Wp ADG3800 lekt water uit niveaukamer |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Roelof.H
Geplaatst op:
17-03-2014 16:47
Roelof.H
Geplaatst op:
17-03-2014 16:47
Ik heb sinds 2008 een Whirlpool ADG3800. Sinds een paar dagen komt er onder grote druk water uit een (ontluchtings?/overloop?) gaatje rechts van het midden in de niveaukamer. De vaatwasser geeft verder geen enkele melding, draait gewoon zijn programma en pomp ook het water weer weg. Dit heb ik getest met het spoelprogramma, terwijl ik het gaatje dichtgedrukt hield. Mijn eerste idee was het gaatje dicht te maken, maar omdat het eruit ziet alsof dit daar hoort heb ik dat nog maar even niet gedaan. De flowmeter draait soepeltjes rond en ook het kleine klepje in de kamer werkt heb ik gezien. Kan het zijn dat ergens een verstopping zit in het zoutreservoir waardoor het water via die weg niet weg kan? Het gaatje zit namelijk op de gang waar het water ook richting het zoutreservoir gaat.
Ik heb een foto, maar ben er nog niet achter hoe ik deze in het bericht kan plaatsen.
Alvast bedankt en groet, Roelof
Ik heb een foto, maar ben er nog niet achter hoe ik deze in het bericht kan plaatsen.
Alvast bedankt en groet, Roelof
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
17-03-2014 20:06
HarryO
Geplaatst op:
17-03-2014 20:06
Geef de machine een SODA beurt.
Laat de machine geheel leeg lopen door de afvoer slang in een afwasteiltje te leggen.
Hang de slang weer in de afvoer terug.
Los een kopje soda op in kokend water en giet dit in de machine. Giet er nog een emmer heet water bij in.
Laat de machine een half uurtje zo staan.
Zet dan de machine even aan maar laat het water niet afpompen. Laat hem dan nog en uurtje zo staan.
Zet nu de machine weer aan, kies voor het heetste programma en laat hem proefdraaien.
Laat de machine geheel leeg lopen door de afvoer slang in een afwasteiltje te leggen.
Hang de slang weer in de afvoer terug.
Los een kopje soda op in kokend water en giet dit in de machine. Giet er nog een emmer heet water bij in.
Laat de machine een half uurtje zo staan.
Zet dan de machine even aan maar laat het water niet afpompen. Laat hem dan nog en uurtje zo staan.
Zet nu de machine weer aan, kies voor het heetste programma en laat hem proefdraaien.
Geplaatst door:
Roelof.H
Geplaatst op:
17-03-2014 23:00
Roelof.H
Geplaatst op:
17-03-2014 23:00
Harry dank je voor je uitgebreide reactie. Ik ga dit morgen uit proberen en de uitkomst laten weten.
Groet, Roelof
Groet, Roelof
Geplaatst door:
Roelof.H
Geplaatst op:
18-03-2014 21:52
Gewijzigd op:
Roelof.H
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
Helaas, dit heeft niet geholpen. Eerst meer dan een half uur laten staan met soda. Toen ik de afwasautomaat vervolgens even wilde laten draaien, bleef het water uit het gaatje spuiten. Idem met het 70 graden programma.Ik heb ook gezien dat het water via beide pijpjes in het zoutreservoir liep. Het kan nog steeds een hardnekkige verstopping zijn, maar wellicht ook iets anders?
Groet, Roelof
Groet, Roelof
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
24-03-2014 08:36
HarryO
Geplaatst op:
24-03-2014 08:36
Je hebt nog ergens een verstopping, daarom word de druk daar te hoog en loopt het er uit.
Geplaatst door:
tazgirlns
Geplaatst op:
18-08-2015 23:12
tazgirlns
Geplaatst op:
18-08-2015 23:12
dag roelof,
heb je het probleem nog op weten te lossen?
Die van mij doet namelijk hetzelfde, heel frustrerend!
Alles al losgehaald en schoongemaakt...
Hopelijk heb jij de oplossing nu :-)
grt Nienke
heb je het probleem nog op weten te lossen?
Die van mij doet namelijk hetzelfde, heel frustrerend!
Alles al losgehaald en schoongemaakt...
Hopelijk heb jij de oplossing nu :-)
grt Nienke
Geplaatst door:
Hans karssenberg
Geplaatst op:
03-07-2018 20:53
Hans karssenberg
Geplaatst op:
03-07-2018 20:53
Ik heb de zoutpot vervangen maar dit was het ook niet lekt nog net zo hard door het gaatje gr hans
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
08-07-2018 16:41
bennie
Geplaatst op:
08-07-2018 16:41
@ Hans.
Tijdens welk gedeelte van het programma spuit het eruit?
Tijdens het spoelen of afpompen of waterinname.
Tijdens welk gedeelte van het programma spuit het eruit?
Tijdens het spoelen of afpompen of waterinname.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)