Skinande vaatwasser ikea piep 3 x |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Jaap
Geplaatst op:
12-08-2019 14:36
Jaap
Geplaatst op:
12-08-2019 14:36
Hallo,
Ik reageer n.a.v. de eerste post in deze Topic. Precies dezelfde verschijnselen(bij dit type vaatwasser) komen bij mij voor. i30 fout in de display. De lekbak ligt vol met water. Na drogen hiervan en het starten van het programma begint na 5min de bak meteen weer vol te lopen via de grijze slangetjes. En komt de vaatwasser in de afzuigstand om waterschade te voorkomen. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Zijn er monteurs op dit forum?
Ik reageer n.a.v. de eerste post in deze Topic. Precies dezelfde verschijnselen(bij dit type vaatwasser) komen bij mij voor. i30 fout in de display. De lekbak ligt vol met water. Na drogen hiervan en het starten van het programma begint na 5min de bak meteen weer vol te lopen via de grijze slangetjes. En komt de vaatwasser in de afzuigstand om waterschade te voorkomen. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Zijn er monteurs op dit forum?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
12-08-2019 14:53
bennie
Geplaatst op:
12-08-2019 14:53
Dag Jaap.
Mag ik het pnc nummer van het typeplaatje?
En kan je een foto plaatsen van de plek waar het lekt?
Je vraagt om monteurs, is dit voor advies of voor reparatie?
Mag ik het pnc nummer van het typeplaatje?
En kan je een foto plaatsen van de plek waar het lekt?
Je vraagt om monteurs, is dit voor advies of voor reparatie?
Geplaatst door:
Jaap
Geplaatst op:
18-08-2019 10:25
Jaap
Geplaatst op:
18-08-2019 10:25
Dag Bennie,
Zie de toegevoegde foto. (dit is een foto van de lekbak wat onderaan de machine te vinden is.
Artikelnummer IKEA - 002.797.71
Voor advies van de reparatie.
Zie de toegevoegde foto. (dit is een foto van de lekbak wat onderaan de machine te vinden is.
Artikelnummer IKEA - 002.797.71
Voor advies van de reparatie.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
18-08-2019 11:58
bennie
Geplaatst op:
18-08-2019 11:58
Geplaatst door:
Dinant
Geplaatst op:
09-09-2019 12:20
Dinant
Geplaatst op:
09-09-2019 12:20
Hier ook het zelfde, opgelost door bodem droog te maken, maar waarom komt er water uit die slangen? Kan dus zelfde probleem vaker krijgen???
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
09-09-2019 16:23
bennie
Geplaatst op:
09-09-2019 16:23
@Dinant.
Dat is niet de bedoeling, mag ik de gegevens van het typeplaatje op de deurrand?
Dat is niet de bedoeling, mag ik de gegevens van het typeplaatje op de deurrand?
Geplaatst door:
Jon
Geplaatst op:
16-09-2019 18:53
Jon
Geplaatst op:
16-09-2019 18:53
Bij mij was het zo dat er water via de verlichting naar buiten lekte. Aan de binnenzijde zie je een lampje zitten achter een transparant plastic .Dit zit vastgedraaid (bajonetsluiting) aan de houder die je aan de rechterzijde buitenzijde kunt vinden. Achter stalen plaat. Dit uit elkaar halen , schoonmaken en weer inklaar zetten met polymax kit.
Als extra heb ik aan de binnenzijde de rand nog extra afgekit. Werkt al een aantal weken zonder problemen.
Vragen naar johnphar@gmail.com
Als extra heb ik aan de binnenzijde de rand nog extra afgekit. Werkt al een aantal weken zonder problemen.
Vragen naar johnphar@gmail.com
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
19-09-2019 16:05
bennie
Geplaatst op:
19-09-2019 16:05
Dat is een mooie eenvoudige oplossing.
Geplaatst door:
Marcel
Geplaatst op:
21-09-2019 16:00
Marcel
Geplaatst op:
21-09-2019 16:00
Ik heb ook al jaren problemen met mijn Ikea vaatwasser, piepjes dat lekbak vol is, deze schoon maken en dan doet ie het weer een paar weken / maanden. Nu staat er geen water in de bak en toch piepjes:-( Vervolgens naar de IKEA , antwoord komt er eigenlijk op neer niet ons probleem ondanks de garantie want wij verkopen geen vaatwassers ( we plakken er enkel een moeilijk uit te spreken naam op ). Ook de inbouwoven heeft de geest gegeven. Zelfde verhaal. Voor mij NOOIT meer Ikea spul. Als je zegt ik heb IKEA Realisk gekocht kunnen ze geen Whirlpool type vinden. Toen ik zei, jullie plakken allemaal van die rare namen op die apparatuur van Whirlpool, Zanussi en Bosch en dan is het ineens mijn probleem" waren ze ook niet van onder de indruk :-(
Geplaatst door:
Ed
Geplaatst op:
04-01-2020 12:40
Gewijzigd op:
04-01-2020 12:41
Ed
Geplaatst op:
04-01-2020 12:40
Gewijzigd op:
04-01-2020 12:41
Beste gebruikers Skinande vaatwasser,
Wij gebruiken de vaatwasser nu ruim 4 (!) Jaar zonder problemen.
1) wij spoelen het ergste vuil/etensresten eerst af voordat het de machine ingaat.
2) wij draaien altijd het eco programma van 3uur lang.
3) elke 3 maanden draaien wij een zakje vaatwasser reiniger van Sun in een lege machine.
Nooit geen lekkage of verstopping!
Een enkele keer wel niet geheel droge vaat.
Gr. Ed
Wij gebruiken de vaatwasser nu ruim 4 (!) Jaar zonder problemen.
1) wij spoelen het ergste vuil/etensresten eerst af voordat het de machine ingaat.
2) wij draaien altijd het eco programma van 3uur lang.
3) elke 3 maanden draaien wij een zakje vaatwasser reiniger van Sun in een lege machine.
Nooit geen lekkage of verstopping!
Een enkele keer wel niet geheel droge vaat.
Gr. Ed
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)