1 sproeierarm draait niet |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Ton van Schie
Geplaatst op:
22-03-2014 14:49
Ton van Schie
Geplaatst op:
22-03-2014 14:49
Hallo,
Mijn ATAG VA6211RT maakt de laatste week niet zo goed schoon, vooral de aangekoekte pannen. Ik heb alle filters gereinigd, sproeierarmen nagekeken. Vervolgens gecontroleerd of beide sproeierarmen draaien. Soms de bovenste niet, soms te onderste niet. Nu heb ik ergens gelezen dat het soms mogelijk is om de waterdruk op de sproeiers hoger in te stellen.
Weet iemand hoe?
mvg Ton
Mijn ATAG VA6211RT maakt de laatste week niet zo goed schoon, vooral de aangekoekte pannen. Ik heb alle filters gereinigd, sproeierarmen nagekeken. Vervolgens gecontroleerd of beide sproeierarmen draaien. Soms de bovenste niet, soms te onderste niet. Nu heb ik ergens gelezen dat het soms mogelijk is om de waterdruk op de sproeiers hoger in te stellen.
Weet iemand hoe?
mvg Ton
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
24-03-2014 09:15
Gewijzigd op:
24-03-2014 09:17
HarryO
Geplaatst op:
24-03-2014 09:15
Gewijzigd op:
24-03-2014 09:17
Nee, kan niet.
Ik denk dat je een vervuild slangen systeem hebt.
Geef de machine eens een beurt met een vaatwasser reiniger.
Mogelijk is dit afdoende.
Werkt dit ook niet dan moet de machine los en moet je alle slangen, nivo regelaars ed reinigen.
Wat ook nog kan is dat de motor die bepaald welke sproeiarm op welk moment water krijgt vast zit.
Deze zit onder het element en is vrij lastig te verwijderen/vervangen maar het kan wel.
PS: word de machine wel warm?
Staat los van dit probleem maar vul je gegevens eens in op https://dishcareaction.com/nl-nl
Dit is een machine uit de Bosch/Siemens stal.
Ik denk dat je een vervuild slangen systeem hebt.
Geef de machine eens een beurt met een vaatwasser reiniger.
Mogelijk is dit afdoende.
Werkt dit ook niet dan moet de machine los en moet je alle slangen, nivo regelaars ed reinigen.
Wat ook nog kan is dat de motor die bepaald welke sproeiarm op welk moment water krijgt vast zit.
Deze zit onder het element en is vrij lastig te verwijderen/vervangen maar het kan wel.
PS: word de machine wel warm?
Staat los van dit probleem maar vul je gegevens eens in op https://dishcareaction.com/nl-nl
Dit is een machine uit de Bosch/Siemens stal.
Geplaatst door:
Ton van Schie
Geplaatst op:
24-03-2014 23:00
Ton van Schie
Geplaatst op:
24-03-2014 23:00
Dank voor de reactie.
De machine doet het weer, na met ontkalkingsblokje de machine gereinigd te hebben. Ook heb ik de pomp gereinigd.
mvg
Ton
De machine doet het weer, na met ontkalkingsblokje de machine gereinigd te hebben. Ook heb ik de pomp gereinigd.
mvg
Ton
Geplaatst door:
Anita
Geplaatst op:
13-07-2018 11:53
Anita
Geplaatst op:
13-07-2018 11:53
Hallo. De bovenste sproeiarm van de wirlpool ADP 4305 draait niet meer. Sinds nu blijft het lampje ff na de start ook knipperen.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
13-07-2018 22:38
bennie
Geplaatst op:
Geef hem eens een sodabeurt.
Het kan zijn dat de klep die de watertoevoer naar de sproeiarmen regelt vast zit door vetresten.
SODA beurt:
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Het kan zijn dat de klep die de watertoevoer naar de sproeiarmen regelt vast zit door vetresten.
SODA beurt:
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
bennie
Geplaatst op:
Geef hem eens een sodabeurt.
SODA beurt:
SODA beurt:
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)