ATAG VA6011 GT AL4 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
jaaasgoed
Geplaatst op:
19-01-2014 11:53
jaaasgoed
Geplaatst op:
19-01-2014 11:53
Beste mensen van het forum,
Mijn ATAG VA6011 GT vaatwasser geeft sinds kort code AL4 weer. In de handleiding die ik heb staat alleen "algemene fout. Bel monteur" Graag zou ik weten wat deze melding precies inhoud zodat ik gerichter kan gaan zoeken. Het lijkt er op alsof de vaatwasser geen water pakt.
Mijn ATAG VA6011 GT vaatwasser geeft sinds kort code AL4 weer. In de handleiding die ik heb staat alleen "algemene fout. Bel monteur" Graag zou ik weten wat deze melding precies inhoud zodat ik gerichter kan gaan zoeken. Het lijkt er op alsof de vaatwasser geen water pakt.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
19-01-2014 22:45
Gewijzigd op:
HarryO
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
AL4 staat voor lekkage geconstateerd.
Verwijder de zijkanten.
Je kunt nu de bodemplaat onder de machine zien.
Staat hier water in?
Maak dit droog en laat de machine proefdraaien zodat je de lekkage kunt opsporen.
Het kan ook zijn dat de vlotter op de boden klemt.
Verwijder de zijkanten.
Je kunt nu de bodemplaat onder de machine zien.
Staat hier water in?
Maak dit droog en laat de machine proefdraaien zodat je de lekkage kunt opsporen.
Het kan ook zijn dat de vlotter op de boden klemt.
Geplaatst door:
jaaasgoed
Geplaatst op:
27-01-2014 15:52
Gewijzigd op:
02-02-2014 21:56
jaaasgoed
Geplaatst op:
27-01-2014 15:52
Gewijzigd op:
02-02-2014 21:56
Beste Harry,
Dankt voor de reactie. Zo te zien is het inderdaad een lek waardoor de vlotter het apparaat uitschakelt. Ik heb (hoop ik) een foto toegevoegd waar het lek te zien is. Eventueel makkelijk voor mensen die dit probleem ook hebben. De foto is genomen na het verwijderen van het rechter zijpaneel. De vlotter is omcirkeld met groen en schakelt de vaatwasser uit op het moment dat het water niveau in de bak te hoog wordt. Het lek is met rood omcirkeld, je ziet hier duidelijk het glinsteren van het water. Zoals het er naar uit ziet lekt het tussen de aansluiting van de pomp en het kunststof deel onder in de binnenkant van de vaatwasser. Ik heb nog geen tijd gehad om de oorzaak te zoeken, enig idee waar ik het beste kan beginnen?
EDIT: afmetingen foto aangepast.
Dankt voor de reactie. Zo te zien is het inderdaad een lek waardoor de vlotter het apparaat uitschakelt. Ik heb (hoop ik) een foto toegevoegd waar het lek te zien is. Eventueel makkelijk voor mensen die dit probleem ook hebben. De foto is genomen na het verwijderen van het rechter zijpaneel. De vlotter is omcirkeld met groen en schakelt de vaatwasser uit op het moment dat het water niveau in de bak te hoog wordt. Het lek is met rood omcirkeld, je ziet hier duidelijk het glinsteren van het water. Zoals het er naar uit ziet lekt het tussen de aansluiting van de pomp en het kunststof deel onder in de binnenkant van de vaatwasser. Ik heb nog geen tijd gehad om de oorzaak te zoeken, enig idee waar ik het beste kan beginnen?
EDIT: afmetingen foto aangepast.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
02-02-2014 21:37
HarryO
Geplaatst op:
02-02-2014 21:37
Ik weet niet of dit één geheel is of dat er een (rubber) afdichting tussen zit.
Geplaatst door:
jaaasgoed
Geplaatst op:
02-02-2014 21:51
jaaasgoed
Geplaatst op:
02-02-2014 21:51
Er zitten afdichtingsringen tussen blijkt. Ik heb zojuist de pomp eruit gehad en een foto gemaakt:
Ik heb de O-ringen schoon gemaakt, maar dit heeft niet mogen helpen. De ringen zijn vervormt op een aantal plaatsen, dus ik denk dat er nieuwe moeten komen. Zouden deze nog te krijgen zijn bij ATAG?
Ik heb de O-ringen schoon gemaakt, maar dit heeft niet mogen helpen. De ringen zijn vervormt op een aantal plaatsen, dus ik denk dat er nieuwe moeten komen. Zouden deze nog te krijgen zijn bij ATAG?
Geplaatst door:
jaaasgoed
Geplaatst op:
16-02-2014 19:11
jaaasgoed
Geplaatst op:
16-02-2014 19:11
Zojuist de vaatwasser gerepareerd door de oude rubbers te vervangen door nieuwe, het lek is dicht. Vergeet bij het testen van de nieuwe rubbers niet de achterste stelpoot terug te zetten. Zonder deze poot wordt de pomp niet hard genoeg tegen de binnen bak aangeduwd, en blijft hij lekken.
De volgende rubbers zijn nodig:
88010583 2 maal nodig, dit zijn de twee rubbers tussen de gele en witte waaier, zie mijn vorige foto.
88010584 1 maal nodig. Dit is de iets grotere rubber achter de witte waaier.
Ik heb van ATAG ook een onderdelen lijst met exploded view tekeningen gekregen, erg handig voor het zoeken naar het juiste onderdeel. Kan ik eventueel mailen naar mensen die interesse hebben.
De volgende rubbers zijn nodig:
88010583 2 maal nodig, dit zijn de twee rubbers tussen de gele en witte waaier, zie mijn vorige foto.
88010584 1 maal nodig. Dit is de iets grotere rubber achter de witte waaier.
Ik heb van ATAG ook een onderdelen lijst met exploded view tekeningen gekregen, erg handig voor het zoeken naar het juiste onderdeel. Kan ik eventueel mailen naar mensen die interesse hebben.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)