Bauknecht GCXP 5848 inbouw |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
John Jansen
Geplaatst op:
04-03-2014 21:46
John Jansen
Geplaatst op:
04-03-2014 21:46
Bij het aanzetten van de vaatwasser blijft deze afpompen, ook al is de machine helemaal leeg. Na het resetten (aan/uit paar seconden vasthouden) blijft de machine afpompen. Er is een kleine waterlekkage onder op de bodemplaat. Eerder gelezen dat het probleem te maken kan hebben met een klepje of zo. Waar zitten deze en kan ik die schoonmaken of gangbaar maken?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
05-03-2014 09:30
HarryO
Geplaatst op:
05-03-2014 09:30
Geen standaard plek voor bekend.
Loopt het niet tussen de deurrubbers door?
Wat ook nog kan is dat de rubbers waar de bovenste sproeiarm in schuift (dus tegen de achterzijde) beschadigd zijn.
Maak de bodem en de sensor op de bodem droog.
Laat de machine draaien zonder zijkant en voorste plint. Mogelijk kun je dan de lekkage vinden.
Loopt het niet tussen de deurrubbers door?
Wat ook nog kan is dat de rubbers waar de bovenste sproeiarm in schuift (dus tegen de achterzijde) beschadigd zijn.
Maak de bodem en de sensor op de bodem droog.
Laat de machine draaien zonder zijkant en voorste plint. Mogelijk kun je dan de lekkage vinden.
Geplaatst door:
John Jansen
Geplaatst op:
05-03-2014 09:50
John Jansen
Geplaatst op:
05-03-2014 09:50
Aan de rechterzijde zit, direct achter het zijpaneel een groot doorzichtig "ontluchtings" reservoir. Ongeveer 35 cm hoog. Dit reservoir is middels een slangetje verbonden met de onderzijde van het hoofd water reservoir. Dit slangetje is los geschoten en zit ook nog verstopt. Alles schoongemaakt en weer gemonteerd. Afwasmachine draait weer goed als vanouds. Dank voor het meedenken. John.
Geplaatst door:
Henk Jansen
Geplaatst op:
07-03-2017 20:19
Henk Jansen
Geplaatst op:
07-03-2017 20:19
Een paar dagen geleden functioneer mijn vaatwasser niet goed meer. Als ik hem aan zet dan gaat de pomp pompen en daar na pakt hij water. Als hij water pakt dan pompt hij het weer weg. Maar de vaatwasser gaat toch zijn programma afwerken zonder water. Maar intussen blijf de afvoerpomp door draaien. De switch op de lek plaat is helemaal droog. Mijn vraag is wat is hier aan de hand. Mijn type vaatwasser is GCXP 5848
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
09-03-2017 19:51
HarryO
Geplaatst op:
09-03-2017 19:51
Meerdere oorzaken mogelijk, probeer de foutcode eens uit te lezen:
Zorg dat de machine uit staat.
Druk de start/stop en programma selectie toets samen in, houd ze ingedrukt en zet de machine aan.
Laat dan na 5 seconden de toetsen los.
De lampjes gaan nu knipperen.
Druk 1 keer op de start/stop toets, hij gaat dan een zelftest opstarten.
Als hij een fout detecteert laat hij dat zien aan het knipper patroon van het programma lampje.
Tel het aantal keren dat hij knipprt, dat is nl de foutcode die ik nodig heb. Hoe vaak knippert hij?
Indien het een model is met een display met een dubbel cijfer geef dan de H code door.
Tevens moet ik het lange code nummer 99240xxx of 99250xxx hebben.
Zet na de test de machine weer uit.
Zorg dat de machine uit staat.
Druk de start/stop en programma selectie toets samen in, houd ze ingedrukt en zet de machine aan.
Laat dan na 5 seconden de toetsen los.
De lampjes gaan nu knipperen.
Druk 1 keer op de start/stop toets, hij gaat dan een zelftest opstarten.
Als hij een fout detecteert laat hij dat zien aan het knipper patroon van het programma lampje.
Tel het aantal keren dat hij knipprt, dat is nl de foutcode die ik nodig heb. Hoe vaak knippert hij?
Indien het een model is met een display met een dubbel cijfer geef dan de H code door.
Tevens moet ik het lange code nummer 99240xxx of 99250xxx hebben.
Zet na de test de machine weer uit.
Geplaatst door:
Henk Jansen
Geplaatst op:
11-03-2017 19:11
Henk Jansen
Geplaatst op:
11-03-2017 19:11
Bauwknecht GCXp5848 geeft een fout code H6 en SF wat betekend dit of wat is de oorzaak.
Geplaatst door:
Henk Jansen
Geplaatst op:
14-03-2017 14:50
Henk Jansen
Geplaatst op:
14-03-2017 14:50
als ik de stroom knop indruk en de deur doe ik dicht gaat de pomp al draaien zonder dat ik de start nop indruk.
Wat is de oorzaak hier van.
Wat is de oorzaak hier van.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
16-03-2017 21:42
Gewijzigd op:
16-03-2017 21:43
HarryO
Geplaatst op:
16-03-2017 21:42
Gewijzigd op:
16-03-2017 21:43
De beide uitleggen samen is het complete antwoord.
H6 betekend geen of niet snel genoeg water.
Het draaien van de pomp bij het nog niet indrukken van de start knop betekend dat er een lekkage is gedetecteerd en dat de water toevoer geblokkeerd word.
Van voren gezien rechts zit een lekkage detector/vlotter, onderdeel nummer 7560 op de tekening.
Staat er water op de bodemplaat? Droog dit dan op en probeer de oorzaak van de lekkage te vinden.
Het kan ook zijn dat de vlotter klemt en de machine dus denkt dat er lekkage is.
H6 betekend geen of niet snel genoeg water.
Het draaien van de pomp bij het nog niet indrukken van de start knop betekend dat er een lekkage is gedetecteerd en dat de water toevoer geblokkeerd word.
Van voren gezien rechts zit een lekkage detector/vlotter, onderdeel nummer 7560 op de tekening.
Staat er water op de bodemplaat? Droog dit dan op en probeer de oorzaak van de lekkage te vinden.
Het kan ook zijn dat de vlotter klemt en de machine dus denkt dat er lekkage is.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)