Whirlpool ADP 579 WHX pompt niet af |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Frank
Geplaatst op:
08-02-2014 22:53
Frank
Geplaatst op:
08-02-2014 22:53
Vandaag heeft onze Whirlpool ADP579 WHX het spontaan tijdens het verjaardagsfeestje begeven.
Voor de eerste wasbeurt bleef de machine urenlang draaien en vervolgens pompte hij het water niet meer weg en startte ook geen enkel nieuw programma.
Geen knipperende lampjes.
Resetten door een startknop lang in te houden werkt niet.
Reset door stekker uit het stopcontact te halen helaas ook zonder resultaat.
Iemand een suggestie waar ik het probleem het best kan gaan zoeken, of hoe de machine te resetten is?
Ik hoor het graag even. ALvast bedankt voor de inbreng.
Voor de eerste wasbeurt bleef de machine urenlang draaien en vervolgens pompte hij het water niet meer weg en startte ook geen enkel nieuw programma.
Geen knipperende lampjes.
Resetten door een startknop lang in te houden werkt niet.
Reset door stekker uit het stopcontact te halen helaas ook zonder resultaat.
Iemand een suggestie waar ik het probleem het best kan gaan zoeken, of hoe de machine te resetten is?
Ik hoor het graag even. ALvast bedankt voor de inbreng.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
09-02-2014 09:47
HarryO
Geplaatst op:
09-02-2014 09:47
Staat er nu nog water in?
Bij het aanzetten van de machine moet hij eerst gaan afpompen.
Doet hij dat nu nog wel?
Bij het aanzetten van de machine moet hij eerst gaan afpompen.
Doet hij dat nu nog wel?
Geplaatst door:
Frank
Geplaatst op:
09-02-2014 10:54
Frank
Geplaatst op:
09-02-2014 10:54
Het water blijft er in staan.
Heb het als eens leeg geschept met een mok en er vervolgens wat heet water met soda op laten inwerken, wat ik ergens op een ander topic had gelezen, maar helaas zonder resultaat.
De lampjes op het bedieningspaneel werken als normaal, maar de machine pompt geen water weg, laat staan dat het verder iets doet.
Heb het als eens leeg geschept met een mok en er vervolgens wat heet water met soda op laten inwerken, wat ik ergens op een ander topic had gelezen, maar helaas zonder resultaat.
De lampjes op het bedieningspaneel werken als normaal, maar de machine pompt geen water weg, laat staan dat het verder iets doet.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
09-02-2014 11:07
HarryO
Geplaatst op:
09-02-2014 11:07
Controleer of de pomp niet gewoon vast/verstopt zit.
Volgens de service manual kun je hier niet met je vingers vanuit de waterpan bij komen.
Verwijder de zijkanten. De afvoerpomp zit rechts voor (van voren gezien).
Volgens de service manual kun je hier niet met je vingers vanuit de waterpan bij komen.
Verwijder de zijkanten. De afvoerpomp zit rechts voor (van voren gezien).
Geplaatst door:
Frank
Geplaatst op:
10-02-2014 15:16
Frank
Geplaatst op:
10-02-2014 15:16
Heb vanochtend de machine uitgebouwd, maar de zijpanelen waren niet te demoneteren. De machine op een zij gelegd en zo goede toegang gekregen tot de pomp.
Er zat een stukje rubber tussen waardoor hij vastliep. Dit rond stukje zwart rubber komt ergens uit de leidingen en is volgens mij een soort van afsluit-/terugslag-klep met een diameter van ca 2,5 cm. Het is een rond schijfje, met daaraan een klein, afgescheurd lipje.
Heb de machine vervolgens teruggeplaatst en uitgeprobeerd. (Ook nog eens geprobeerd om er gewoon een paar liter water in te gooien)
Nu pompt hij het water wel netjes af, maar ik heb de indruk dat hij geen nieuw water pakt om een programma te starten. (Ja, ik heb de kraan weer opengedraaid...)
Op de voorzijde geeft de machine aan in welke fase van het programma hij zit. Hier staat hij eigenlijk continu op spoelen!?!
Als ik tijdens het programma de deur open, dan slaat nu ineens mijn aardlekschakelaar uit?!?
Hoe kan ik controleren of de watertoevoer wel goed is?
Ik hoor het graag, dan heb ik morgenvroeg tenminste weer wat te doen......
Er zat een stukje rubber tussen waardoor hij vastliep. Dit rond stukje zwart rubber komt ergens uit de leidingen en is volgens mij een soort van afsluit-/terugslag-klep met een diameter van ca 2,5 cm. Het is een rond schijfje, met daaraan een klein, afgescheurd lipje.
Heb de machine vervolgens teruggeplaatst en uitgeprobeerd. (Ook nog eens geprobeerd om er gewoon een paar liter water in te gooien)
Nu pompt hij het water wel netjes af, maar ik heb de indruk dat hij geen nieuw water pakt om een programma te starten. (Ja, ik heb de kraan weer opengedraaid...)
Op de voorzijde geeft de machine aan in welke fase van het programma hij zit. Hier staat hij eigenlijk continu op spoelen!?!
Als ik tijdens het programma de deur open, dan slaat nu ineens mijn aardlekschakelaar uit?!?
Hoe kan ik controleren of de watertoevoer wel goed is?
Ik hoor het graag, dan heb ik morgenvroeg tenminste weer wat te doen......
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
10-02-2014 18:34
HarryO
Geplaatst op:
10-02-2014 18:34
Mogelijk heb je nu een aard sluiting door dat er water over de pomp oid is gelopen.
Wat ook kan is dat er een kabel beschadigd is in het scharnierende gedeelte tussen deur en machine.
Na het kantelen maakt deze sluiting.
Servicemanual van z'n vergelijkbare broertje ADP556
Mogelijk komt het rubber van onderdeel 7511 in de waterpan.(= water collector 7510)
Wat ook kan is dat er een kabel beschadigd is in het scharnierende gedeelte tussen deur en machine.
Na het kantelen maakt deze sluiting.
Servicemanual van z'n vergelijkbare broertje ADP556
Mogelijk komt het rubber van onderdeel 7511 in de waterpan.(= water collector 7510)
Geplaatst door:
Frank
Geplaatst op:
10-02-2014 19:07
Frank
Geplaatst op:
10-02-2014 19:07
Dan hoop ik dat hij morgenvroeg voldoende is opgedroogd. Er is inderdaad wel wat water over enkele contacten gelopen, dus dat is goed mogelijk.
Kan het trouwens zijn dat het waterslot op slot blijft staan en dus geen water doorlaat?
Zoja, hoe is dat te verhelpen?
Wederom en alvast bedankt.
Kan het trouwens zijn dat het waterslot op slot blijft staan en dus geen water doorlaat?
Zoja, hoe is dat te verhelpen?
Wederom en alvast bedankt.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
14-02-2014 09:31
Gewijzigd op:
14-02-2014 09:36
HarryO
Geplaatst op:
14-02-2014 09:31
Gewijzigd op:
14-02-2014 09:36
En loopt hij weer?
Ik denk dat dit het terug slag rubber is dat je gevonden hebt.
Op de tekening net boven de afvoerpomp onderdeel 7813.
Ik denk dat dit het terug slag rubber is dat je gevonden hebt.
Op de tekening net boven de afvoerpomp onderdeel 7813.
Geplaatst door:
Frank
Geplaatst op:
14-02-2014 10:39
Frank
Geplaatst op:
14-02-2014 10:39
Hij doet het weer. Op zoek naar de oorzaak had ik nogal wat slangklemmen moeten losmaken. Aangezien deze allemaal met een speciale tang waren vast-/dichtgeknepen, had ik ze met een schroevendraaier losgemaakt en nadien met wat tangetjes weer dichtgeknepen. Dat was dus niet helemaal goed gegaan, waardoor er water in de lekbak was gelopen. De flotter die hier als beveiliging in zit, heeft toen zijn werk goed gedaan, door te verhinderen dat de machine nieuw water zou binnenhalen, vandaar dat het waterslot de zaak blokkeerde.
Na 2 nieuwe slangklemmen gemonteerd te hebben, is hij lekvrij en was hij gisteren weer aan de beurt met de afwas.
Bedankt voor de inbreng.
Na 2 nieuwe slangklemmen gemonteerd te hebben, is hij lekvrij en was hij gisteren weer aan de beurt met de afwas.
Bedankt voor de inbreng.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)