Skinande vaatwasser ikea piep 3 x |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Rene
Geplaatst op:
01-06-2014 11:30
Rene
Geplaatst op:
01-06-2014 11:30
Hallo, wij hebben een vaatwasser van amper 3 weken oud en nu geeft hij al een storing aan.
3 x knipperen en piepen en ,30 in het schermpje.
Het boekje zegt dat het beschermingssysteem tegen waterlekage in werking is getreden.
Maar.... Er word geen oplossing aangeboden.
Ook kan je het apparaat niet uitschakelen via de aan en uit toets.
3 x knipperen en piepen en ,30 in het schermpje.
Het boekje zegt dat het beschermingssysteem tegen waterlekage in werking is getreden.
Maar.... Er word geen oplossing aangeboden.
Ook kan je het apparaat niet uitschakelen via de aan en uit toets.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
01-06-2014 11:48
HarryO
Geplaatst op:
01-06-2014 11:48
Is een machine uit de AEG/Electrolux stal zo te zien.
Een i30 fout is inderdaad lekkage/overstroming gedetecteerd.
Kan ontstaan door water lekkage tussen het onderste deurrubber.
Er staat dan water in de bodemplaat van de machine (dus niet zichtbaar zonder dat je de machine eerst open haalt)
Verwijder de plint aan de voorzijde van de machine en kijk of er inderdaad water onder op de bodem staat.
Zo ja: maak dit droog en probeer de machine zonder plint zodat je kunt zien waar de lekkage vandaan komt.
Ga zelf niet verder sleutelen.
Een i30 fout is inderdaad lekkage/overstroming gedetecteerd.
Kan ontstaan door water lekkage tussen het onderste deurrubber.
Er staat dan water in de bodemplaat van de machine (dus niet zichtbaar zonder dat je de machine eerst open haalt)
Verwijder de plint aan de voorzijde van de machine en kijk of er inderdaad water onder op de bodem staat.
Zo ja: maak dit droog en probeer de machine zonder plint zodat je kunt zien waar de lekkage vandaan komt.
Ga zelf niet verder sleutelen.
Geplaatst door:
Rene
Geplaatst op:
01-06-2014 12:22
Rene
Geplaatst op:
01-06-2014 12:22
Dankje voor de snelle reactie.
Er staat inderdaad water in de lekbak en het komt uit dat kleine grijze slangetje,
Na de bak gedroogd te hebben blijft het probleem terug komen.
Er staat inderdaad water in de lekbak en het komt uit dat kleine grijze slangetje,
Na de bak gedroogd te hebben blijft het probleem terug komen.
Geplaatst door:
Rene
Geplaatst op:
01-06-2014 12:48
Rene
Geplaatst op:
01-06-2014 12:48
Het probleem is nog erger, er komt water tussen het mdf paneel en de deur door.
Ik heb geen idee hoe het in de deur komt.
Morgen toch maar even naar ikea bellen, aangezien de vaatwasser amper een maand oud is.
Ik heb geen idee hoe het in de deur komt.
Morgen toch maar even naar ikea bellen, aangezien de vaatwasser amper een maand oud is.
Geplaatst door:
Rene
Geplaatst op:
05-06-2014 17:33
Rene
Geplaatst op:
05-06-2014 17:33
De monteur (electrolux) is geweest, er komt teveel water in de vaatwasser, er zou een sensor stuk zijn.
Deze is vervangen, maar helaas.
Volgens de monteur is de print dus stuk.
Deze zou morgen vervangen worden, maar ze belden vandaag af.
Print niet op voorraad, het word week 27 !
De keuken is 4 weken geleden geinstalleerd, net voor de operatie van mijn vrouw die voorlopig niets met haar armen mag doen.
we zitten met 4 kinderen, en elke dag een berg afwas dus.
Ikea zegt: heel vervelend, maar we kunnen niets doen.
Ik ben dus genoodzaakt om er zolang een andere in te zetten.
Deze is vervangen, maar helaas.
Volgens de monteur is de print dus stuk.
Deze zou morgen vervangen worden, maar ze belden vandaag af.
Print niet op voorraad, het word week 27 !
De keuken is 4 weken geleden geinstalleerd, net voor de operatie van mijn vrouw die voorlopig niets met haar armen mag doen.
we zitten met 4 kinderen, en elke dag een berg afwas dus.
Ikea zegt: heel vervelend, maar we kunnen niets doen.
Ik ben dus genoodzaakt om er zolang een andere in te zetten.
Geplaatst door:
Arie
Geplaatst op:
09-02-2015 12:26
Arie
Geplaatst op:
09-02-2015 12:26
Ik heb hetzelfde gedoe met de skinande vaatwasser van Ikea. We hadden in mei 2014 bewust de duurste gekocht in het kader van goedkoop is duurkoop. Bij mij maakt de vaatwasser niet goed schoon en vannacht stond de keuken blank en de piep kon niet gestopt worden. Het werkt dus goed de lekkage beveiliging. Ik heb Ikea gebeld en aangegeven dat ik hem niet meer wil en mijn geld terug wil. De mevrouw van Ikea begrijpt dit maar geeft aan dat eerst electrolux langs moet komen. Die komen donderdag tussen 8h00 en 18h00 (drie dagen later, de hele dag vrij nemen?) en dan zien we wel verder. Tot die tijd, geen Ikea meer voor mij. Bosch of Siemens zal het wel weer worden.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
13-02-2015 23:56
HarryO
Geplaatst op:
13-02-2015 23:56
"Tot die tijd, geen Ikea meer voor mij. Bosch of Siemens zal het wel weer worden"
Ikea maakt zelf geen wit/bruingoed.
Je hebt een machine van AEG/Electrolux.
Ikea heeft ook Whirlpool en Bosch/Siemens onder hun naam.
Je bent bij IKEA wel aan het goed adres, zij zijn je leverancier.
Lees je ook even in op Consuwijzer.nl, dan weet je je rechten en je plichten.
Ikea maakt zelf geen wit/bruingoed.
Je hebt een machine van AEG/Electrolux.
Ikea heeft ook Whirlpool en Bosch/Siemens onder hun naam.
Je bent bij IKEA wel aan het goed adres, zij zijn je leverancier.
Lees je ook even in op Consuwijzer.nl, dan weet je je rechten en je plichten.
Geplaatst door:
roos
Geplaatst op:
17-04-2015 09:28
roos
Geplaatst op:
17-04-2015 09:28
Ook wij hebben een Skinande vaatwasser van Ikea waar we helaas keer op keer problemen mee hebben. Hij filtert zeer slecht waardoor er iedere keer verstoppingen zijn in de pomp. De service is uitbesteed aan Electrolux maar daar hoef je geen service van te verwachten. Zij weten al voordat ze het apparaat bekeken hebben dat het een gebruikersfout is. Kortom zeer slechte service en Skinande vinden wij beslist geen goede vaatwasmachine. Hij maakt veel lawaai, wast niet schoon, zit een eco programma op waarvan de monteur zegt dat je dit beter niet kunt gebruiken en het duurt erg lang voordat de vaatwasser het programma heeft afgewerkt. Zeer slechte machine. Spijt van deze aankoop. Monteur 8 minuten geweest en een nota van bijna EUR 100,- achtergelaten waarvan EUR 62,- voorrijkosten!?. Hier kan Ikea niks mee want zij hebben de service uitbesteed aan Electrolux.... Advies: Beter iets meer geld uitgeven en een goede machine kopen!
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
18-04-2015 22:02
HarryO
Geplaatst op:
18-04-2015 22:02
Graag alle type nummer info uit de deurrand vermelden...
Als de pomp vast loopt is dat voor 99% ook altijd veroorzaakt door etens resten.
Ik heb geen idee hoe vies je vaat is als je het er in zet maar etens resten in de vorm van pasta, aardappels, groente en vlees/vet horen niet in de machine. Dit laat de pomp dicht slibben en lost ook niet goed op met het vaatwas middel. Gevolg: smerige machine en een slecht was resultaat.
En een eco programma duurt altijd langer.
Hij wast nl kouder en heeft dus meer spoel tijd nodig voor het zelfde resultaat. Als je de machine dan ook nog smerig hebt zal het eind resultaat niet bevredigend zijn.
Geef de machine eens een reinigings beurt met een machine reiniger op de hoogste temperatuur.
Als de pomp vast loopt is dat voor 99% ook altijd veroorzaakt door etens resten.
Ik heb geen idee hoe vies je vaat is als je het er in zet maar etens resten in de vorm van pasta, aardappels, groente en vlees/vet horen niet in de machine. Dit laat de pomp dicht slibben en lost ook niet goed op met het vaatwas middel. Gevolg: smerige machine en een slecht was resultaat.
En een eco programma duurt altijd langer.
Hij wast nl kouder en heeft dus meer spoel tijd nodig voor het zelfde resultaat. Als je de machine dan ook nog smerig hebt zal het eind resultaat niet bevredigend zijn.
Geef de machine eens een reinigings beurt met een machine reiniger op de hoogste temperatuur.
Geplaatst door:
gorissen
Geplaatst op:
25-05-2015 08:58
gorissen
Geplaatst op:
25-05-2015 08:58
wij hebben hetzelfde probleem,er is geen water te zien in de lekbak en er word geen oplossing geboden. het is nu twee maal in een half jaar dat we problemen hebben met deze machine.weet er iemand raad hier zonder de technieker te bellen?of hoe we de foutcode wegkrijgen?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)