebruiken eigenlijk altijd het auto programma. Nu start hij wel gewoon, maar zodra hij onder de 100 minuten komt springt hij terug naar 148 minuten. Hij maakt het programaa ook niet af, hij komt uiteindelijk niet verder dan 10 minuten en dan springt hij weer terug. De vaat is de ene kleer wel droog en de andere keer niet. Hij pompt het water wel goed af. Aan het einde van het programma blijft hij ook een zoemend geluid maken.
We hebben de pomp al gereinigd, maar hebben geen idee waar het verder aan kan liggen.
Alvast bedankt voor de hulp.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Onze vaatwasser is ongeveer 6,5 jaar oud en nooit problemen mee gehad.
Tot een paar dagen geleden. Wij gebruiken eigenlijk altijd het auto programma. Nu start hij wel gewoon, maar zodra hij onder de 100 minuten komt springt hij terug naar 148 minuten. Hij maakt het programaa ook niet af, hij komt uiteindelijk niet verder dan 10 minuten en dan springt hij weer terug. De vaat is de ene kleer wel droog en de andere keer niet. Hij pompt het water wel goed af. Aan het einde van het programma blijft hij ook een zoemend geluid maken.
We hebben de pomp al gereinigd, maar hebben geen idee waar het verder aan kan liggen.
Alvast bedankt voor de hulp.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Geplaatst op:
12-09-2010 13:58
Geplaatst op:
12-09-2010 13:58
Het lijkt er op dat de niveaukamer in de linker zijkant aan het dicht schimmelen is.
Dit begint meestal in de slang die onder de zeef uit komt.
De zijwand zit met 2 schroeven aan de voorkant vast. Kijk maar eens bij het gedeelte met de rode vlotter. Dat is dan ook het gedeelte dat je moet vervangen, samen met de slang.
Dit begint meestal in de slang die onder de zeef uit komt.
De zijwand zit met 2 schroeven aan de voorkant vast. Kijk maar eens bij het gedeelte met de rode vlotter. Dat is dan ook het gedeelte dat je moet vervangen, samen met de slang.
Geplaatst door:
dingeske
Geplaatst op:
12-09-2010 14:02
dingeske
Geplaatst op:
12-09-2010 14:02
Hallo Ernst,
Bedankt voor je supersnelle reactie!!!
Wij gaan hem straks eens even open maken en dan laten we nog wel even weten hoe het daar uit ziet haha.
Als die onderdelen vervangen moeten worden, weet jij dan ongeveer wat daar de kosten van zijn?
Nogmaals bedankt!
Bedankt voor je supersnelle reactie!!!
Wij gaan hem straks eens even open maken en dan laten we nog wel even weten hoe het daar uit ziet haha.
Als die onderdelen vervangen moeten worden, weet jij dan ongeveer wat daar de kosten van zijn?
Nogmaals bedankt!
Geplaatst door:
Geplaatst op:
12-09-2010 14:58
Geplaatst op:
12-09-2010 14:58
Dan heb ik wel een E-nr. nodig. Staat boven in de deur.
Geplaatst door:
dingeske
Geplaatst op:
12-09-2010 18:39
dingeske
Geplaatst op:
12-09-2010 18:39
Hallo Ernst,
Het E-nr is: SGS46A72/45
We hebben hem trouwens een keer aangezet op de 50 graden stand, dan doet hij het wel goed, hij doet er echter wel 196 minuten over!! Maar zonder terug te springen.
Als straks de kinderen op bed liggen gaat hij uit elkaar.
Het E-nr is: SGS46A72/45
We hebben hem trouwens een keer aangezet op de 50 graden stand, dan doet hij het wel goed, hij doet er echter wel 196 minuten over!! Maar zonder terug te springen.
Als straks de kinderen op bed liggen gaat hij uit elkaar.
Geplaatst door:
Geplaatst op:
12-09-2010 18:49
Geplaatst op:
12-09-2010 18:49
De materiaalkosten komen ongeveer op zo'n 35,- Euro.
Geplaatst door:
bernard
Geplaatst op:
29-10-2010 14:17
Gewijzigd op:
29-10-2010 14:19
bernard
Geplaatst op:
29-10-2010 14:17
Gewijzigd op:
29-10-2010 14:19
ik heb een bosch atomatic type S9gT1B
de machiene heeft het altijd goed gedaan tot vandaag bij het aanzetten (altijd op automatic stand)starte het programma niet wel hoorde ik een geluid alsof er waterafgevoerd werd.ik heb daarna het hele binnenwerk schoongemaakt.daarna weer aangezet er kwam een gerommel onderuit de machiene maarverder leek hij het weer goed te doen.niets was minderwaar de hele berging lag onder water.
WIE KAN MIJN HELPEN
mvg
Bernard
de machiene heeft het altijd goed gedaan tot vandaag bij het aanzetten (altijd op automatic stand)starte het programma niet wel hoorde ik een geluid alsof er waterafgevoerd werd.ik heb daarna het hele binnenwerk schoongemaakt.daarna weer aangezet er kwam een gerommel onderuit de machiene maarverder leek hij het weer goed te doen.niets was minderwaar de hele berging lag onder water.
WIE KAN MIJN HELPEN
mvg
Bernard
Geplaatst door:
(Bijna) alles kan
Geplaatst op:
29-10-2010 19:30
(Bijna) alles kan
Geplaatst op:
29-10-2010 19:30
Plaats uw vraag even in een nieuw topic, dat is voor u en voor anderen duidelijker dan aanhaken (kapen) bij een oud topic.
Geplaatst door:
bernard
Geplaatst op:
30-10-2010 12:32
bernard
Geplaatst op:
30-10-2010 12:32
bedank voor de reactie : ik heb een kapje losgemakt dat over een schoepje zat daronder was alles schoon. Is het dat wad u bedoelde ?
MVG
Bernard
MVG
Bernard
Geplaatst door:
Geplaatst op:
30-10-2010 13:50
Gewijzigd op:
30-10-2010 13:52
Geplaatst op:
30-10-2010 13:50
Gewijzigd op:
30-10-2010 13:52
Jazeker. Draait hij goed rond. Glasscherven zie je niet zitten. Die kun je alleen op de tast vinden.Voorzichtig met een schroevendraaier onder de schoep voelen.
Kunt u het volgende keer wel even bij uw eigen topic plaatsen. Dit werkt wel erg verwarrend.
Kunt u het volgende keer wel even bij uw eigen topic plaatsen. Dit werkt wel erg verwarrend.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)