Siemens geeft foutmelding E15 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Bastiaan
Geplaatst op:
26-08-2016 11:16
Bastiaan
Geplaatst op:
26-08-2016 11:16
Hier ook de foutcode E15 gehad bij een Bosch type SMV53M90EU.
Vaatwasser open gemaakt en er stond een kleine hoeveelheid water onderin de bak, die de vlotter omhoog duwt. Wanneer ik het water heb weggehaald is de foutmelding verholpen.
Echter, heb ik nu de oorzaak van het water ontdekt. Er lekt een kleine hoeveelheid water tussen de rand/aansluiting van de bak waarin het filter hangt en de bodemplaat van de vaatwasser.
Ik zie niet direct een rubberen ring of iets dergelijks. Hoe kan ik deze lekkage verhelpen? Iemand tips of ervaring met deze lekkage?
Ik zou graag een foto toevoegen van de bewuste plek waar de lekkage zit maar ik weet even niet hoe ik dit moet doen. Kan iemand me dit eventueel even uitleggen?
Vaatwasser open gemaakt en er stond een kleine hoeveelheid water onderin de bak, die de vlotter omhoog duwt. Wanneer ik het water heb weggehaald is de foutmelding verholpen.
Echter, heb ik nu de oorzaak van het water ontdekt. Er lekt een kleine hoeveelheid water tussen de rand/aansluiting van de bak waarin het filter hangt en de bodemplaat van de vaatwasser.
Ik zie niet direct een rubberen ring of iets dergelijks. Hoe kan ik deze lekkage verhelpen? Iemand tips of ervaring met deze lekkage?
Ik zou graag een foto toevoegen van de bewuste plek waar de lekkage zit maar ik weet even niet hoe ik dit moet doen. Kan iemand me dit eventueel even uitleggen?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
29-08-2016 17:03
HarryO
Geplaatst op:
29-08-2016 17:03
Onder het filter zitten een paar schroefjes waarmee die bak aan de metalen bodemplaat geklemd word.
Deze iets aandraaien.
Er zit een rubber ring tussen de metalen kuip en de plastic bak die niet goed meer afsluit.
Deze iets aandraaien.
Er zit een rubber ring tussen de metalen kuip en de plastic bak die niet goed meer afsluit.
Geplaatst door:
Mijke
Geplaatst op:
17-08-2017 11:50
Mijke
Geplaatst op:
17-08-2017 11:50
Ik heb hetzelfde probleem met E15 melding, maar apparaat is volledig ingebouwd in keuken. Zijkanten kun je er niet zomaar "afhalen", voorpaneel ook niet, zit vast met speciale schroeven.
Graag een tip hoe het apparaat droog te krijgen.
het E-typenummer zit helaas niet meer op de rand van de vaatwasser en is niet bewaard door vorige bewoners van ons nieuwe huis.
Hoe kom ik daar achter?
alvast dank!
Graag een tip hoe het apparaat droog te krijgen.
het E-typenummer zit helaas niet meer op de rand van de vaatwasser en is niet bewaard door vorige bewoners van ons nieuwe huis.
Hoe kom ik daar achter?
alvast dank!
Geplaatst door:
Liek
Geplaatst op:
20-08-2017 20:13
Liek
Geplaatst op:
20-08-2017 20:13
Ik heb nu voor de 3e keer in 6 maanden hetzelfde probleem. Elke keer deppen we het droog, maar we hebben de oorzaak nog niet gevonden.
Na zoeken heb ik op internet een goede omschrijving van mogelijke lekkages gevonden. Daar zat een link bij voor het vervangen van de afdichting bij het filter. Wellicht dat het jullie kan helpen: https://www.youtube.com/watch?v=OliiWxORUJA
En hier een volledige omschrijving als het toch niet het filter is: http://www.euromaxx.nu/products/bosch-siemens-e15-storing-lekkage/
Na zoeken heb ik op internet een goede omschrijving van mogelijke lekkages gevonden. Daar zat een link bij voor het vervangen van de afdichting bij het filter. Wellicht dat het jullie kan helpen: https://www.youtube.com/watch?v=OliiWxORUJA
En hier een volledige omschrijving als het toch niet het filter is: http://www.euromaxx.nu/products/bosch-siemens-e15-storing-lekkage/
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
01-09-2017 10:51
HarryO
Geplaatst op:
01-09-2017 10:51
@ Mijke:
De type info staat in de deur gestanst, kijk je tegen aan als je de deur open doet.
Normaal kan bij een inbouwer de plint aan de voorkant verwijderd worden.
Anders word het toch echt uitbouwen van de nmachine.
Zit aan je keuken unit vast met 2 beugeltjes of schroeven links boven in de deurrand.
Daarna moet de gehele machine naar voren kunnen.
De type info staat in de deur gestanst, kijk je tegen aan als je de deur open doet.
Normaal kan bij een inbouwer de plint aan de voorkant verwijderd worden.
Anders word het toch echt uitbouwen van de nmachine.
Zit aan je keuken unit vast met 2 beugeltjes of schroeven links boven in de deurrand.
Daarna moet de gehele machine naar voren kunnen.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
01-09-2017 10:53
HarryO
Geplaatst op:
01-09-2017 10:53
@ Liek: je oplossing klopt en staat ook beschreven in het "lekkage" topic
Geplaatst door:
Maho Eric
Geplaatst op:
23-08-2018 09:44
Maho Eric
Geplaatst op:
23-08-2018 09:44
Ben benieuwd---heb zelfde probleem))dus zijwanden erafhalen en drogen?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
24-08-2018 23:29
bennie
Geplaatst op:
24-08-2018 23:29
Jep, onder de vaatwasser zit een bak waar bij lekkage water in komt.
Als dit het geval is krijg je deze storing.
En vanaf de zijkant kan je er bij.
Als dit het geval is krijg je deze storing.
En vanaf de zijkant kan je er bij.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)