atag va6011bt code c |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
mikey
Geplaatst op:
27-03-2014 10:24
mikey
Geplaatst op:
27-03-2014 10:24
Beste klusserts,
Deze klussert heeft een atag va6011 vaatwasser. Na jaren van trouwe dienst had deze de behoefte met foutmelding a te komen. Geen water. Na vervangen niveauregelaar en inlaatventiel met dat flow ding kwam er weer water in...maar resulteerde dit in code c. De machine laat water in, begint met draaien en stopt dan. Kan niets over deze code vinden. Het valt me op dat er net randje water in de vaatwasser staat, volgens mij is dit normaal meer. Ook valt me op dat de nivearegelaar nog niet is aangeslagen. Heb vervolgens labyrinth los gehaald, maar is zo een doolhof dat ik er de ballen van begrijp hoe ik de werking van de drukopbouw kan testen. Ik kom er niet achter hoe dit op te gaan lossen.. Dus een echte klussert met verstand hiervan, please help
Deze klussert heeft een atag va6011 vaatwasser. Na jaren van trouwe dienst had deze de behoefte met foutmelding a te komen. Geen water. Na vervangen niveauregelaar en inlaatventiel met dat flow ding kwam er weer water in...maar resulteerde dit in code c. De machine laat water in, begint met draaien en stopt dan. Kan niets over deze code vinden. Het valt me op dat er net randje water in de vaatwasser staat, volgens mij is dit normaal meer. Ook valt me op dat de nivearegelaar nog niet is aangeslagen. Heb vervolgens labyrinth los gehaald, maar is zo een doolhof dat ik er de ballen van begrijp hoe ik de werking van de drukopbouw kan testen. Ik kom er niet achter hoe dit op te gaan lossen.. Dus een echte klussert met verstand hiervan, please help
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
29-03-2014 22:57
HarryO
Geplaatst op:
29-03-2014 22:57
Is volgens mij een machine uit de AEG/Electrolux stal.
Kom ik maandag op terug.
Kom ik maandag op terug.
Geplaatst door:
mikey
Geplaatst op:
31-03-2014 08:01
mikey
Geplaatst op:
31-03-2014 08:01
Zou heel goed kunnen.
Benieuwd of je iets kunt vinden. Zit me ondertussen af te vragen of het kan zijn dat het inlaatventiel dat ik vervangen heb deze nieuwe storing \'creeert\'. Van storing A naar C is wel typisch met nieuwe onderdelen...
Heb je toevallig kennis van hoe zo een labyrint doolhof werkt?
Benieuwd of je iets kunt vinden. Zit me ondertussen af te vragen of het kan zijn dat het inlaatventiel dat ik vervangen heb deze nieuwe storing \'creeert\'. Van storing A naar C is wel typisch met nieuwe onderdelen...
Heb je toevallig kennis van hoe zo een labyrint doolhof werkt?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
31-03-2014 20:36
HarryO
Geplaatst op:
31-03-2014 20:36
Foutcode A is een probleem met de sproeiarm
Foutcode C met de elektronica module of de bekabeling.
Controleer de module(s) op losse contacten, vooral bij de relais
Foutcode C met de elektronica module of de bekabeling.
Controleer de module(s) op losse contacten, vooral bij de relais
Geplaatst door:
mikey
Geplaatst op:
01-04-2014 10:19
mikey
Geplaatst op:
01-04-2014 10:19
Hoi Harry,
Dank voor je reactie. Internet geeft mij de indruk dat AEG/Zanussi en electrolux ook dit model voert.
Ik weet uit ervaring dat code a betekent geen aanvoer van water, al gebeurt met defecte kraan. Je code kan ik niet zo plaatsen. printplaat gecontroleerd, geen bijzonderheden op te zien. Ik ga er nog 1 poging aan wagen.. ga het labyrinth ontkalken, wat vuilig valt me op en ros de oude onderdelen er weer in om te kijken of ik weer code a krijg....
Dank voor je reactie. Internet geeft mij de indruk dat AEG/Zanussi en electrolux ook dit model voert.
Ik weet uit ervaring dat code a betekent geen aanvoer van water, al gebeurt met defecte kraan. Je code kan ik niet zo plaatsen. printplaat gecontroleerd, geen bijzonderheden op te zien. Ik ga er nog 1 poging aan wagen.. ga het labyrinth ontkalken, wat vuilig valt me op en ros de oude onderdelen er weer in om te kijken of ik weer code a krijg....
Geplaatst door:
mikey
Geplaatst op:
07-04-2014 07:37
mikey
Geplaatst op:
07-04-2014 07:37
Nog een stukje feedback. De nieuwe code C bleek te liggen aan de nieuwe niveauregelaar. Plaatsen van een andere deed de vaatwasser weer werken. Om de een of andere manier zag je met de eerder vervangen regelaar dat de machine in sessies water bleef pakken.
Geplaatst door:
mv G. Wever
Geplaatst op:
19-10-2014 13:40
mv G. Wever
Geplaatst op:
19-10-2014 13:40
ik heb een afwasmachine VA6011BT ( inbouw) bijna 13 jaar oud....machine geeft nu de codes C,L,H aan...heb het aan/uit gehad (werd gevraagd) maar de codes komen achtereen volgend in beeld....wat kan dat zijn en wat zijn dan de evt kosten.....
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)