Skinande vaatwasser ikea piep 3 x |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Anna
Geplaatst op:
01-02-2020 14:14
Anna
Geplaatst op:
01-02-2020 14:14
Vaatwasser GHE623CB3, 911 536 114 03, 71179342 doet het niet meer. Lag plas water onderin en nu foutmelding i50.
Wat te doen zelf niet handig en is inbouw. Garantie monteur laten kimen maar wat als het vuil in de pomp zit moet ik dan de voorrijkosten etc betalen ? God mag weten waar de kosten dan op uit komen. Of is pomp stuk niet door ons dan gratis.
Of monteur laten komen voor 59 euro die de pomp nakijkt alleen als de pomp vervangen moet worden omdat ie stuk is moeten we dat betalen (100 euro plus 59 reparatie). Dit zou normaal onder garantie dan door ikea electrolux gratis worden gedaan.
Wat te doen zelf niet handig en is inbouw. Garantie monteur laten kimen maar wat als het vuil in de pomp zit moet ik dan de voorrijkosten etc betalen ? God mag weten waar de kosten dan op uit komen. Of is pomp stuk niet door ons dan gratis.
Of monteur laten komen voor 59 euro die de pomp nakijkt alleen als de pomp vervangen moet worden omdat ie stuk is moeten we dat betalen (100 euro plus 59 reparatie). Dit zou normaal onder garantie dan door ikea electrolux gratis worden gedaan.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
01-02-2020 16:46
bennie
Geplaatst op:
01-02-2020 16:46
Hoor je de pomp wel zachtjes brommen dan?
Anders een sodabeurtje proberen en hopen dat de pomp weer loskomt.
SODA beurt:
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Anders een sodabeurtje proberen en hopen dat de pomp weer loskomt.
SODA beurt:
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Geplaatst door:
Chickenlal
Geplaatst op:
19-02-2020 06:45
Chickenlal
Geplaatst op:
19-02-2020 06:45
Hier onze Ikea Valgjord vaatwas sinds gisteren ook code i30.
Zoals gelezen het frontje onder afgehaald, maar daar zie ik niet echt iets die nat is. Ook weinig bereikbare onderdelen zichtbaar daar in.
Wel lag er ene plas water op de vloer onder de vaatwas zelf...
Aangezien hij in garantie zou zijn ga ik toch maar gewoon een technieker laten komen in plaats van er zelf nog aan te prutsen. Achter het frontje vooraan zag ik niets waar ik iets mee kon doen, alles was ook droog.
Zoals gelezen het frontje onder afgehaald, maar daar zie ik niet echt iets die nat is. Ook weinig bereikbare onderdelen zichtbaar daar in.
Wel lag er ene plas water op de vloer onder de vaatwas zelf...
Aangezien hij in garantie zou zijn ga ik toch maar gewoon een technieker laten komen in plaats van er zelf nog aan te prutsen. Achter het frontje vooraan zag ik niets waar ik iets mee kon doen, alles was ook droog.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
19-02-2020 21:22
bennie
Geplaatst op:
19-02-2020 21:22
Dat is dan wel verstandiger, wil je toch nog zelf wat proberen dan moet je het pnc nummer van het typeplaatje op de deurrand.
Geplaatst door:
Monique
Geplaatst op:
20-02-2020 13:40
Monique
Geplaatst op:
20-02-2020 13:40
Hoi Benny, wij hebben ook een vaatwasser van Ikea. Die ging een maand na de garantie stuk. Monteur geweest moederbord vervangen. maar nu ( 2 jaar later) geeft hij weer steeds foutmeldingen. Code 40 als ik het goed heb en soms code 10 met 3 piepjes. Af en toe kregen we hem dan weer aan de praat, door er een aantal flessen water in te gooien maar dit werkt niet meer. Het lijkt dus wel of het waterniveau of iets niet goed gelezen wordt. Tevens heeft de oven het net na de garantie deels begeven. Daar bij slaat de aardlekschakelaar er uit als je de temperatuur hoger zet dan ongeveer 160 170 c. Beide apparaten inmiddels 5 jaar oud denk ik. Hoor graag of je een oplossing hebt
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
20-02-2020 20:39
bennie
Geplaatst op:
20-02-2020 20:39
@Monique.
Dit heeft waarschijnlijk dezelfde oorzaak,
I10 betekent te weinig watertoevoer.
I40 betekent dat de waterhoogte niet meetbaar is.
Mag ik het pnc nummer van het typeplaatje op de deurrand?
Waarschijnlijk is het op te lossen door een rubber slangetje door te blazen.
Dit heeft waarschijnlijk dezelfde oorzaak,
I10 betekent te weinig watertoevoer.
I40 betekent dat de waterhoogte niet meetbaar is.
Mag ik het pnc nummer van het typeplaatje op de deurrand?
Waarschijnlijk is het op te lossen door een rubber slangetje door te blazen.
Geplaatst door:
Johan Depuydt
Geplaatst op:
27-03-2020 17:52
Johan Depuydt
Geplaatst op:
27-03-2020 17:52
Beste,wij hebben ook een Skinande vaaatwasser en zijn er wel content van.Ik heb wel al eens zelf een Verwarmingselemet moeten vervangen maar dat vond ik niet zo erg. Nu heb ik het gevoel dat mijn spoelmiddel veel te vlug op is.Het heeft niets met de regeling te maken.Ik denk dat er ofwel een lek is in het bakje ofwel een darm los is gekomen.Heeft er iemand ook al zo een probleem gekend.zoja moet ik de front plaat afnemen. Mvg Jo
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
27-03-2020 20:04
bennie
Geplaatst op:
27-03-2020 20:04
@Johan.
Het rubbertje kan ook lek zijn.
Mag ik de gegevens van het typeplaatje op de deurrand?
Het rubbertje kan ook lek zijn.
Mag ik de gegevens van het typeplaatje op de deurrand?
Geplaatst door:
LB
Geplaatst op:
29-03-2020 17:28
LB
Geplaatst op:
29-03-2020 17:28
Ik heb een vraagje, onze vaatwasser doet niets meer/ gaat niet aan. Steeds na uren wachten kan ik hem ineens weer aanzetten. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Geplaatst door:
LB
Geplaatst op:
29-03-2020 17:33
LB
Geplaatst op:
29-03-2020 17:33
Type 911536047, GHE623CB3, sernr 41915389
Misschien handig om te weten voor mijn vraag.
Misschien handig om te weten voor mijn vraag.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)